Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olen kahteen kahteen satkuun vaihtanut tarvike lambdan eikä ole ollut mitään ongelmia..Toisella autolla ajettu jo 80.000 km(sama käy myös GM:n pirsseihin)..ja toisella muutama tkm....(biltemasta..epäilin kyllä itsekkin toimivuutta mutta näyttää toimivan loppui ce valon vilkuttelu)Breadfan kirjoitti:Mä luulen, että ostan hiukka kalliimman lambdan, semmosen ettei tarvi mitään liitoksia tehdä vaan käy alkuperäsiin liittimiin.
Pitää muistaa ettei anturit ole saabin valmistamat, eli kloonikin käypi...
Muista ottaa sydäntipat mukaan kun marssit merkkihuollosta osaa hakemaan...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja huomenna taas palaa vai ?? On se nimittäin niin ihmeellinen valo kun se syttyy aina vaanBreadfan kirjoitti:Nyt on uusi lambda kiinni, mielestäni sopivalla tiukkuudella. Ei ollenkaan niin kireellä kun viimeks.
Ostin Walkerin valmistaman lambdan. Siihen sitten lisäksi saman valmistajan liittimet johtoineen. Hintakin oli sitten 115€. Vaan eipähän tartte miettiä, onko se nyt oikein kytketty.
Valon palamiseen en uskalla ottaa mitään kantaa vielä. Vaihdon jälkeen (akku oli irti sen ajan) valo sytty hetken starttauksen jälkeen ja sammu sitte itellään. Koelenkillä (n. 20 km) ei syttyny. Vaan niinhän se oli viimeksikin


Toivotaan, että se sammui lopullisesti. Ittellä meni tuossa reippaat sata kilometriä ilman ce-valoa, saa nähä koska se taas leimahtaa tauluun...
btw, kun otatte noita vikakoodeja, niin pitääkö sitä katkaisijaa käyttää päällä siinä vaiheessa kun ensimmäisen koodin jälkeen tulee se pidempi välähdys. Tällöinhän sen pitäisi näyttää seuraava koodi? Itellä alkaa kuitenkin näyttämään pelkkiä pitkiä välähdyksiä eli käsittääkseni 0000:aa? Kokeiltiin kaverinkin satkusta ja sama homma. Teenkö jtn väärin vai eikö siellä muistissa kertakaikkiaan ole muita vikakoodeja?
btw, kun otatte noita vikakoodeja, niin pitääkö sitä katkaisijaa käyttää päällä siinä vaiheessa kun ensimmäisen koodin jälkeen tulee se pidempi välähdys. Tällöinhän sen pitäisi näyttää seuraava koodi? Itellä alkaa kuitenkin näyttämään pelkkiä pitkiä välähdyksiä eli käsittääkseni 0000:aa? Kokeiltiin kaverinkin satkusta ja sama homma. Teenkö jtn väärin vai eikö siellä muistissa kertakaikkiaan ole muita vikakoodeja?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Toiminta periaate: vilkkukoodit Check Engine valolla. Aloittaa aina 1-3:lla. Jokaisen vikakoodin alussa ja lopussa näytetään pitkää vilahdusta.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
Pitää nyt jotain kirjoittaa, kun tuli rekisteröidyttyä tännekin foorumille.Breadfan kirjoitti:Noniin, tämmönen se sitten on.
Lievästi muistuttaa mun ekaa saabiani, tosin se oli combi ja kaasari.
Aikaisemmin ei ole ollut Saabia kuin 15 vuotta sitten just kaasari combi.
Nyt tuli sitten edistystä, kun tuli hommattua ruisku combi
http://public.fotki.com/K1500/click/saab.html
Mitä selaillut näitä keskusteluja täällä niin taitaa olla aika asiallinen palsta.
Mites tuollaisesta og900:sta kahdeksan venaisesta saa tietoja ulos, kun mitä näitä lueskellut niin eihän 8v autossa ole sitä hiivatun valoa?
Onko kukaan onnistunut löytämään Saabille sopivaa tietokone ohjelmaa anturi- ja vikatietojen lukemiseen sekä kaapelia.
Noihin uudempiin OBD2 vehkeisiin niitä kyllä on pilvin pimein.
8-venasissa on mekaaninen ruisku joten ei sieltä mitään koodeja saa ulos mutta ei ole kauheasti tarvettakaan.
Tuon vianhausta on kyllä kirjoituksia vaikka kuinka jos rupee oireileen.
Tuon vianhausta on kyllä kirjoituksia vaikka kuinka jos rupee oireileen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992