jesss... missä vika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

jesss... missä vika?

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Tuli taas otettua matsia aeron kanssa kun se perkele jätti bensa pumpun epäonnistuneen starttauksen jälkeen pyörimään. No siitä seurauksena oli kaikki sylinterit täynnä bensiiniä.(ihmettelen miksi myös kaikki syyttimet auki???) Bensiiniä oli jo sen verran tullut kannesta pois että turbon hukkaportin tangon välistä tuli ihan tip tip tip vauhtia meno vettä maahan.

sitten vaan ilta hämärässä tulpat pois ja bensat imastiin pulloon ja taas starttaus yrityksiä mutta kun ei. taas tulpat pois vähäiset bensat pois ja muutama kierros starttia ilman tulppia ja tulpat kiinni, sitten vielä n.10min starttausta ja sit se lähti viimein kolmella käyntiin :D :D hetkosen kuluttua heräs vielä neljäskin mukaan :D

Tämmöisille vioille tuskin löytyy selitystä mut kystään nyt kuitenkin.

iteltä meinas mennä hermot ja aerolta meni toinen silmä :lol: [/u]
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Elä ossi hermostu, ajattele positiivisesti ja juo olvia.. Menitkö oikein rikkoon lampun autostas..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei saa hermoilla.. mut miulta hyvä umpion lasi halvalla! 5eur+pk tai 3eur jos haet! :lol:

Siis.. jäikö pumppu pyörimään jatkuvasti.. vai määränsäätimessä joku kökkö ja tyrkkäsi sitten bensaa reilusti kun yritit starttailla?

Jos roska määränsäätimessä, niin onko auto mahdollisesti joskus seisonut kuukausia/vuosia(tai onko bensasuodatin "ajettu loppuun")? Itse jouduin purkamaan määränsäätimen ja puhdistamaan sen, kun auto oli seissyt 9 vuotta paperisotkujen takia kuusen alla ennenkuin pelastin sen..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyseessähän oli aero, eli 16-venttiilinen ja LH-jetronikilla? Silloinhan siittä ei määränsäädintä löydy..

Hämärä vika tosiaan. Oisko taas ne pahamaineiset ruiskun maadoitukset? Huonoilla maadoituksilla oon ainaki kuullu LH-jetin hukuttavan koneen bensaan vastaavalla tavalla, tosin auton ollessa ajossa.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ettei vaan releen koskettimet hitsautuneet kiinni? Vika on varmaan releessä koska bensapumppu ei saa toimia jos moottori ei käy.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Myrkky kirjoitti:Ei saa hermoilla.. mut miulta hyvä umpion lasi halvalla! 5eur+pk tai 3eur jos haet! :lol:
en rikkonu lasia vaan oli polttimo menny siinä melkeen parin tunnin taistelussa :wink:
Kyseessähän oli aero, eli 16-venttiilinen ja LH-jetronikilla? Silloinhan siittä ei määränsäädintä löydy..
joo kyllä...
jäikö siinä sitten pumpun rele päälle,vaikka virtalukon kait pitäisi katkasta kun avaimen poistaa... jaa-a
Ettei vaan releen koskettimet hitsautuneet kiinni? Vika on varmaan releessä koska bensapumppu ei saa toimia jos moottori ei käy.
Eli pumppu pyöri kokoajan olipa virrat pois tai päällä, ihmeteltiin että mikä surina rupes käymään ja nopean tutkiskelun jälkeen se oli bensa pumppu. En oo varma lakkasko se sen takia pyörimästä ku otin akun kengän irti viimein vai sen että oli sitä bensaa joka paikassa niin paljon ettei enää mahtunu.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Koeta aluksi vaikka uudella releellä mitä se sanoo.

Ja tosiaan, ota henkimaailman vikoja korjatessa sitä Olovia :D
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ant_ti kirjoitti:Koeta aluksi vaikka uudella releellä mitä se sanoo.

Ja tosiaan, ota henkimaailman vikoja korjatessa sitä Olovia :D
Auto pelaa taas ihan normaalisti. Huomenna rupeen kuitenkin tutkimaan missä se vika oli tai mistä se tuli.

Toivottavasti se nyt kestää ees syyskokous reissun :) sinäänsä juuri mikään ei voisi matkan tekoa keskeyttää kovinkaan pitkäksi aikaa koska autossa on aina mukana tarvittavat varaosat ja työkalut :wink:
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin