900:sen vakaajat?
900:sen vakaajat?
Onko noissa satkuissa vakaajia ollenkaan???
Vissiin aerossa???
Omassa 84 T16:sessa ei ainakaan ole...
Mistä noita saisi ja paljonko kustantaa???
Ja onko vanhassa satkussa paikkoja mihin kiinnittää???
Loppuis toi keinuminenkin edes pikkuisen...
Vissiin aerossa???
Omassa 84 T16:sessa ei ainakaan ole...
Mistä noita saisi ja paljonko kustantaa???
Ja onko vanhassa satkussa paikkoja mihin kiinnittää???
Loppuis toi keinuminenkin edes pikkuisen...
Kyllähän niitä on muissakin kuin aeroissa. Tuli joskus vakioksi, ilmeisesti viistokeulan myötä 88->??
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5403
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5403
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Taitaa löytyä 16v-89 alkaen, ja vanhemmista 16v. fööneistä satunnaisesti. Reijät on keulassa ainaki -87 valmiina ja taakse tulee takaakselin pultteihin, pitempiin sellaisiin. Kysele hajottamoilta mm. autopurkaamo veljekset mäntykorpi, kokkola.Pitäis kyllä löytyä. On tullut jälkiasennettua ite kahteen autoon. Edessä vaan se tangon puskeminen hammastangon reijästä meinaa tuottaa harmaitahiuksia.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Minun -84 Aerossa on vakaajat, ja käsittääkseni kaikissa Aeroissa pitäisi olla.
Muihin tuli jossain vaiheessa vakioksi, kuten edellä jo mainittiin.
-88 i8:ssa ei ollut vakiona.
Sinänsä helppo asentaa, vaikeahkot löytää, hinnat vaihtelee kovasti.
Muihin tuli jossain vaiheessa vakioksi, kuten edellä jo mainittiin.
-88 i8:ssa ei ollut vakiona.
Sinänsä helppo asentaa, vaikeahkot löytää, hinnat vaihtelee kovasti.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Tässä yhteystiedot:toms kirjoitti:autopurkaamo veljekset mäntykorpi, kokkola. Soitto 118 , niin selvee
Mäntykorpi Veljekset Ky
Rajaniitynpolku 4
67600 KOKKOLA
06 8301811
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
i16 -88 ja -89 löytyy (-88:sta en ole ihan 100% varma) vakaajat molemmista päistä, mutta -90 ja uudemmissa ei ole enää..toms kirjoitti:Taitaa löytyä 16v-89 alkaen, ja vanhemmista 16v. fööneistä satunnaisesti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tutkailin vähän esitteiden pohjalta, milloin ja missä malleissa
kallistuksenvakaajia on ollut.
Teknisissä tiedoissa puhutaan etu- ja takavakaajista: Saabin
kohdalla niillä tarkoitetaan spoilereita. Esim. mallivuoden -82
Turbossa on takavakaaja = takaspoileri.
Kallistuksenvakaajat mainitaan ensimmäisen kerran mallivuoden -84
Aerossa. Siinä ne olivat alusta alkaen.
Mallivuosi 1987
Kaliistuksenvakaajat oli Aeron lisäksi nyt myös "urheilullisesti erikosvarustellussa turbossa".
Mallivuosi 1988
900 Cabriolet / 900 Turbo 16 Aero
Mallivuosi 1989
900 Cabriolet/ Turbo 16 Aero / 900i16
-jostakin syystä 900 Turbossa niitä ei ole (?!)
(900i16 mallissa ne ovat, sen tiedän)
Mallivuosi 1990
900 i16/Turbo 16 KAT
(900i KATissa niitä ei ollut)
Mallivuosi 1991
900 Turbo 16 Aero/ 900 Turbo 16/ 900 S
900i16 (vain 3- ja 5-oviset mallit)
Kahdesta viimeisestä mallivuodesta mulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakin vuosimallin -93 900i Classicissa ne olivat.
Kallistuksenvakaajia sai myös lisävarusteena.
Näin vuonna 1988:
kallistuksenvakaajia on ollut.
Teknisissä tiedoissa puhutaan etu- ja takavakaajista: Saabin
kohdalla niillä tarkoitetaan spoilereita. Esim. mallivuoden -82
Turbossa on takavakaaja = takaspoileri.
Kallistuksenvakaajat mainitaan ensimmäisen kerran mallivuoden -84
Aerossa. Siinä ne olivat alusta alkaen.
Mallivuosi 1987
Kaliistuksenvakaajat oli Aeron lisäksi nyt myös "urheilullisesti erikosvarustellussa turbossa".
Mallivuosi 1988
900 Cabriolet / 900 Turbo 16 Aero
Mallivuosi 1989
900 Cabriolet/ Turbo 16 Aero / 900i16
-jostakin syystä 900 Turbossa niitä ei ole (?!)
(900i16 mallissa ne ovat, sen tiedän)
Mallivuosi 1990
900 i16/Turbo 16 KAT
(900i KATissa niitä ei ollut)
Mallivuosi 1991
900 Turbo 16 Aero/ 900 Turbo 16/ 900 S
900i16 (vain 3- ja 5-oviset mallit)
Kahdesta viimeisestä mallivuodesta mulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakin vuosimallin -93 900i Classicissa ne olivat.
Kallistuksenvakaajia sai myös lisävarusteena.
Näin vuonna 1988:
Viimeksi muokannut Isolohko, To Syys 02, 2004 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
i8 -88 ei ollut, mutta nyt on. kustannukset purkaamosta ostettuna: ~120e
asennusohjeet: http://www.saabnet.com/sites/900swaybar/
asennusohjeet: http://www.saabnet.com/sites/900swaybar/
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
olisko jollakulla, esim Saab Turbo luokassa ajavalla, ensikäden tietoa onko kallistuksentakaajasta käytännön hyötyä?
Esim. satunnaiseen rata-ajoon.
Toisinaan on nimittäin myös niin, että nopein kierrosaika voi vaatia vaikkapa taakse umpijäykän vakaajan ja edestä keppi kokonaan pois...
Mikä on Saabiin optimi varustus?
Esim. satunnaiseen rata-ajoon.
Toisinaan on nimittäin myös niin, että nopein kierrosaika voi vaatia vaikkapa taakse umpijäykän vakaajan ja edestä keppi kokonaan pois...
Mikä on Saabiin optimi varustus?
Tuossa lueskelin alkuperäistä 2.1 Classicin esitettä:"Harvaa autoa voi hyvällä syyllä kutsua klassikoksi"
Vakiovarusteluun kuuluvat mm.:
-2.1i moottori
-tehostin
-keskuslukitus
-kallistuksen vakaajat...
Lista jatkuu, mutta ainakin näissä oli vakiona.
Vakiovarusteluun kuuluvat mm.:
-2.1i moottori
-tehostin
-keskuslukitus
-kallistuksen vakaajat...
Lista jatkuu, mutta ainakin näissä oli vakiona.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.