Öljyropun kierre

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja toms »

Mikä kierre on moottoriöljy-propussa. Kanta propussa on 1/2".
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

toms kirjoitti:Mikä kierre on moottoriöljy-propussa. Kanta propussa on 1/2".
Sori, tuohon en tiedä vastausta mutta kohta varmasti tulee 50 vastausta että "kyllä se on 13mm"! :)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

keskikonsoli kirjoitti:Sori, tuohon en tiedä vastausta mutta kohta varmasti tulee 50 vastausta että "kyllä se on 13mm"! :)
Ja yksi, joka vänkää kivenkovaan, että kierre on vasenkätinen :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8109
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja mestari »

vaikken mitään tiedä arvataan että m 14 12,5 nousulla vähintään.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Simbe
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 20, 2004 20:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja Simbe »

googlettamalla löytyi semmonen mitta ku M14x1,5
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8109
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja mestari »

ei se silmä enää sano mikä on 1,25 ja mikä on 1,5 nousu ai jai jai jai
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kyllä muuten sanoo
ammatti viilarin silmä (kokemusta meidän ukko meinaan on)
ja helkkarin rasittavan tarkka silmä sillä onkin :lol:
on ollu viilarina liki 20v aikoinaan :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Se on M14 x 1.5 ja 1/2" Kannalla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=27134
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja stara »

Moottorin öljynpoistotulppa vaihteistonumerosta 81400 lähtien M14x 1,5, avainväli 1/2" ( EIKÄ 13 mm) , tosivanhoissa 19 mm avainväli.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... u*#p137474
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8109
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja "autokorjaamoilla" korjatuissa on joko hitsattu hylsy taikka joku iso mutsku.
erään öljynvaihdon jälkeen leskirouvan silmäterä luovutti jölyt mökkitielle kun oli käyty öljynvaihdossa ja kivi jonka yli oli aina ajettu rikkoikikin öljypohjan..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja toms »

Tilasin just helicoil-sarjan M14 x 1,5...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja nyt tuli Saksasta. Ompahan tämmönenki jos tarttee. Monessa vehkeessä on just tuo M14 x 1,5
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja stara »

toms kirjoitti:Ja nyt tuli Saksasta. Ompahan tämmönenki jos tarttee. Monessa vehkeessä on just tuo M14 x 1,5
milläs ilveellä muuten tollasen helicoilin ( ja muutkin vastaavat käsivaraiset uuskierteet) saa vedettyä niin suoraan, jotta tiivari pitää...,siis muutenkin kuin tsägällä.
tiivari ei varmaan paljoa anna vinoutta anteeksi.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuollaisten korjaussarjojen ylikokoiset kierretapit ovat yleensä hiotut kartiomaisiksi niin että kierrettäessä ensimmäiset kierrokset ohjaavat tappia suoraan vanhoilla kierteenjämillä ja perässään tulevat vasta leikkaavat uutta. Toki silmämuna kovana kannattaa siltikin olla.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyropun kierre

Viesti Kirjoittaja teesalama »

mestari kirjoitti:ja "autokorjaamoilla" korjatuissa on joko hitsattu hylsy taikka joku iso mutsku.
erään öljynvaihdon jälkeen leskirouvan silmäterä luovutti jölyt mökkitielle kun oli käyty öljynvaihdossa ja kivi jonka yli oli aina ajettu rikkoikikin öljypohjan..
Aika pienet ollu toleranssit, rengaspaineiden ja kuorman luulis vaikutavan enemmän?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin