tomaatti kirjoitti:Eski kirjoitti:Jep, Bilsteinit oli vain vähän ajetut, mutta olivat jääneet purkuautoon vähäksi aikaa ja siinä yhteydessä olivat vähän "patinoituneet". Tilasin myös Sachsin SuperTouring Sport-iskarit, mutta takaiskareita ei ole vielä kuulunut. Ajattelin kokeilla noita Bilsteinejä tuossa ihan mielenkiinnosta ja laitan Sachsit Aeroon, että pääsen niistä surkeista Advantageista eroon...
Eski
Jaa,täällä on siis joku muukin samaa mieltä noista Advantag:eista.kaiken kehumisen jälkeen laitoin itekin moiset 2 autoon alle.Mulla on -79 satkussa ja -90 satkussa sellaiset.Ton -79 alla ne vielä menee kun on vakiojouset ja ei ole kallistuksenvakaajia.Tosin kokemukset ovat vielä hyvin pieniä koska auto on vieläkin projekti.Mutta on tuolla tullut kuitenkin n 500 km ajeltua.-90 alla madallusjousien kera tuntuu ihan hemmetin pehmeeltä tuo paketti.Soralle ne mulle onkin sopivat mutta muuhun en oikein osaa suositella.Lisäksi tuntuu kuin auton etu ja takapää olisi eriparia.No noilla nyt joutuu ajelemaan kun just vaihdoin -90 satkuun takapäähän iskemättömät,vaikka edellisillikään ei tullut ajettua yli 5tkm..
Nyt pitäisi seuraavaksi ostella iskarit emännän -84 gli satkuun.Aion ihan piruuttaani kokeilla nestevaimentimia,koska auto on tehtaalta sellaisilla lähtenyt.

Mulla ei ole huonoja kokemuksia Advantageista. Tai no, aluksi oli mutta sekin korjaantui edessä pohjaanlyöntikumeja lyhentämällä. Keula pomppi loivissa heitoissa mutta nyt ottaa loivatkin kuopat tasaisesti, kun jousi pääsee joustamaan enemmän eikä pohjaanlyöntikumi toimi osana jousta.
99:n alusta toimii samalla lailla vaikka siinä alla KYBin Gas-a-justit eli jahka se tulee joskus taas liikenteeseen niin lyhennän siitäkin em. kumeja.
Semmoisenkin olen huomannut, että molemmissa mun autoissa alusta käyttäytyy samalla tavalla, vaikkakin satku ei lähde niin herkästi puskemaan. Se mistä eniten pidän noiden alustoissa on se, että perstuntuma hyvä ja alusta "viestittää" esim. onko pitoa vai ei. Viime perjantaina hain kylältä lounasta ja ajoin kotiin syömään. Kotitielle kääntyessä hieman liian lujaa lähti perä luistamaan loskan päällä mutta ei ollut mikään ongelmaa hoitaa tilanne hallintaan. Tilannenopeutta oli liikaa, se on pakko myöntää, mutta silti tilanne ei päässyt yllättämään.
Se on kuitenkin sitten jokaisen oma valinta mitä osia autossaan käyttää.
btw. Hieno Saab-liike Jyväskylässä.