Perhana kun on outo homma tämäkin.
Kun ostin tämän auton n.1,5v sitten, huomasin heti, että kaasu ja jarrupolkimien etäisyys toisistaan on huomattavasti pienempi kuin edellisessä -88 satkussa. Tuo tuntui aluksi oudolta ja ehkä jopa vaaralliseltakin (jos kenkä jääkin paniikkitilanteessa jumiin jaarupolkimen alle kun nostaa jalan kaasulta ja pitäisi jarruttaa).
No, en sitä sen enempää ihmetellyt, mutta nyt kun emäntä vihdoin ajoi kortin, niin hän valittaa ihan samaa asiaa ja päätin että se on nyt korjattava!
Esim. isä-ukon -93 satkussa on n.1,5cm suurempi polkimien väli kuin omassani.
Uskaltaisiko tuota jarrupolkimen vartta vääntää varovasti? Mitä ainetta se mahtaa olla ja kuinka kestävää? Jarrupoljinsysteemihän ei vissiinkään ole vaikea/suuri homma ottaa irti? Sitten voisi taivuttaa varovasti penkissä..
Jarru- ja kaasupoljin liian lähellä toisiaan!!??
Jarru- ja kaasupoljin liian lähellä toisiaan!!??
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Samaa ihmettelin minäkin kesällä ostamassani -86 satkussa. Ei meinannut kenkä mahtua kaasulle.
Otat tukevasti kiinni jarrupolkimesta ja käännät vaan haluamaasi suuntaan. Se poljiin on sivuttaissuunnassa yllättävän löysä, vaikka syvyyssuunnassa onkin jäykistetty.
Otat tukevasti kiinni jarrupolkimesta ja käännät vaan haluamaasi suuntaan. Se poljiin on sivuttaissuunnassa yllättävän löysä, vaikka syvyyssuunnassa onkin jäykistetty.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä vain. Edelliseen autooni (volvo 240) verrattuna polkimet olivat aluksi häiritsevän lähellä toisiaan. Tottumiskysymyshän tuo suurimmaksi osaksi on.
Syksyn saapuessa päätin ostaa uudet kengät. Karhun jotkut ihme lenkkeilykengät. Ekaa kertaa ne jalassa liikenteessä oli hieman outoa kun kengän leveä kärki painoi kahta poljinta yhtäaikaa
Totutteluahan tuo vain vaatisi, mutta päätin jättää vanhat conversen koriskenkäni auton jalkatilaan, jotka sujautan ajon ajaksi jalkaan. Parempaa poljintuntumaa saa hakea kissojen ja koirienkin kanssa. Olen myös huomannut, että saabin polkimet ovat ikäänkuin hieman enemmän vasemmassa laidassa kuin toisen ruotsalaisen merkin pedaalit (vai kuvittelenko vaan).
Syksyn saapuessa päätin ostaa uudet kengät. Karhun jotkut ihme lenkkeilykengät. Ekaa kertaa ne jalassa liikenteessä oli hieman outoa kun kengän leveä kärki painoi kahta poljinta yhtäaikaa

-
olen kuullut huhua että jarrupoljin kääntyy sivuttain yleensä siinä vaiheessa kun etupäähän on vaihdettu jarrusatuloita näissä vanhemmissa satkuissa... jarrut ilmataan polkemalla poljinta vasen jalka maassa eli siinä ovenraossa roikkuen ja polkemalla jarrua hieman sivusta. siinä se vääntyy.poljin.