OG 900 turbo
Re: OG 900 turbo
Tietääkö joku onko 900S(145hv) ja aero (175hv)mallissa sama vaihde laatikko vai onko erovaisuuksia jos on niin mitä..???
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 900 turbo
enska saattaa olla eri eipä niissä muuta kauhean isoa eroa ole.
ihme kysymyksiä.
ihme kysymyksiä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 900 turbo
<ei mikään ihme kysymys kun yhteen kysymykseen tuli vastaus että 220hv voi olla liikaa jo 900S laatikolle niin ihmettelin vain että on 272hv ja yli 300hv laitettu kyseisellle koneelle niin sillä perusteella kysyin asiaa et ,onko aerossa vahvempi laatikkonalleolut kirjoitti:enska saattaa olla eri eipä niissä muuta kauhean isoa eroa ole.
ihme kysymyksiä.
Aika lookisesti ajatteltu asia ei mikään ihme tai tyhmä kysymys
Laittaa vain miettimään että miten laatikko kestää 272/300 hv..???Jos ihmetellään jo 220hv kestävyyttä laatikossa.... (320 Hp 440 Nm)Yks esim.eräältä saabin sivulta
Viimeksi muokannut makeh, Su Joulu 26, 2010 19:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 900 turbo
laatikon ku laatikon saa rikki ihan vakiotehoillakin... kun ymmärtää laatikon heikkoudet ni pärjännee ....
mm. 5vaihteella jos ajellaan 60km/h ni siellä ei kierrä öljy....
eli järkikäteen ja unohdetaan se kuminpoltto ja liikennevaloskabat ...
mm. 5vaihteella jos ajellaan 60km/h ni siellä ei kierrä öljy....
eli järkikäteen ja unohdetaan se kuminpoltto ja liikennevaloskabat ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG 900 turbo
Ei kysymys ole miten laatikon saa rikki sen saa joka äijä hajalle,vaan onko aerossa vahvempi laatikko jollain tapaa kun on tehojakin vakiona jo enenmmän vai onko sama kuin Tavallisessa 900s:ssänalleolut kirjoitti:laatikon ku laatikon saa rikki ihan vakiotehoillakin... kun ymmärtää laatikon heikkoudet ni pärjännee ....
mm. 5vaihteella jos ajellaan 60km/h ni siellä ei kierrä öljy....
eli järkikäteen ja unohdetaan se kuminpoltto ja liikennevaloskabat ...
---???
Viimeksi muokannut makeh, Su Joulu 26, 2010 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: OG 900 turbo
Siis ei mitäään eroa laatikon rakenteessa onko Aero vai yhdellä kaasarilla...vuosimalli eroja löytyy.
Niin..mitä kestävyyteen tulee, kummia voi polttaa ja vitosella ajella vaikka 20 km/h mutta älä kiihdytä kolmosella (siis käytä vääntöä) liikaa... Eli kaikki vaihteet aina rajoittajalle ja eikuin uutta pesään... Tosin 4v laatikko tuntui kestävän paremmin, ehkä sekin vaikutti että moottorin paras ennen päiväys oli jo mennyt umpeen.
Niin..mitä kestävyyteen tulee, kummia voi polttaa ja vitosella ajella vaikka 20 km/h mutta älä kiihdytä kolmosella (siis käytä vääntöä) liikaa... Eli kaikki vaihteet aina rajoittajalle ja eikuin uutta pesään... Tosin 4v laatikko tuntui kestävän paremmin, ehkä sekin vaikutti että moottorin paras ennen päiväys oli jo mennyt umpeen.
EI Saabia...tällä erää.
Re: OG 900 turbo
Ei ole erilainen laatikko S:ssä ja täyspaineturbossa. Eri vuosimalleissa toki on
eroa laatikoisssa (mikä selviää laatikon tyyppikilvestä), mutta yhtä "hyviä"
ovat kaikki. S:n "enska", siis ensiöveto on tiheämpi ja sen kyllä huomaa ajossa.
Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?
eroa laatikoisssa (mikä selviää laatikon tyyppikilvestä), mutta yhtä "hyviä"
ovat kaikki. S:n "enska", siis ensiöveto on tiheämpi ja sen kyllä huomaa ajossa.
Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: OG 900 turbo
Silloin kun Nyköpingissä valmistimme poliisiautoja olivat ne kaikki originaali valmistusta, lukuun ottamatta suojelupoliisin eli säpo'n erikoisautoja sekä turvallisuus autoja jotka painoivat hiukan yli kolme tonnia.XJ-JJJ kirjoitti: Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: OG 900 turbo
Miten tuo tyyppikilpi on tulkattavissa..? Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?[/quote]XJ-JJJ kirjoitti:Ei ole erilainen laatikko S:ssä ja täyspaineturbossa. Eri vuosimalleissa toki on
eroa laatikoisssa (mikä selviää laatikon tyyppikilvestä), mutta yhtä "hyviä"
ovat kaikki. S:n "enska", siis ensiöveto on tiheämpi ja sen kyllä huomaa ajossa.
Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?
Todella mielenkiintoinen kysymys:Tätä kysymystä ajoin vähän niinkuin takaa laatikko kysymyksilläni..!
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: OG 900 turbo
säpo`n saabit on ollu rakenteeltaan kuin meidän sota aikainen panssarivaunucore2 kirjoitti:Silloin kun Nyköpingissä valmistimme poliisiautoja olivat ne kaikki originaali valmistusta, lukuun ottamatta suojelupoliisin eli säpo'n erikoisautoja sekä turvallisuus autoja jotka painoivat hiukan yli kolme tonnia.XJ-JJJ kirjoitti: Tietääkö joku todellinen Saabisti onko esim. poliisimalleissa tai turbo900-merkkiluokan peleissä käytetty vahvempia laatikoita?
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: OG 900 turbo
Suomen pressallakin oli panssaroitu saabi. Kaasufilttereineen James Bond tyylinen eturekkarilaatikko, josta löytyi kaksi tehokasta lisävaloa kun luukku avattiin, laatikko oli valmistettu 8mm paksusta Dural-alumiinista. Siinä vähän valaistusta näistä turva-autoista. Ei paljoa, mutta jotain kuitenkin.makeh kirjoitti: säpo`n saabit on ollu rakenteeltaan kuin meidän sota aikainen panssarivaunu
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: OG 900 turbo
Meni nämä panssaroidut saabit ohi korvien aikoinaan kun olin valimon puolella tekemässä kansia pelkästään.!core2 kirjoitti:Suomen pressallakin oli panssaroitu saabi. Kaasufilttereineen James Bond tyylinen eturekkarilaatikko, josta löytyi kaksi tehokasta lisävaloa kun luukku avattiin, laatikko oli valmistettu 8mm paksusta Dural-alumiinista. Siinä vähän valaistusta näistä turva-autoista. Ei paljoa, mutta jotain kuitenkin.makeh kirjoitti: säpo`n saabit on ollu rakenteeltaan kuin meidän sota aikainen panssarivaunu
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: OG 900 turbo
Tuolta sivustolta http://www.900aero.com/ Tech ja Gearbox data, löytyy mm. välityssuhteet.Miten tuo tyyppikilpi on tulkattavissa..?
Tuolta löytyy lisäksi myös tietoa vuosimalliparannuksista ym: http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... Manual.pdf
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: OG 900 turbo
KIITOS SULLE LINKEISTÄ::!Juha96 kirjoitti:Tuolta sivustolta http://www.900aero.com/ Tech ja Gearbox data, löytyy mm. välityssuhteet.Miten tuo tyyppikilpi on tulkattavissa..?
Tuolta löytyy lisäksi myös tietoa vuosimalliparannuksista ym: http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... Manual.pdf
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: OG 900 turbo
HISTORIAA: Turboahtimen keksi sveitsiläinen insinööri Alfred Buchi, joka työskenteli höyryturbiinien parissa. Hänen patenttinsa polttomoottorin turboahtimelle hyväksyttiin vuonna 1905. Turbolla varustettuja dieselkäyttöisiä laivoja ja junia alkoi ilmestyä 1920-luvun aikana.
Yksi ensimmäisistä turboahdinsovelluksista muuhun kuin dieselkäyttöiseen moottoriin oli General Electricin insinöörin Sanford Mossin V12 Liberty -lentokoneen moottori.
Ensimmäisiä turbomoottorisia henkilöautoja
1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire
1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder
1973 BMW 2002 Turbo
1974 Porsche 911 Turbo
1978 Buick Regal
1978 Saab 99
1978 Peugeot 604 turbodiesel - ensimmäinen tuotanto turbodiesel
1978 Mercedes-Benz 300SD turbodiesel (USA ja Kanada)
1979 Alfa Romeo Alfetta GTV 2000 Turbodelta
1979 Mitsubishi Lancer Ex2000 Turbo
1980 Pontiac Firebird
1980 Renault 5 Turbo
1981 Volvo 240-sarja Turbo
1982 Mitsubishi Pajero turbodiesel
Yksi ensimmäisistä turboahdinsovelluksista muuhun kuin dieselkäyttöiseen moottoriin oli General Electricin insinöörin Sanford Mossin V12 Liberty -lentokoneen moottori.
Ensimmäisiä turbomoottorisia henkilöautoja
1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire
1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder
1973 BMW 2002 Turbo
1974 Porsche 911 Turbo
1978 Buick Regal
1978 Saab 99
1978 Peugeot 604 turbodiesel - ensimmäinen tuotanto turbodiesel
1978 Mercedes-Benz 300SD turbodiesel (USA ja Kanada)
1979 Alfa Romeo Alfetta GTV 2000 Turbodelta
1979 Mitsubishi Lancer Ex2000 Turbo
1980 Pontiac Firebird
1980 Renault 5 Turbo
1981 Volvo 240-sarja Turbo
1982 Mitsubishi Pajero turbodiesel
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.