Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja lucaf »

are kirjoitti:6 litraa sain menemään, kirja sanoo 10. Tyhjensin hanan ja alavesiletkun kautta, lohkosta ei löytynyt tyjhennysproppua. Ostin 2 kannua ja 1 olis riittänyt.
Kiitos!

tyhjennysproppu lohkossa lohkolämmitinvastuksen alapuolella, vaikea tavoittaa, itseltänikin jäi se avaamatta. Tyhjentelin järjestelmää vain jäähdyttimen poistotulpan kautta ja moneen kertaan, puhdasta vettä tankaten, oli nimittäin aikamoista ruosteen väristä kuraa järjestelmässä edellis(t)en omistajien jäljiltä. Nyt liemi pysyy kirkkaana joten ajattelin laittaa sinne takaisin glykolit.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jmkk »

mistä sais og900:n kestävämpää laatikkoa tai osia siihen ? jotka kestäisi isommankin voiman. 500++
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24038
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

4v kokil lienee vastaus.

kuminpoltto ja 1 vaihteella kiihdytys kielletty siinä lienee kestävän laatikon salaisuus.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saapisti1993
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 14:58

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Saapisti1993 »

Tietääkös kukaan onko nuo Bilteman ajovalo umpiot minkä valmistajan tekemiä? Ois vaan aika halvalla 21.90. Jostain katoin ni valeon umpio maksaa 179
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24038
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Linkkiä bilteman umpioihin
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja marvi »

Tolla 21,90 eurolla saa Biltemasta pelkän ajovalonlasin. Merkiksi arvaan sen kummemmin mistään mitään tietämäti DJAUTO:n
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Taiwanilaista tekoa ovat
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saapisti1993
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 14:58

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Saapisti1993 »

Joo elikkä umpioista vielä kyselisin, mistä saa alkuperäisiä :saab: umpioita uutena? Merkkiliikkeellä ei ollut.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Uutena ei taida enää löytyä, mutta käytettyjä tuolta: http://www.varaosahaku.fi/?link=list&gg ... 0000001000
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7570
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Viistokeulaan ja gm900 kyllä löytyy uutena, mutta pystäriin taitaa olla mahdotonta tai ainakin erittäin hankalaa. Onneksi meillä on kummallekkin puolelle varakpl:eet. Pystärin heijastimen pystyy tarvittaessa pinnoittamaan uudelleen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Unohda 500hv ellet sitten laita pellin alle jotain muuta voimalaitepakettia ja muuta autoa takavetoiseksi. Nuo vakiolaatikot eivät kestä tuota ikinä.

Jos haluat polttaa kumia niin kesto luultavasti paranisi dramaattisesti, jos saat muutettua moottorin tuentaa siten, että paketti ei ala pomppimaan kuminpolton aikana. Vakiotehoisella 8V-turbolla saa vaihteiston täysin paskaksi kumia poltettaessa jos keula alkaa hyppiä. Itsellä hajosi pikkuvetopyörän laakereita + lähti hampaita vetopyörästä. Joku lisätuki moottorin etuosaan suoraan edestä tai hiukan vinosti voisi auttaa.

Jos haluamiasi tehoja alat metsästämään, hajoaa noiden lisäksi vielä vaihteiston hammasrattaat. Sivuakseli ei kestä tuon väännön aiheuttamaa taivuttavaa voimaa, vaan alkaa antaa periksi jolloin hammaskosketus hieman muuttuu ja hammasrattaista lähtee hampaat. Ja perinteisesti sivuakselin hammasrattaat, ryhmäpyörä, kaivoi itsensä sivuakseliin ihan vakioajossakin ainakin jos noudatti tehtaan suositusta siitä, ettei vaihteistoöljyjä vaihdeta. Se kun on laakeroitu kahdella 25mm halkaisijaltaan olevalla 20mm pitkällä neulalaakerilla. :)

Itse katsosin nettiautoa ja ottasin 98 uudemman Camaron tai Mussen. Helpolla saat nuo tehot ja paikat kestää. Kulutus noissa samaa luokkaa ja ajettavuus kaikissa noissa suunnilleen yhtä järkyttävä. :) Mutta jenkillä on aina sanansa sanottavanaan naapureitten silmissä.
jmkk kirjoitti:mistä sais og900:n kestävämpää laatikkoa tai osia siihen ? jotka kestäisi isommankin voiman. 500++
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Jope »

jus kirjoitti:Tästä viestiketjusta jo heti näkyy, että yleisotsikolla oleva viestittely muttuu helposti joutavaksi chättipalstaksi. Ehdotan tämän aiheen lukitsemista.
Samaa mieltä, miksei tämä ole jo lukossa? Tästä threadista ei kovin helposti searchaa mitään vastauksia.

Jos meinaa pitää tämmöistä threadia, niin sen pitäisi olla lukittu ja moderoitu. Ai niin, minähän aloitin tänne yhden ja tonnaripuolelle toisen, käytettäiskö niitä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mietityttää lämppärinpuhalluksessa meneekö alassuulakkeiden läppä kokonaan kiinni kun yläsuulakkeille kääntää.
Puhaltaa alas samalla tavalla oli asento noista ala/ylös kumpi vain, alasasennossa taas sitten tulee vain kevyttä hönkäystä tuulilasille.

Onko noi läpät muuten fyysisesti missä kohtaa??
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

https://lh3.googleusercontent.com/-P8f2 ... 4%2520.jpg
Noin sen kuuluisi pelata. Tuo sivu peräisin vuosimallin 1992 ohjekirjasta, oletan ettei systeemi ole muuttunut vuosien varrella (tuskin ainakaan 1990-92).

Tekisi mieli sanoa että nuo symbolit ovat osittain hieman harhaanjohtavia, koska olen kerran aikaisemminkin katsellut tuota galleriaa ajatuksena että "Ai noin sen pitäisikin toimia", mutta silti sain taas varmistuksen että sivunuoliasennossa tosiaan kuuluukin tulla ilmaa jaloille... Pääsääntönä näkyy olevan että kojelaudan päistä tulee aina ilmaa ja muita reikiä sitten säädellään.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin