Tuplis-threadin aika
Re: Tuplis-threadin aika
aika timantti tuo museo 99 ems nettiautossa!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Oho! Ei voi muuta sanoa, paitsi että olisi vielä ollut hopeanvärinen.. Sisäväritys tosin aika mieluisa.lucaf kirjoitti:aika timantti tuo museo 99 ems nettiautossa!
Re: Tuplis-threadin aika
Vaikka olenkin päättänyt että yhtään tuplaysiä en enää osta niin kyllä toi himoittaisi.Hintapyyntö tosin ei.Onko toi alkuperäinen tuollainen kaasuläppäkotelolta lähtevä härdelli?Kun ei b-koneen ruiskuun ole tullut aiemmin pällisteltyä.Entäpä noi puu(jäljitelmät?) myös ovissa?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Tässähän d-jet, joten siksi hieman erinäiköinen konehuoneeltaan, kuin uudemmat k-jetit. Puujäljitelmät ovissa olen mielestäni nähnyt jossain tuon ajan combi-esitteessä.tomaatti kirjoitti:Vaikka olenkin päättänyt että yhtään tuplaysiä en enää osta niin kyllä toi himoittaisi.Hintapyyntö tosin ei.Onko toi alkuperäinen tuollainen kaasuläppäkotelolta lähtevä härdelli?Kun ei b-koneen ruiskuun ole tullut aiemmin pällisteltyä.Entäpä noi puu(jäljitelmät?) myös ovissa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Tri-Lo kirjoitti:Cornerinkia tupliksella..
Tämä on mun mielestä kyllä enemmän kuin onnistunut otos
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Combi tuli juuri hitsauksesta. Tästähän oli aiemmin puhetta ja kertaalleen jo luovutin. Nyt on hyvä fiilis eikä kustannuksetkaan karanneet pilviin. Tuollaisen leimatun viimeisten vuosien tupliksen verran noin suurin piirtein se tuli kustantaa. Vielä pitäisi leimalle uskaltaa, mutta pahin päänsärky on nyt takana
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Hieno homma, kunnolliset maalit ja suojat sitten hitsausten päälle ettei heti lahoa.jariha kirjoitti:Combi tuli juuri hitsauksesta. Tästähän oli aiemmin puhetta ja kertaalleen jo luovutin. Nyt on hyvä fiilis eikä kustannuksetkaan karanneet pilviin. Tuollaisen leimatun viimeisten vuosien tupliksen verran noin suurin piirtein se tuli kustantaa. Vielä pitäisi leimalle uskaltaa, mutta pahin päänsärky on nyt takana
Viimeisten vuosimallien tuplisten hinnat lähtevät 500 eurosta ylöspäin (tarkoitan ehjiä sellaisia)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Itse asiassa olivat massanneet kotelot ja maalanneet sisäpellit. No, 350 euroa oli sen pajan päivähinta ja päivässä tekivät. Tosin iltapäivällä piti kuulemma tehdä kahden miehen voimin, että päivä riittäis. Mielestäni erittäin tehokkaita työmiehiä ja vaikken paikkoja oli tarkastanutkaan, niin juteltiin tovi, kun hain auton, niin kuulosti kyllä, että asiallisesti olivat homman tehneet. Niin, itse asiassa.. eihän sillä hinnalla saa enää edes tuplista.ng900aero kirjoitti:Hieno homma, kunnolliset maalit ja suojat sitten hitsausten päälle ettei heti lahoa.
Viimeisten vuosimallien tuplisten hinnat lähtevät 500 eurosta ylöspäin (tarkoitan ehjiä sellaisia)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Ehdottomasti tuolla summalla kannattaa korjauttaa eikä liata omia käsiä.Kiva juttu jos saat leimasta läpi ja ajoon.Noita combi ysiyskiä ei liikenteessä liiemmin enää näy.
Re: Tuplis-threadin aika
Aika edullista työn määrään nähden, en olisi tuolla hinnalla lähtenyt itse tekemään.jariha kirjoitti: No, 350 euroa oli sen pajan päivähinta ja päivässä tekivät. Tosin iltapäivällä piti kuulemma tehdä kahden miehen voimin, että päivä riittäis. Mielestäni erittäin tehokkaita työmiehiä ja vaikken paikkoja oli tarkastanutkaan, niin juteltiin tovi, kun hain auton, niin kuulosti kyllä, että asiallisesti olivat homman tehneet. Niin, itse asiassa.. eihän sillä hinnalla saa enää edes tuplista.
Onko se alusta nyt kaikkialta ihan kovapeltinen, eli kaikki vetaritunnelit, tunkinkohdat, peräkontin takasauma, etumatkustajien jalkatilat jne? Jos on niin ei muutakuin kunnollinen pesu ja ruostesuojaus koko alaustaan.
Joo en usko että kukaan viitsii myydä aidosti helmeä 99:iä enää alle 500 euron, etenkin jos on kunnostanut peliä aiemmin jo isoilla summilla. Pommien hinnat on eri luokkaa, tai sitten myyjä ei ymmärrä tekniikan päälle paljoakaan ja arvioi jonkin pikkuvian korjauksen maksavan älyttömästi ja siksi myy hyvän auton pilkkahinnalla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Toivottavasti. Vuosien mittaan tuota on paikattu useasti ja esim. vetaritunnelit on tehty ainakin kertaalleen. Sanoi tuo hitsaaja, ettei enää alkanut etsimään pohjasta muuta heikkoutta, kun noissakin kohdissa meni jo ylitöiksi. Kaikki se teki, mistä osasin mainita.. ja vähän enemmänkin.ng900aero kirjoitti:Onko se alusta nyt kaikkialta ihan kovapeltinen, eli kaikki vetaritunnelit, tunkinkohdat, peräkontin takasauma, etumatkustajien jalkatilat jne? Jos on niin ei muutakuin kunnollinen pesu ja ruostesuojaus koko alaustaan.
Toinen asia sitten on, onko kysyntää, joka taas osaltaan määrittää hintatasoa. Nyt on kyllä vähän vaikuttanut siltä, että hyvät kohtuuhintaiset tuplikset on kaupaksi menneet, joka kyllä vaikutta erittäin hyvältä. Harvahan näistä helmi on, mutta ihan kelpoja käyttöautoja kuitenkin.ng900aero kirjoitti:Joo en usko että kukaan viitsii myydä aidosti helmeä 99:iä enää alle 500 euron, etenkin jos on kunnostanut peliä aiemmin jo isoilla summilla. Pommien hinnat on eri luokkaa, tai sitten myyjä ei ymmärrä tekniikan päälle paljoakaan ja arvioi jonkin pikkuvian korjauksen maksavan älyttömästi ja siksi myy hyvän auton pilkkahinnalla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Jariha: Onpa mukava kuulla, että combicoupesi sai jatkoaikaa. Tuo ihme pitää kyllä käydä joku päivä tsiikaamassa, kun millon ollaan samoilla seuduilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Höh! Autossani ei ole edes lohkolämppäriä. Onkohan tämä nyt niitä yksilöitä, joilla ei ole ajettu talvella ollenkaan? No, onhan tässä talvirenkaat, jotka on tositteiden mukaan ostettu syksyllä '99, mutta lähes iskemättömässä kunnossa. Vai eikö Turussa tarvii lämppäriä/nastarenkaita? No, aika totutella pakkasiin
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Heh, itsekin juuri samojen teemojen ympärillä. 31 vuotiaassa käyttöautossani on lohkolämppärin töpseli jätetty ikävästi konehuoneen sisäpuolelle. liekö koskaan käytetty. eräs päivä katselin kun kesärenkaat alkaa olemaan jo ehtoopuolella. etsin renkaan kyljestä merkintää mahdollisesta vuosiluvusta, ja löytyihän se sieltä: 1975!
toisesta vanhuksesta puhdistin lämmityslaitteen kotelon, kun autossa ei tarkene enää viiden asteen lämpötilassakaan. b-moottorisessakin näköjään saa sen boxin kannen pois helpohkosti vaikka aluksi näytti siltä että laturi pitäisi riisua tieltä. ei sentään. ainoastaan summer/winter vipstaaki jäi kanittamaan ja kun sen irroitin niin lähtihän se kansi pois sieltä. pölynimurin putki sisälle ja ropina kävi vaan.
ei ne lehdet kerralla sieltä tule pois, pitkävartisella meisselillä piti kaivaa ihan perältä ja monta kourallista lisää tuli esiin imuroitavaksi. ihme ettei lämpöä tullut sisälle asti. samalla kannattaa uusia boxin kannen valumareikien kärtsänneet muoviläpyskät ettei moottoritilan ikävä tuoksu pääse kabiiniin. itse liimasin solumuovista leikatut palat sikaflexillä reikien päälle.
toisesta vanhuksesta puhdistin lämmityslaitteen kotelon, kun autossa ei tarkene enää viiden asteen lämpötilassakaan. b-moottorisessakin näköjään saa sen boxin kannen pois helpohkosti vaikka aluksi näytti siltä että laturi pitäisi riisua tieltä. ei sentään. ainoastaan summer/winter vipstaaki jäi kanittamaan ja kun sen irroitin niin lähtihän se kansi pois sieltä. pölynimurin putki sisälle ja ropina kävi vaan.
ei ne lehdet kerralla sieltä tule pois, pitkävartisella meisselillä piti kaivaa ihan perältä ja monta kourallista lisää tuli esiin imuroitavaksi. ihme ettei lämpöä tullut sisälle asti. samalla kannattaa uusia boxin kannen valumareikien kärtsänneet muoviläpyskät ettei moottoritilan ikävä tuoksu pääse kabiiniin. itse liimasin solumuovista leikatut palat sikaflexillä reikien päälle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
Eipä ollut tuossakaan minun 99:iin nostetussa 900 -84 turbon lohkossa lämmitintä. Semmonen iso tulppa oli reiässä, joten taisin laittaa siihen tosta ex b-koneesta lohkolämmittimen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01