Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Muutaman oogeen henk.koht. omistaneena ehkä hienointa on tuo listaltaanki aivan ehjä takapuskuri ja ilmeisesti vetokoukkuakaan ei ole koskaan asennettu. Peukku tälle ja lopulle autolle myös :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Tuomas K kirjoitti:Kuva

Tämä auto oli jo hyvää vauhtia matkalla autojen taivaaseen, mutta puolen vuoden ruuvaamisen jälkeen se katsastettiin tänään huomautuksitta :P
Onkos tämä joskus vaikuttanut Rovaniemellä? Kovasti tutun olonen jostain syystä..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
AnteroK
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 16:58
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja AnteroK »

Henri S kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Kuva

Tämä auto oli jo hyvää vauhtia matkalla autojen taivaaseen, mutta puolen vuoden ruuvaamisen jälkeen se katsastettiin tänään huomautuksitta :P
Onkos tämä joskus vaikuttanut Rovaniemellä? Kovasti tutun olonen jostain syystä..
Sieltä tosiaan ajautunut etelään. Auton historiatiedot kiinnostaa kovasti, jos jotain on kertoa.
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Vahva tuntuma että entinen naapuri omisti tuon yksilön hetken aikaa. Kevyesti tuunasi, muun muassa etuvalojen heijastinpinnoista maalas mustaksi net pinnat jokka ei heijasta valoa. Vähän huonosti selitetty :roll: . Madallusjouset taisi myös laittaa, jokku älyttömän leveät borbetin vanteet ihmekuviollisilla renkailla ja keskikonsolin annoin omista jemmoista paremman. Ei tosiaan kauaa pitäny, samaan aikaan hällä oli ikään kuin kullanvärinen 8V-turbo jota oli jotenki viritetty. Seki auto oli pitkään Rovaniemellä mutta hävisi liikenteestä sittemmin enkä tiiä että onko kulkeutunu muualle käyttöön/harrasteeksi vai onko jo autojen taivaassa. Siinä oli semmonen koko katon kokonen rättikattoluukku, tosi erikoinen varuste joka on varmaan uudesta asti ollu. Veikkaan että sekään ei ole ollu halpa aikoinaan.
Edittiä: varmaan oli naapurin kans puhetta että mistä se oli Luxin ostanu mutta en yhtään muista. Nettiautosta ehkä mutta en tosiaan muista. Trafiltahan saa historiatiedot pientä korvausta vastaan jos ei muuten ala selviämään.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Henri S kirjoitti:Samaan aikaan hällä oli ikään kuin kullanvärinen 8V-turbo jota oli jotenki viritetty. Seki auto oli pitkään Rovaniemellä mutta hävisi liikenteestä sittemmin enkä tiiä että onko kulkeutunu muualle käyttöön/harrasteeksi vai onko jo autojen taivaassa. Siinä oli semmonen koko katon kokonen rättikattoluukku, tosi erikoinen varuste joka on varmaan uudesta asti ollu. Veikkaan että sekään ei ole ollu halpa aikoinaan.
Hep hep!

Haitarikatto löytyy nykyään minulta. Viime kesänä kävin Torniosta hakemassa, oli torissa myynnissä. Ilmeisesti seissyt jo pidemmän aikaa. Ulkokuori on parhaat päivät nähnyt. Ruostetta ei ole, mutta lakka lähtenyt muutamasta kohdasta. Sisusta ihan ok jos ei roikkuvaa kattoverhoilua lasketa. Voisi vaikka joskus kesällä tulla käymään sillä rovaniemen potkuilla, kun saa talven jäljiltä ajoille. Ja haitarikatto on britaxin tekele.
#6648
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Pelastaisin yhden, kaksi tai kolme 3D OG satkua jos löytyisi sopivia ehdokkaita.

Korin pitäisi olla ehjä.

Ehdokkaita voi tarjota YV:llä

Edit: Vielä täytyy ihmetellä sitä, että combit ovat pääsääntöisesti viisi ovisia. Omasta lapsuudestani muistan, että neliovista autoa arvostettiin kaksiovista enemmän. Liekö sen takia 3D satkut ovat Suomessa aika harvinaisia.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

^^Onpa kiva tietää että on hoivassa seki auto. Pitkään kuitenki pyöri täälä Rovaniemellä katukuvassa ja oli ilo silmälle silloin joskus.
^Onko hinta ollut eduksi viisoviselle? Ja onhan se kyllä aika helkkarin kätevä ja tilava auto. Tilathan on samat kolmella ovella mutta aika paljon epäkätevämpi muuten. Vaikka leuhkahan se on se pitkä ovi potkassa auki, aivan ku jossaki jenkkiautossa. :)
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Dotzki
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 18:42

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Dotzki »

Tuon ostaisin jos olis rahaa..

https://www.tori.fi/vi/33044441.htm
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Dotzki kirjoitti:Tuon ostaisin jos olis rahaa..

https://www.tori.fi/vi/33044441.htm
Taitaa olla -87-88 kun ei ollut vielä -86 viistokeulaa.
Ari 1622
Dotzki
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 18:42

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Dotzki »

ari_viitanen kirjoitti:
Dotzki kirjoitti:Tuon ostaisin jos olis rahaa..

https://www.tori.fi/vi/33044441.htm
Taitaa olla -87-88 kun ei ollut vielä -86 viistokeulaa.
Näin saattaa olla, vähän ajettu ja hyvän oloinen kylläkin
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja vfr »

Taas joku mestarikuvaaja on omasta mielestään ilmeisesti onnistunut hyvin.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
HVT-21
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 18:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja HVT-21 »

On varmaan tehty kesälomien jälkeen -86 jolloin tehtaassa perinteisesti vaihtui mallivuosi seuraavaan vuoteen eli -87. Rekisterinumeron perusteella VRH- on otettu käyttöön loppuvuodesta -86. Itselläni on ollut kulkuväline VRL- joka on otettu käyttöön tammikuussa 1987. Tuolloinhan kilpi kertoi läänin ja kirjaimet menivät eteenpäin aakkosjärjestyksessä aina vuoteen 89/90 josta lähtien kilvet on olleet ihan mitä sattuu. Tallissani on muuten mallivuoden 1989 pystykeula(mallikilpi konehuoneessa) 4-ovinen, kaasarikone, ohjaustehostin, kromimaski, takaheijastinpaneeli jne. Ko. versiota tehtiin lähinnä virkakäyttöön valtiolle ja kunnille, auto on kuitenkin rekisteröity vuoden -88 puolella. Auto onkin ollut Leasing-käytössä ensimmäiset vuodet ja sen jälkeen isäni osti sen Konalan Scan-Autosta vuonna -91.
Jäsen 709
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Biltema tietää:
Saab 4D SEDAN 900I-IM/2520
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19860000
Alustan nro: YS3AB45J6H7000541

Vinnin kymmenes merkki H = vuosimalli 1987 (tai vaihtoehtoisesti 2017, mutta epäselvyyttä ei liene :mrgreen: ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
molby
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja molby »

-89 vuosimallin pystäri 4-ov on kyllä todella harvinaisuus. Itsellä on viininpunainen -89 2d sedan aj. 190 tkm ja on kilömetrien mukaisessa kunnossa, hyvinkin jämäkkä ja ryhdikäs. Tehostinta ei ole mutta 5 vaihteinen ja ohjaus tosi kevyt ja tunnokas. Kyllä kun ohjaus kunnossa, niin hyvä ajaa, mutta rupeavat nuo pystärit olemaan jo sen verran ajettuja ja kuluneita niin tuota uuden ajotuntumaa ei enää löydy.
Niin tuo on ihan karvalakki malli, ei niitäkään paljon löydy onko monella muulla vastaavaa säilöttynä.
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Mulla on tuo oma käyttökulkine pystykeula '88 900, neliovinen ja musta. Kaasarikone ja karvalakki muuten mutta uutena taksiin laitettu eli lisävarustelistalta on ruksattu keskikonsoli ja 5-v vaihteisto. Myöhemmin on lisätty ohjaustehostin isän kans ja onhan se hyvä varuste kaupungissa. Tämä on niitä malleja jossa takaluukussa luki pelkästään Saab 900, ei edes pikku ceetä ollu. Allekirjoituksen ikuisuusprojekti on samalta vuodelta mutta se taas on viistokeula 3D 900c ohjaustehostimella, konsolilla ja takaspoilerilla.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin