Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
Mikä lienee vikana, kun ykkös- ja nelossylinterin ruiskusuuttimille ei tule bensaa. Suuttimien paikkaa olen vaihdellut ja tähän olen päätynyt. Onkohan vika ruiskun ohjainyksikössä vaiko itse pumpussa? Osaako joku viisaampi antaa vähän vinkkejä?
Re: Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
Jos en väärin muista, niin ruiskutus tapahtuu yhtäaikaa 1 ja 4 sylinterillä ja 2 ja 3 on sitten kanssa yhdessä. Eli boxissa on kaksi ns. pääteastetta joista toisen veikkaan olevan rikki. Korjatkaa jos olen väärässä.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
Avasin tänään boxin ja kaksi transistoria siellä näytti olevan
jäähdytyslevyllä varustettuna. Eli kaksi ohjainpiiriä siellä sitten on oltava. Täytyy mitata transistorit. Vaihtohan onnistuu pelkällä kynäkolvilla, mutta mikä lienee mikropiirien terveydentila. Kokeilla kaiketi kannattaa, kun transistori maksaa ehkä pari euroa ja koko boxi hajottamolla 200,- euroa.
Tosin mittasin suuttimille tulevan jännitteen auton käydessä kahdella pytyllä. Niille "rikkinäisillekin" suuttimille tuli jännitettä
toleranssien puitteissa. Tuhannella kierroksella noin 1 voltti ja isommilla kierroksilla kolmen voltin paikkeilla. Joten tuohon tietoon ohjainyksikössä ei olisi mitään vikaa.
Jotenkin voisin väittää, että olen ihan pihalla![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
jäähdytyslevyllä varustettuna. Eli kaksi ohjainpiiriä siellä sitten on oltava. Täytyy mitata transistorit. Vaihtohan onnistuu pelkällä kynäkolvilla, mutta mikä lienee mikropiirien terveydentila. Kokeilla kaiketi kannattaa, kun transistori maksaa ehkä pari euroa ja koko boxi hajottamolla 200,- euroa.
Tosin mittasin suuttimille tulevan jännitteen auton käydessä kahdella pytyllä. Niille "rikkinäisillekin" suuttimille tuli jännitettä
toleranssien puitteissa. Tuhannella kierroksella noin 1 voltti ja isommilla kierroksilla kolmen voltin paikkeilla. Joten tuohon tietoon ohjainyksikössä ei olisi mitään vikaa.
Jotenkin voisin väittää, että olen ihan pihalla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
kun vaihoit suutimien paikkoja niin tuliko niistä polttoainetta senkään jälkeen
bokseja olis varmaan myynnissä kun laitat ilmon tonne osto osioon.
bokseja olis varmaan myynnissä kun laitat ilmon tonne osto osioon.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ruiskun ohjaimen vikako? Saab 900i 16 v / -93 vanha malli
Ketoppa se boksin numero, multa löytyy boksi jonka loppuosa on muistaakseni 913. Ja valkoiset suuttimet löytyy kanssa.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09