4-oviset T16 satkut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Simbe
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 20, 2004 20:51
Paikkakunta: Joensuu

4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Simbe »

Täällä kun on sen verran tietävää porukkaa niin arvelin kysästä lämpimikseni seuraavaa: minä vuosina on tehty 4-ovista satkua T16 versioisena? Itellä on vuosmallia 1984 ja oon huomannu ettei noita neliovisia oo niin kauheesti liikkeellä verrattuna combeihin esimerkiks nettiautossa.
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja qaw »

84-86 ainakin pitkää mallia :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tosi harvassa ovat kyllä.

Oulun suunnalla liikkuu yksi airbag-projektin testiauto, joka on T16 ja neliovinen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mulle toi 1984 4D malli on just se oikea Turbo16. TM:stä lueskelin pikkupoikana sellaisen koeajoa ja voi vitsi, että jaksoin sellasesta unelmoida! Koeajoauto oli muistakseni vaalean sinisellä metallivärillä maalattu ja sinisellä plyysisisustuksella varustettu. Käykääpä kirjastosta lainaamassa TM:n 1984 vuosikerta, niin voitte kanssa fiilistellä! Muistan vieläkin millaisena tykkinä noita 16V turboja pidettiin. Sillon neliventtiilikansi, turbo ja tietokoneohjattu ruisku oli todellista hi-tecia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Nimimerkillä tapaniT on minun vanha 4d 1984 t16 joka on kyseisenlainen metallihohto sininen ja sinisillä contour penkeillä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Meitsi käy ittensä (ja eukon :lol: ) kanssa jaakobin painia mitä tekis omalle -84 T16 4d sedanille. Konepoks ja aika ei tunnu riittävän. Toisaalta vieressä seisoo samanvärinen ja korinen 2,1 iivari, johon tehty kansi ja jakopääketjuremppa. Houkutus suuri tehdä kahdest yksi. Ei olis katalysaattoreita riesana ja muita uudempien sähköharmeja. Ruutia sais mitä tarvii jne. Eli jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa noi kaksi yhteen käyttöpeliin (Compikoriseen), esim ässäturboon niin ehdotuksia otetaan vastaan. Kumpikin sedani väriltään valkea ja rekisterissä liikenteestä poistettuna, koriltaan vielä käytettävässä kunnossa ja toi T16 mielestäni jopa täysin hyvä kohde entisöintiin. Maksuliikenne sitten jompaan kumpaan suuntaan, tilanteen mukaan. Ja jos tarjoamasi vaihdokki on erityisen houkutteleva, esim joku Aero, niin kyytipojaksi annan hienon antiikkisenkin ja sohvaryhmän, sekä hyväkorisen kajakin.

voit laittaa omasta vaihdokistasi (toiveajatteluako 8O ) kuvia + kiinnostuksen osoituksen:

tomi.tikanmaki@kolumbus.fi
marn
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 08:30

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja marn »

Espoossa ajelee yksi 4d-sedan S, eilen sovittelin juuri uutta välijäähdytintä keulalle. :)
Autoton mies on huoleton mies.
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

meikäläisen pihan perukoilla odottelee kans yks -84 T16 4d aikoja parempia, jotain tarttis sillekki keksiä... vähän mätä vikaa ja vaihdeloota pitää elämää...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

4d T16 löytyy täältäkin, vuodelta -90..
mutta minkäs verran on 2d T16? ei nyt juuri ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt moista alkuperäistä...?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Mulla myös t16 4d, ei alkuperäinen:

Kuva
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Simo_V kirjoitti:Mulla myös t16 4d, ei alkuperäinen:

Kuva
ompas oudon näköinen yhdistelmä pystykeula tuolla maskilla ja 16" aeroilla, hyvältä kyllä näyttää!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Jope »

mikkoimp kirjoitti:mutta minkäs verran on 2d T16? ei nyt juuri ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt moista alkuperäistä...?
Englannin markkinoille myytiin noita paljon.

Myös T16S-mallina aeron helmoilla ja puskurinjatkeilla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Simo_V kirjoitti:Mulla myös t16 4d, ei alkuperäinen:

Kuva
Noin nätti kärry kävisi vaikka hääautoksi kirkonmäelle Siuroon... :D
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tosiaan, jos ei-alkuperäisistä puhutaan niin onhan mullakin '82-vuotinen T16-satku 20 lisäsenttimetrillä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 4-oviset T16 satkut

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Jope kirjoitti:Myös T16S-mallina aeron helmoilla ja puskurinjatkeilla.
Eli ilmeisesti tämmöinen ollut kyseessä:

Kuva

Aika hieno on.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Vastaa Viestiin