900 I 16 Kat kirjoitti:V.J.S kirjoitti:Ylihintainen tuohon kuntoon.
K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Eli käyttöautoksi en ottaisi.
Mites 16 valve katilla ??
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No eipä siinä ole sen ihmeempiä kululvia osia. K-jet, 8valve katilla lienee sitten itse paholaisen keksintö.
Siis K-jetin ongelma on nimenomaan tuo mekaanisuus, eli se sisältää paljon herkkiä(suhteellista) mekaanisia laitteita (määräjakaja, suuttimet, ohjauspainesäädin, lisäilmaluisti), jotka kuluu. Nuo kun on nykyään jo semmosta 25 vuotta vanhaa kauraa, eli alkaa olla oikeasti haastavaa saada vehkeet toimimaan kaikissa käyttöolosuhteissa oikein kuluneilla komponenteilla.
Sähköruutassa sitten tietty enemmän anturivikoja jne, mutta nuo alkupaan LH-jetit on kyllä niin perussimppeliä kauraa, että IMM:n ja ruiskun lämpötila-anturin vaihtamalla paranee useimmat ruiskuun liittyvät käyntiongelmat.