Jakopään ketjun vaihdosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Jakopään ketjun vaihdosta

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Onko kukaan saanut jakopään kantta auki moottorin ollessa autossa(kyseessä H-moottori)? Isäntä joskus kokeili, mutta homma jäi yhdestä pultista kiinni. Elikkä, vaihteiston ja lohkon välissä on siellä jakopään kannen kohdalla joku läpikierteinen(?) pultti(öljypumpun oikealla puolella rintapellistä katsoen). Siitä saa mutterin irti, mutta onko jäljelle jäävä kierreosa ruuvattavissa auki/irti vaihteistosta? Jos tuon "tapin" saisi pois, voisi jakopään kansi ehkä lähteä irti, eikä tarvitsisi koko konetta nostaa ketjua ja kiristintä vaihtaessa. Onko jollakin kokemuksia asiasta vai marssinko purkamolle etsimään sopivaa laatikkoa tarkastaakseni saako tuon tapin irti.

Toinen vaihtoehto on teetättää homma jollakin pajalla. Ei oikeen riitä omat resurssit koneen nostoon.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin