Ostin tälläisen 2viikkoa sitten. 1500km olen suunnilleen ajanut ja toiminut hyvin.
Jarrunesteet olivat alle minimin ja kytkin otti vasta ihan lopussa tuntumaa.
Aluksi luulin että kytkin olisi hajonnut kun oli niin paljon löysää mutta sitten lisäsin jarrunestettä ja pumppasin kytkintä niin lähti taas toimimaan. Muutaman päivän päästä oli jarrunestettä vuotanut maahan aika paljon.
Lätäkkö on moottorin alapuolella joten jarrut? ei vuoda. Olisikohan kyseessä työsylinterin tiiviste? Autoista en kauheasti tiedä ja uusi kaupunki joten osaavia tuttavia en tunne.
900 ajettu 249tkm. Onko työsylinterin tiivisteen vaihto miten vaikeaa ja kallista?
900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Re: 900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Itselläni oli joskus lähtenyt se kytkimelle menevä letku irti jarrunestesäiliön pohjasta. Taisi olla vm 86 noppa.
Tosta tuskin on kysymys tässä tapauksessa.
Kytkimen ilmaus ei onnistu pumppaamalla, vaan se pitäisi ilmata erikseen.
Jos työsylinteri vuotaa niin lätäkkö tulee auton etuosan alle.
Mihin kohtaan autoa lätäkkö muodostuu? Työsylinteri on jäähdyttäjän päässä konehuonetta.
Kytkinkopassa on tarkistusluukku, siitä voisi yrittää tiirailla onko siellä vuotanutta jarrunestettä.
Työsylinterin saa irti kohtuullisella vaivalla, samalla vaihtuu kytkinlevy tarvittaessa.
Ohjeita hommaan löytyy hyvin ja itsekkin onnistuin tuon remontin aikoinaan tekemään ihan "parkkipaikalla".
Ei siis vaadi moottorin, eikä vaihdelaatikon irroitusta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6sylinteri
http://blog.hemmings.com/index.php/2008 ... -it-lives/
Päivitä muuten profiiliisi paikkakunta, niin joku saattaa osata auttaa "paikanpäällä", kukaties
Tosta tuskin on kysymys tässä tapauksessa.
Kytkimen ilmaus ei onnistu pumppaamalla, vaan se pitäisi ilmata erikseen.
Jos työsylinteri vuotaa niin lätäkkö tulee auton etuosan alle.
Mihin kohtaan autoa lätäkkö muodostuu? Työsylinteri on jäähdyttäjän päässä konehuonetta.
Kytkinkopassa on tarkistusluukku, siitä voisi yrittää tiirailla onko siellä vuotanutta jarrunestettä.
Työsylinterin saa irti kohtuullisella vaivalla, samalla vaihtuu kytkinlevy tarvittaessa.
Ohjeita hommaan löytyy hyvin ja itsekkin onnistuin tuon remontin aikoinaan tekemään ihan "parkkipaikalla".
Ei siis vaadi moottorin, eikä vaihdelaatikon irroitusta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6sylinteri
http://blog.hemmings.com/index.php/2008 ... -it-lives/
Päivitä muuten profiiliisi paikkakunta, niin joku saattaa osata auttaa "paikanpäällä", kukaties

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: 900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Tuttava sanoi että pitäisi ilmata kytkin mutta itse en osaa.
Sanoi että kytkin voi palautua normaaliksi jos pumppaa hetken poljinta ja se toimi.
Lätäkkö muodostuu rek.kilven kohdalta 10-15cm moottoriin päin (Syylärin alapuolelle?).
Jyväskylässä asun ja samanlaisia saabeja olen nähnyt joka päivä.
Sanoi että kytkin voi palautua normaaliksi jos pumppaa hetken poljinta ja se toimi.
Lätäkkö muodostuu rek.kilven kohdalta 10-15cm moottoriin päin (Syylärin alapuolelle?).
Jyväskylässä asun ja samanlaisia saabeja olen nähnyt joka päivä.
Re: 900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Se on se sylinteri, joka on kytkinlevyn luona. Ei poljinsylinteri. Siihen pitää laittaa uudet kumit, tai vaihtaa sylinteri toiseen. Ja samalla kun kerran aukoo, niin loputkin uutta. On sitten huoleton vuosiksi eteenpäin. Täällä länsi-uudellamaalla saa ainakin apua, mutta matka on pitkä ja kivinen. Tuohon ei enää ilmaus auta, jos lätäkön tekee.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Eli työsylinteri vaihtoon? Paljonkohan nuo osat suunnilleen maksaa jos "kaiken" uusii?
Tällä hetkellä tiukkaa rahasta, muuten olisin tullut Lohjalla päin käymään kun vanhemmat siellä asuvat.
Korjaamolle en haluaisi viedä kun maksaa ihan liikaa. Pitää yrittää itse kattoa tässä joku päivä.
Uskaltaakohan tuolla miten pitkään ajella kun töihin kuljen melkein joka päivä autolla
Tällä hetkellä tiukkaa rahasta, muuten olisin tullut Lohjalla päin käymään kun vanhemmat siellä asuvat.
Korjaamolle en haluaisi viedä kun maksaa ihan liikaa. Pitää yrittää itse kattoa tässä joku päivä.
Uskaltaakohan tuolla miten pitkään ajella kun töihin kuljen melkein joka päivä autolla

Re: 900 vm88 jarru/kytkinnesteet vuotavat
Varmaan riittää pelkät kumit, eiköhän vuoto sillä lakkaa. Lisää sinne nestettä sitä mukaa kun vuotaa, niin voit ajella. Ainakin jonkin aikaa.
Edit: Kytkinpaketit 80-120€, työsylinteri 50€, tai tiivistesarja muutaman euron, +työt.
Eli halvimmillaan osat alle kymppi. Sillä lakkaa vuoto.
Edit: Kytkinpaketit 80-120€, työsylinteri 50€, tai tiivistesarja muutaman euron, +työt.
Eli halvimmillaan osat alle kymppi. Sillä lakkaa vuoto.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.