Onko tiedossa Espoo / Kirkkonummi akselilla joku hyvä paja ruostekorjauksia silmällä pitäen? Itsekin voisin epätoivon vimmalla opetella, mutta pitäisi olla joku konkari mukana, ettei tule liikaa sutta. Pahoja ei ole, mutta pitää kai ne pienetkin laittaa, ettei tule pahoja...
90 saapui taloon...
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
90 saapui taloon...
...no niin, nyt on pihassa tonnikalan kaverina vanha ysikypä, joten työmatkat taittuu nyt mukavasti.
Onko tiedossa Espoo / Kirkkonummi akselilla joku hyvä paja ruostekorjauksia silmällä pitäen? Itsekin voisin epätoivon vimmalla opetella, mutta pitäisi olla joku konkari mukana, ettei tule liikaa sutta. Pahoja ei ole, mutta pitää kai ne pienetkin laittaa, ettei tule pahoja...
.
Onko tiedossa Espoo / Kirkkonummi akselilla joku hyvä paja ruostekorjauksia silmällä pitäen? Itsekin voisin epätoivon vimmalla opetella, mutta pitäisi olla joku konkari mukana, ettei tule liikaa sutta. Pahoja ei ole, mutta pitää kai ne pienetkin laittaa, ettei tule pahoja...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Pakko tuuletella kun itsekin sain eilen 90:n pihaan. Tuolla osto-ja myyntipalstassa jo kirjoittelinkin että hyvä löytyi.
Tuulilasi on halki joten se menee vaihtoon, mutta muuten auto on täydessä iskussa ja ajettu tosiaan se 160 000.
Onneksi edellinen omistaja oli ollut niin kaukaa viisas että massautti auton kunnolla ja uusi massauksen vuonna 97.
Ainoa mikä häiritsee on tuulettimen kytkimen toiminta. Tuuletin on joko pienimmällä puhalluksella tai suurimmalla, muttei sillä keskimmäisellä?
Olisiko neuvoja mitä pitää vaihtaa? Myyjän mukaan joku rele johonkin?
Tuulilasi on halki joten se menee vaihtoon, mutta muuten auto on täydessä iskussa ja ajettu tosiaan se 160 000.
Onneksi edellinen omistaja oli ollut niin kaukaa viisas että massautti auton kunnolla ja uusi massauksen vuonna 97.
Ainoa mikä häiritsee on tuulettimen kytkimen toiminta. Tuuletin on joko pienimmällä puhalluksella tai suurimmalla, muttei sillä keskimmäisellä?
Olisiko neuvoja mitä pitää vaihtaa? Myyjän mukaan joku rele johonkin?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
MikkoA kirjoitti:
Ainoa mikä häiritsee on tuulettimen kytkimen toiminta. Tuuletin on joko pienimmällä puhalluksella tai suurimmalla, muttei sillä keskimmäisellä?
Olisiko neuvoja mitä pitää vaihtaa? Myyjän mukaan joku rele johonkin?
Ei taida olla relevika.
Se puhallin kun on kaksinopeuksinen. Se keskimmäinen on "0" -asento
Aikoinaan ihmettelivät puhallinta TM:n testissäkin (1/85).
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Puhaltimessa on kaksi asentoa, jolla voidaan lisätä ilman sisäänvirtausta pienillä nopeuksilla. Puhallin toimii puolella nopeudella kytkimen ollessa väliasennossa ja täydellä nopeudella kun kytkin painetaan kokonaan alas.
Muita nopeusvaihtoehtoja ei tietääkseni puhaltimessa ole 90- mallin Saabeissa. Tällöin puhaltimen kytkin olisi autossasi kunnossa.
Muita nopeusvaihtoehtoja ei tietääkseni puhaltimessa ole 90- mallin Saabeissa. Tällöin puhaltimen kytkin olisi autossasi kunnossa.
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
Näin asia on minunkin mielestäni. Nyt vaan on niin ettei puhallin toimi keskiasennossa ollenkaan.saab84 kirjoitti:Puhaltimessa on kaksi asentoa, jolla voidaan lisätä ilman sisäänvirtausta pienillä nopeuksilla. Puhallin toimii puolella nopeudella kytkimen ollessa väliasennossa ja täydellä nopeudella kun kytkin painetaan kokonaan alas.
Eli onko siihen jotain ratkaisua?
Puhallinhan on siis pois päältä kun kytkin on yläasennossa. Keskiasennossa ollessaan se pitäisi toimia puolella teholla kuten mainitsit, mutta kytkin toimii vain ollessaan ihan alas käännettynä eli suurimmalla nopeudella.
Eli toisin sanoen puhallin on joko täysillä tai kokonaan pois päältä.
Kiitoksia neuvoista!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vaihda ehjä alennusvastus sinne puhallinmoottorin kylkeen. Tuskin on kytkimessä tai johdotuksessa vikaa.MikkoA kirjoitti:Nyt vaan on niin ettei puhallin toimi keskiasennossa ollenkaan. Eli onko siihen jotain ratkaisua?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Puhaltimeen pääsee käsiksi konehuoneen puolelta. Vänkärinpuolella tuulilasin reunan alla on samassa kolossa lasinpyyhkijän ja lämppärinpuhaltimen moottori. Puhaltimen vastus on jousipidikkeessä puhallinmoottorin alapuolella, reilu kymmensenttinen pitkulainen kantikas keraaminen kotelo. Vastus irtoaa ilman työkaluja. Voithan ensiksi mitata tuleeko vastukselle jännite nappulan ollessa keskiasennossa tai mitata onko vastulanka poikki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Erittäin hyvät ohjeet! Näillä pitäisi päästä eteenpäin. Kiitän ja pokkaan hyvistä neuvoista!jus kirjoitti:Puhaltimeen pääsee käsiksi konehuoneen puolelta. Vänkärinpuolella tuulilasin reunan alla on samassa kolossa lasinpyyhkijän ja lämppärinpuhaltimen moottori. Puhaltimen vastus on jousipidikkeessä puhallinmoottorin alapuolella, reilu kymmensenttinen pitkulainen kantikas keraaminen kotelo. Vastus irtoaa ilman työkaluja. Voithan ensiksi mitata tuleeko vastukselle jännite nappulan ollessa keskiasennossa tai mitata onko vastulanka poikki.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
Fundamental
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Pihaan saapui tänään Saab 90 -87!!! Juuri katsastettu ja sisältä todella priimassa kunnossa. Vielä kun pienet pintaruosteet hoitaa pois niin johan on hieno peli. Kone tuntuu olevan loistavassa kunnossa vai mitä sanotte pakokaasuarvoista:
CO = 1,98
HC = 101
CO2 = 13,8
O2 = 0,2
Ajaminen tuntuu vähintäänkin täydelliseltä ysikutosen jälkeen ja ah niin hiljaiselta
Nyt vain kuuppa jonnekkin odottelemaan seuraavaa kesää ja nopan mittariin paljon kilometrejä talvella 
Ainiin ja noppa ollut viimeiset 15 vuotta samalla omistajalla ja minä olen nyt sitten kolmas omistaja. Vielä kun klubi tarran (mistäs muuten?)saan ikkunaan niin se on siinä. Lähdempä avovaimon kanssa cruisaamaan jonnekkin!
CO = 1,98
HC = 101
CO2 = 13,8
O2 = 0,2
Ajaminen tuntuu vähintäänkin täydelliseltä ysikutosen jälkeen ja ah niin hiljaiselta
Ainiin ja noppa ollut viimeiset 15 vuotta samalla omistajalla ja minä olen nyt sitten kolmas omistaja. Vielä kun klubi tarran (mistäs muuten?)saan ikkunaan niin se on siinä. Lähdempä avovaimon kanssa cruisaamaan jonnekkin!
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Fundamental kirjoitti:Pihaan saapui tänään Saab 90 -87!!! Juuri katsastettu ja sisältä todella priimassa kunnossa. Vielä kun pienet pintaruosteet hoitaa pois niin johan on hieno peli. Kone tuntuu olevan loistavassa kunnossa vai mitä sanotte pakokaasuarvoista:
Onnitteluni nopan hankinnasta! Itsekin odottelen talvea ja kavereiden autojen hinaamisreissuja...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
OT: mikäs muuten on pienin hc-arvo mitä olette saaneet koneistanne? Tai kuinka pieni on edes mahdollista saada? Nimittäin kun isäukon entinen 900t8 plätkäisi tauluun hykerryttävän HC = 16..Kone tuntuu olevan loistavassa kunnossa vai mitä sanotte pakokaasuarvoista:
CO = 1,98
HC = 101
CO2 = 13,8
O2 = 0,2
Aki Peltola #1132