Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
opiskelija. "saabissa on vaan sitä jotain" pirun hyvä ajaa ja omaa silmää miellyttävä ulkonäkö.... nii ja se pikku viisari on kiva
none
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
hitsaaja täällä.
ei oikeesti maa kanna päällään parempaa autoo kun og900.
sitten sen viimeistään huomaa kun sellasta ei oo alla.
onko se sitten syvää rakkautta vai sairautta näitä kohtaan
tavote on ajaa hautaan asti og900:lla
ei oikeesti maa kanna päällään parempaa autoo kun og900.
sitten sen viimeistään huomaa kun sellasta ei oo alla.
onko se sitten syvää rakkautta vai sairautta näitä kohtaan
tavote on ajaa hautaan asti og900:lla
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Työtön...vanhan saabin saa edullisesti ja on varmatoiminen, helppo korjata ja lämmin auto.
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Korkeakouluopiskelija. Ajelen satkulla kun ei ole mitään avaruusajan tekniikkaa ja tietokoneistettuja härdellejä auto täynnä. Ja onhan tuo nyt aika varma laite talvellakin. Tosin pihasta löytyy muutama varaosa-autokin jos sattuu tartteemaan jotain palikkaa..
Ja onhan satku vielä hemmetin hauska ajaakin.
Ja onhan satku vielä hemmetin hauska ajaakin.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Ryhmäliikuntaohjaaja/ kasarmimuusa.
900i hieno musta saabbi, eka oma auto ja niiiiin tyytyväinen- vaikka se onkin koko ajan laiton alla .
Saabismi on sukuvika, vauvasta saakka matkustanut saabilla joten se oli aika looginen valinta myös omaksi kulkupeliksi.
Perheessä on myös käyttöautoina chevy ja toyotan landcruiser... hiukka erikoisiksi laitettuja kapistuksia.
900i hieno musta saabbi, eka oma auto ja niiiiin tyytyväinen- vaikka se onkin koko ajan laiton alla .
Saabismi on sukuvika, vauvasta saakka matkustanut saabilla joten se oli aika looginen valinta myös omaksi kulkupeliksi.
Perheessä on myös käyttöautoina chevy ja toyotan landcruiser... hiukka erikoisiksi laitettuja kapistuksia.
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Kirkon duunissa ollaan.
Saappo on aina ollu perheessä. Ensin oli taivaansininen 96 ja sitten tuli toi 90 vm.-86. Muutamia vuosia sitten isukki hankki uuden 9-3:n, joten 90 periytyi mulle. En oo kokenu tarvetta vaihtaa, vaikka ukko tasaisin väliajoin manaa muka kankean, liian suuren ja ohjaustehostimettoman saapponi alimpaan paikkaan, sepä ei tienny, että kun otti akan niin sai saabismin kaupan päälle
Saappo on aina ollu perheessä. Ensin oli taivaansininen 96 ja sitten tuli toi 90 vm.-86. Muutamia vuosia sitten isukki hankki uuden 9-3:n, joten 90 periytyi mulle. En oo kokenu tarvetta vaihtaa, vaikka ukko tasaisin väliajoin manaa muka kankean, liian suuren ja ohjaustehostimettoman saapponi alimpaan paikkaan, sepä ei tienny, että kun otti akan niin sai saabismin kaupan päälle
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Sähkärinä leipätyö. Duunikaveri sai innostumaan saabeihin. Eka oli ruotsalainen -87 900 8v 5 ovinen (nykyään varaosa autona), sitten Suomalainen -88 900 8v 2ovinen, nykyään käyttiksenä Lapista 500 e lähtenyt ruosteeton Suomalainen -89 16v 3ovinen tomaatilla, jolla alle 200000 kilsaa lasissa. Jotenki tuo 3 ovinen viistokeula mustana iskee kybällä silmään. Siinä on kaikki mitä auton tarvii olla. Huotokustannukset vain satasia vuodessa, tomaatilla vaivaton ajettava, toimintavarma, hyvä ajaa ja lämmin. Paras hinta/laatu-suhde verrattuna mihin tahansa muuhun autoon. Ainoa miinus varmaan kulutus, kymppi sadalle menee, tosin hankintahinta kompensoi sen aika hyvin.
Joskus tulevaisuudessa ehkä turbotus konepuolelle, aina sillä kyllä on perille päässyt vaparinakin.
on paras Suomalainen auto.
Joskus tulevaisuudessa ehkä turbotus konepuolelle, aina sillä kyllä on perille päässyt vaparinakin.
on paras Suomalainen auto.
#2623
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Musta -89 900 3d 16v 2,0 automaatti nahkapenkeillä Made in Finland
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
"OG Saabismi on sairaus"...
Ainiijoo...Huoltoteknikko
Ainiijoo...Huoltoteknikko
-9³ SC 1.8t A5 BioPower Stage1 vm-07-
-900i 16V vm-91-
-900i 16V vm-91-
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Elektroniikka-asentajan paperit löytyy ja tällä hetkellä opiskelen muuntokoulutuksena sähköasentajaksi. Allekirjoituksen auto on ollut perheessä lähes uudesta asti ja kun vanhemmille tuli polttava mersu kuume, niin saab periytyi mulle.
Näin opiskelijana ei ole juuri varaakan uudempaan autoon, mutta toisaalta ei sille ole vielä tuntunut olevan mitään tarvettakaan. Hyvin on vanhakin saab palvellut, vaikka koulu- ja työmatkat ovat olleet kohtuu pitkiä.
Kun ikänsä on saabin kyydistä saanut nauttia, niin eipä tuo merkki tule vaihtumaan. Lievä turbokuume luonnollisesti on jatkuvasti päällä, mutta seuraavan auton hankintaan näillä näkymin menee vielä hyvä tovi. Haaveissa Aero-tonnari, mutta periaatetasolla itselläni ei ole mitään GM-saabejakaan vastaan.
Näin opiskelijana ei ole juuri varaakan uudempaan autoon, mutta toisaalta ei sille ole vielä tuntunut olevan mitään tarvettakaan. Hyvin on vanhakin saab palvellut, vaikka koulu- ja työmatkat ovat olleet kohtuu pitkiä.
Kun ikänsä on saabin kyydistä saanut nauttia, niin eipä tuo merkki tule vaihtumaan. Lievä turbokuume luonnollisesti on jatkuvasti päällä, mutta seuraavan auton hankintaan näillä näkymin menee vielä hyvä tovi. Haaveissa Aero-tonnari, mutta periaatetasolla itselläni ei ole mitään GM-saabejakaan vastaan.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Ajoneuvoasentaja / prosessimies, jälkimmäinen nykyinen ammatti.
Saab 900 i - 88 / Saab 900 S - 90 + 2 Varaosa - Saabbia.
Halpa hankkia, korjata ja osatkin edullisia.Toistaiseksi on itsellä työkalut käsissä kestänyt ja jotain osannut tehdäkkin ( SUURI KIITOS NÄIDEN SIVUJEN YLLÄPITÄJILLE ) joten ei ole syytä hankkia uudempaa / uutta kulkinetta.
Autona lämmin ja vakaa.
Ainii tulee mieleen vanha sananlasku : Viisas pääsee vähemmällä .
Saab 900 i - 88 / Saab 900 S - 90 + 2 Varaosa - Saabbia.
Halpa hankkia, korjata ja osatkin edullisia.Toistaiseksi on itsellä työkalut käsissä kestänyt ja jotain osannut tehdäkkin ( SUURI KIITOS NÄIDEN SIVUJEN YLLÄPITÄJILLE ) joten ei ole syytä hankkia uudempaa / uutta kulkinetta.
Autona lämmin ja vakaa.
Ainii tulee mieleen vanha sananlasku : Viisas pääsee vähemmällä .
Saab 900 i8 - 88, Saab 99 L - 73
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Luokanopettaja/koulunjohtaja. Opiskeluaikana ajelin vanhoilla saabeilla ja ajan yhä. Hinta/laatusuhde kohdallaan, hyvä ajaa, halpa pitää ja helppo korjata. Työmatka 15km suuntaansa ja taittuu polkupyörälläkin tarvittaessa helposti. Työpaikan pihalla musta satku sulautuu hyvin uudehkojen V70 ja XC70 tms. joukkoon
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
tekisi mieli sanoa, jotta nimen omaan "alan" miehiä, Hesan Vallilassa oli aikoinaan kuppila nimeltä Alan Mesta . Kerran ostettiin aika riisku Opeli, minä vähän noiduin, mutta kaveri lohdutti:: ihan oikeille alan miehillehän tämä tuli......
Jaa että miksikös::
Siksi kun aina vaihdossa joutuu vain töihin, vaikka kuinka ihanan ostaisi, ja siksi kun ei tarvitse surra vaikka pikkasen nirhaseekin , ja siksi kun uusissa ei muuta ehdi kuin huoltoa tilaamaan kun aina joku merkkivalo iskee silmää tai muutoin takuu raukeaa jne..
Ja siksi kun on tekniikka tuttu ja kapallinen varaosia himassa ja ajaa vähän ja hyöty- ajankulua ja ajovalopolttimenkin osaa ihan itse vaihtaa.. ( jos ajovalopolttimon vaihtoon pitäisi huolto tilata, niin olisin kyllä pahasti terapian tarpeessa.)
Naapuri taannoin aneli kehuja mersustaan, aikansa kerjättyään kuppini täyttyi:::
Sanoin, jotta noitahan voi koska vaan hommata pihan täyteen, mutta kun niissä persauskin melkein laahaa maata, niin en nyt sitten ,...
arvatkaa tykkäskö tyylistä,..... no tottakai, kuin hullu puurosta..
Jaa että miksikös::
Siksi kun aina vaihdossa joutuu vain töihin, vaikka kuinka ihanan ostaisi, ja siksi kun ei tarvitse surra vaikka pikkasen nirhaseekin , ja siksi kun uusissa ei muuta ehdi kuin huoltoa tilaamaan kun aina joku merkkivalo iskee silmää tai muutoin takuu raukeaa jne..
Ja siksi kun on tekniikka tuttu ja kapallinen varaosia himassa ja ajaa vähän ja hyöty- ajankulua ja ajovalopolttimenkin osaa ihan itse vaihtaa.. ( jos ajovalopolttimon vaihtoon pitäisi huolto tilata, niin olisin kyllä pahasti terapian tarpeessa.)
Naapuri taannoin aneli kehuja mersustaan, aikansa kerjättyään kuppini täyttyi:::
Sanoin, jotta noitahan voi koska vaan hommata pihan täyteen, mutta kun niissä persauskin melkein laahaa maata, niin en nyt sitten ,...
arvatkaa tykkäskö tyylistä,..... no tottakai, kuin hullu puurosta..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Itse olen rakennustekniikan insinööriopiskelija ja kohtapuoliin valmistun. Saab on ollut alla melkein koko opiskeluajan. Saabissa on hyvää se, että ei tarvitse paljon rassata ja jos tarvitsee sen voi tehdä itse. Lisäksi OG-Saabin hinnalla ei oikeasti saa parempikyytistä autoa. Eron muihin vanhoihin rotteloihin huomaa kyllä, kun istuu kavereiden Fordien ja Japsiromujen kyydissä. Viekööt piru jonkun litran enemmän on kyllä kyytikin tukevampaa.
Itsellä on siis 900C vuosimallia 88 tällä hetkellä. On kyllä huoleton kapine ikäisekseen. Yksi syy Saabin pitoon on muuten se, että näiltä sivustoilta saa aina hyviä neuvoja, jos ongelmia ilmenee. Se näkyy oikeasti kukkarossa.
Itsellä on siis 900C vuosimallia 88 tällä hetkellä. On kyllä huoleton kapine ikäisekseen. Yksi syy Saabin pitoon on muuten se, että näiltä sivustoilta saa aina hyviä neuvoja, jos ongelmia ilmenee. Se näkyy oikeasti kukkarossa.
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Tuleva maanviljelijä täl hetkel viel opiskelen. Eka saabas ja eka auto 900s -91
Tauti iski porukoitten 900illä -87. Eli oon aika tuore tapaus mut eipä oikeen enää muita merkkei tule kateltua . Kyl on aina
Tauti iski porukoitten 900illä -87. Eli oon aika tuore tapaus mut eipä oikeen enää muita merkkei tule kateltua . Kyl on aina
Saab 9-5 2.3t -98
Ex Saab 900s -91
Ex Saab 900s -91
Re: Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Yrittäjä, viestintä&markkinointi.
Käyttösatku = ilmaset kilometrit
Turbo = klassinen tyyli
Kuupat = fiilis
Käyttösatku = ilmaset kilometrit
Turbo = klassinen tyyli
Kuupat = fiilis
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi