900i pakopiiput katin jälkeen
900i pakopiiput katin jälkeen
Tämmöstä mietiskelin:
- turbottomaan autoon katalysaattorin jälkeen voisi asentaa turbon putkiston, eikö? Mites tuolle soundiosastolle käy, kun se olisi tärkeämpi kuin tehonlisäys/-vähennys.
- samoten äänitehostepuoli verrattuna Simonsin catback-putkistoon (061-H2)?
Eli rahan haaskuuta vai asiaa?
- turbottomaan autoon katalysaattorin jälkeen voisi asentaa turbon putkiston, eikö? Mites tuolle soundiosastolle käy, kun se olisi tärkeämpi kuin tehonlisäys/-vähennys.
- samoten äänitehostepuoli verrattuna Simonsin catback-putkistoon (061-H2)?
Eli rahan haaskuuta vai asiaa?
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Meteli lisäytyy, sen lupaan. Ei siitä mikään kamala melutoosa tule kuitenkaan. Tehoihin vaikuttaa varmasti enemmän sen katin poisto, tai vaihtaminen vapaammin virtaavaan. Katin poistokin lisää meteliä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Turbo kyllä murisee paremmin kuin vapari, mutta varmaan simmonsissa on kovemmat äänet.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Eikös se ole, että ääni on woimaa. Mulla pyöri sama mielessä kuin ketjun aloittajalla, että heti kun tosta satkusta lahoo putki niin vaihetaan sitten paremmin virtaava ränni. Mites näissä uudemmissa, kuten mulla '92 Satkussa, tuon katin kanssa pitää menetellä, senhän vissiin pitää olla paikallaan jos mielii leiman saada vai mitenkä tuota että? Puljaako nykyään moni katin paikalleen kerran vuodessa, ts. leimaamisen ajaksi ja ajelee muutoin iliman ko. härveliä?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
vapari saabis melko sama onko katti pois vai paikoillaan. ihan turhaa touhua.
miul oli jt;n 3" puolisarja 2.0 i 16 valve vm91 satkussa. ihan kivat murinat..
miul oli jt;n 3" puolisarja 2.0 i 16 valve vm91 satkussa. ihan kivat murinat..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Mur Murnalleolut kirjoitti:vapari saabis melko sama onko katti pois vai paikoillaan. ihan turhaa touhua.
miul oli jt;n 3" puolisarja 2.0 i 16 valve vm91 satkussa. ihan kivat murinat..
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Faijan autosta meni loppuputkti hajalle.(alkujaan 2.1,nyt 2.0 kone paikallaan 2.1 putken kanssa)
Kun putki katkesi täällä maalla ja putki roikkui maata pitkin oli pakko ottaa putki mikä varastosta löytyi eli 16v turbon putki jotta pääsi ajamaan.
Sehän kävi heti katin jälkeen paikalleen ja äänet muuttui kyllä liiankin suureksi noin niinkuin käyttöautoon ja jossa ei kiihdy kuin kuski.
Melkein yhtä kovat pörinät kuin itellä jossa on turbolta asti 3 tuumainen JT:n putki 1 vaimentajalla.Ja mulla on vielä katalysaattori tyhjennetty.(vaikuttaa muuten turbokoneessa tuo katin tyhjentäminen ääniin ihan hemmetisti.)
Aivan typerä tikki,(mutta silloin ainoa mahdollisuus) ja oikea putki tulee faijan autoon heti kun asennusaikaa riittää.
Kun putki katkesi täällä maalla ja putki roikkui maata pitkin oli pakko ottaa putki mikä varastosta löytyi eli 16v turbon putki jotta pääsi ajamaan.
Sehän kävi heti katin jälkeen paikalleen ja äänet muuttui kyllä liiankin suureksi noin niinkuin käyttöautoon ja jossa ei kiihdy kuin kuski.
Melkein yhtä kovat pörinät kuin itellä jossa on turbolta asti 3 tuumainen JT:n putki 1 vaimentajalla.Ja mulla on vielä katalysaattori tyhjennetty.(vaikuttaa muuten turbokoneessa tuo katin tyhjentäminen ääniin ihan hemmetisti.)
Aivan typerä tikki,(mutta silloin ainoa mahdollisuus) ja oikea putki tulee faijan autoon heti kun asennusaikaa riittää.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 23:25
- Paikkakunta: Espoo
Re: 900i pakopiiput katin jälkeen
Mullakin on kakspilkkuykkösessä turbon röörit (bosal) katin jälkeen ja oon kanssa ruvennu miettimään toisen änkkärin asentamista. On siinä kylmänä varsinkin tälleen talvella aika kumiseva ääni. Enemmän kun lämpenee ja antaa kenkää, ni on kyllä hienot murinat ja tyhjäkäynnillä just sopiva. Onneksi ei tarvii silti takapenkillä pidempiä matkoja matkustaa.. Itse mietin, että lähtiskö kahdella vaimentimella vai yhdellä paremmalla/isommalla vaimentimella ääntä parantamaan. Esim. yks läpivirtaava ja toinen normivaimennin. 2,5" putken läpimitasta (joka siis on paksumpi ku normi kakspilkkuykkösessä) en tingi. Katin korvaaminen vaimentimella vois olla kans vaihtoehto? Katin poisto tolla nykyisellä putkistolla on kyllä jo liioittelua (tarvis varmaan jo kuulosuojaimet).
Ps. Samanlaisen putkisto tiellä -episodin jälkeen minäkin turbon putkistoon päädyin.
Ps. Samanlaisen putkisto tiellä -episodin jälkeen minäkin turbon putkistoon päädyin.
leegoinsinööri
perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93
perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93