Nopan lämmityshässäkän irrotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Nopan lämmityshässäkän irrotus

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mitenkä lähtee 90 kojetaulussa oleva lämmönsäätö vivut sisällään pitävä möykky irti? Purin kojetaulun, hanskalokeron yms pois, mutta en uskaltanut nykäistä säädinpömpeliä irti 8O.

Siinä on kaiketi ne raitisilmakanavat jotenkin kiinni, miten?

Menin sitten yksi aamu kiertämään lämmönsäädintä vähän liian kovaa ja eikös se mennyt paskaksi :? . Siitä meni se nuppi poikki, joka pitää sitä vaijeria kiinni. Liekö purkin aukaisu miten vaikea homma, jos vaikka saisi patentilla korjattua. Vai olisiko jollain myytävänä koko lämmityspaneeli...?

Nyt lämmön säätöpyörä pyörii "tyhjää", eikä tavoita laatikon sisällä olevaan hammastankoon. Onko joku ratas mennyt rikki vai mikä lie :evil:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopan lämmityshässäkän irrotus

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

9000 automaatilla kirjoitti:Mitenkä lähtee 90 kojetaulussa oleva lämmönsäätö vivut sisällään pitävä möykky irti? Purin kojetaulun, hanskalokeron yms pois, mutta en uskaltanut nykäistä säädinpömpeliä irti 8O.

Siinä on kaiketi ne raitisilmakanavat jotenkin kiinni, miten?
Muistaakseni riippuen vuosimallista raitisilmakanavien putki on joko pyöreä / suorakulmio ja se lähtee pois vain vetämällä. Itse pömpeli on ruuveilla kiinni.

Yleensä noista säätövivuista hajoaa raattaat tai vaijerien kiinnikkeet. Ne on tosi heppoista muovia.
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

olet ko huomannut että säädin yksikön päällä oleva kansi/kotelon saa nostamalla pois eli se ei ole millään kiinni ja lämmitys säätimen kierto vivut saa vaihdettua kaikki erikseen kun ottaa haluamastaan kytkimesstä taka puolelta lukkorenkaan irti ja työntää lyhyehköllä meisselillä takaa ulospäin suht simmppeli homma. meisselin tai millä sitten sen painaakin ulos jää kannatteleen sisäällä olevaa ratasta ja uudella kytkimellä työntää edestä meisselin pois ja laittaa lukkorenkaan paikoilleen ja kansipäälle. niin pitäis taas toimia. vika minkä takia vipu katkeaa on varmaan liian tiukan mutkan tekevässä vaijerissa. olettaisin. en tullut tutkineeksi kun pelasi ihan hyvin kun hellävaraisesti kierteli.

mitenkäs muuten ysikymppi on pelannut?

terv. Antti Hakamaa
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin