Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja sisse »

Tulee intti pahasti vuodeksi eteen niin ei ole ''järkeä'' ostaa mädäntymään moista autoa kotikonnuille. Muuten on tullut jo kuolattua monesti, varsinkin turbollisia satkuja. Voishan sitä korjailla sitten aina tietty lomilla 8)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
SUKUVIKA
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 18:27
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja SUKUVIKA »

Jokos tuo Herttoniemen Combi on haettu talteen?
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

SUKUVIKA kirjoitti:Jokos tuo Herttoniemen Combi on haettu talteen?
Ei toki. En ole itse ehtinyt vielä edes katsomaan sitä, mutta salapoliisityötä salaperäisyyden verhon raottamiseksi on tehty paljon.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Petri R »

"Jännitys" tiivistyy, kun viikonloppu lähenee.

Haen 177 tkm ajetun -88 mallisen.

Eka omistajalla 21 v. hieman kuten myös 9000:seni (22v. ekalla, 170t, mutta maileina.)

9000:lle pitäisi löytyä talli tästä paikkakunnalta talveksi. Ajatuksena säästää pitkään. On vielä niin hyvä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?

Samassa pihassa n. 15-20 v.

Tekisi mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kysyä, että oliskos myytävänä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?

Samassa pihassa n. 15-20 v.

Tekisi mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kysyä, että oliskos myytävänä.
En tunne, mutta käy ihmeessä! Oon samaa peliä ihaillu ohimennen usein.

Nätti on! :D
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja aero »

Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984. Tunnusmerkeistä sen verran, että 1985 tuli tarjolle kangaspenkit ('84 on aina nahoilla) sekä konepeltiin keulamerkki, 1986 käytännössä sivuvilkut (piti olla jo 1985, mutta ainakin osa MY85 satkuista on ilman moisia, ilmeisesti kaikki Aken erikoisluvalla) ja 1987 viistokeula.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

aero kirjoitti:Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984.
Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Lahti411 kirjoitti: Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?
Yleensä se on näin huom! yleensä. Tämä ei kuitenkaan ole sääntö, että sen on oltava näin, mutta lokakuussa voi jo sanoa sen olevan sääntö, että se on niin.
Siis jees 1983 elokuun loppupuolella oli mahdollista, että löytyi 1984 vuoden aero.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Petri R »

aero kirjoitti:
Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984. Tunnusmerkeistä sen verran, että 1985 tuli tarjolle kangaspenkit ('84 on aina nahoilla) sekä konepeltiin keulamerkki, 1986 käytännössä sivuvilkut (piti olla jo 1985, mutta ainakin osa MY85 satkuista on ilman moisia, ilmeisesti kaikki Aken erikoisluvalla) ja 1987 viistokeula.
Samanlainen, kuin Vilho123 avattaressa ja nahkapenkeillä. Pitää vielä tsekata rekkari. Mutta Vaasan lääni auto on, alkaa V:llä. Silloin kun vielä läänin tunnisti. Helmat ja Aerot. Toisina vanteina US-Turbot.

Perässa lukee turbo, keulaa en muista.

Esim. itsellä VS.-... = Vaasa / -87.
VMA-VN.... -82-83
VPP -86
VRL-VS.. -87
VTB-VT... -88-89

-89:iin sitten loppuikin tuo ilo.
Viimeksi muokannut Petri R, Ke Marras 03, 2010 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja aero »

Lahti411 kirjoitti:Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?
Juu, mallivuoden 84 auto on tosiaan voitu valmistaa ja rekisteröidä 83 puolella. "82-83" vaan ajoi mut ajattelemaan 83:n osalta alkuvuotta tms. Mutta siis mahdollisesti melko aikainen Aero, joka tapauksessa joko vähintään MY84 tai feikki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
leegoinsinoori
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 23:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja leegoinsinoori »

Kouvola Laakkonen Saab 900 2.1 16v -93 238tkm 5d

Käytiin tänään vaimon kanssa tsekkaamassa ko auto, kun mietittiin, josko lapsen kanssa ois toi 5 ovinen helpompi. Auto vaikutti asialliselta, mutta 5d hyödyt combicoupeen verrattuna eivät oikein valjenneet, joten auto jäi ostamatta. On se coupe aina coupe ja mahtuu ne lastenvaunut siihenkin! Mutta jos olet viisiovista isolohkoa etsinyt, niin korjaa talteen. Pikku siistimisellä saa auton vuosiksi, eikä tartte hitsailla!

+ Hyvä huoltohistoria
+ Siisti kori ja pohja, ovien sisäpuolella ja konepellin reinoissa alkavaa pintaruostetta, muuten bueno
+ Ajossa ei huomattu mitään vikaa
+ Katsastettu 10/10, uudenveroiset nastar.

-Nuhjuinen sisältä, penkit vaatii pesun ja kuskin penkki hieman painon alla lässähtäny
leegoinsinööri

perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja eijzii »

Itse ostelin keväällä korjattavaksi ruiskulla ja 16 vuotiaalla (sano valve) koneella olevan 900 vuodelta -90. Kori on melko siisti ja sisusta myös... Samalla köyhdyin 400 eurolla :D en ole katunut vielä kyllä ostosta...

Innolla odotellessa että saisi serkkupojan kanssa korjattua sen :) ja korttia odotellessa...
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

leegoinsinoori kirjoitti:Kouvola Laakkonen Saab 900 2.1 16v -93 238tkm 5d

Käytiin tänään vaimon kanssa tsekkaamassa ko auto, kun mietittiin, josko lapsen kanssa ois toi 5 ovinen helpompi. Auto vaikutti asialliselta, mutta 5d hyödyt combicoupeen verrattuna eivät oikein valjenneet, joten auto jäi ostamatta. On se coupe aina coupe ja mahtuu ne lastenvaunut siihenkin! Mutta jos olet viisiovista isolohkoa etsinyt, niin korjaa talteen. Pikku siistimisellä saa auton vuosiksi, eikä tartte hitsailla!

+ Hyvä huoltohistoria
+ Siisti kori ja pohja, ovien sisäpuolella ja konepellin reinoissa alkavaa pintaruostetta, muuten bueno
+ Ajossa ei huomattu mitään vikaa
+ Katsastettu 10/10, uudenveroiset nastar.

-Nuhjuinen sisältä, penkit vaatii pesun ja kuskin penkki hieman painon alla lässähtäny
Soitin kyseisestä autosta torstaina iltapäivästä kun ilmestyi nettiautoon....keskiviikkona ei vielä ollu. Oli menny kuulemma harrastajalle ja haki perjantaina pois..
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Eilen tein kulttuuriteon ja ostin ysikympin käyttöautoksi! Oli kova ysiysikuume ja etsin myös parempaa satkua, joten looginen ratkaisu! Kohta menen tutkimaan sekajunaa...

Jätän tuon i16 satasen pihalle seisomaan, koska ei ole mitään järkeä sitä pois laittaa, koska immut sun muut käy aeroonkin, jos saa varaosa-auton kohtalon. Siinä on kuitenkin pohja aika hyvässä kunnossa ja muutenkin oikein ryhdissään. Paremmat ovetkin ovat jo jemmassa tulevaa varten.

Mitenköhän olisi järkevä suojailla sitä, ettei se aivan lahoa ja jämähdä siihen? Maasta nouseva kosteus tunnetusti ei tee korille mukavaa. Tänään ajattelin laittaa autopeitteen päälle ja talvehtimaan. Keväällä sitten pieni herkistelylenkki tuolla syrjätiellä.
Sauli.M #1562
Vastaa Viestiin