H-moottorin kiertokanget
H-moottorin kiertokanget
Semmoisesta asiasta pitäs saada tietoa että onko H-moottoreiden kiertokangissa eroa riippuen siitä onko turbo vai vapari ja onko eri vuosimallien välillä eroa. Tarkoitan eroa kestävyydessä kun ovat nuita kankia paljon foordin ohc koneissa käyttäneet edullisen hinnan ja kestävyyden takia.
Re: H-moottorin kiertokanget
Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: H-moottorin kiertokanget
Kiitos erittäin nopeasta vastauksesta!
Re: H-moottorin kiertokanget
Vielä nuista kiertokangista kyselen että mimmosia tehoja on kestäneet turbokäytössä saabissa nuo kanget.
Re: H-moottorin kiertokanget
Ei ole vielä rajaa löydetty.. Eiköhän ne ainakin 600hv kestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: H-moottorin kiertokanget
jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
tuo oli minulle ihan uusi tieto.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: H-moottorin kiertokanget
itellekin vähän tuli tietona jota en ollut ajatellut... mutta ei taida paljon eroa olla? mitat lienee samat? laakeripukit tulevat kiinni vanhoissa 6-kulmaisilla, uudemmissa 12-kulmaisilla?mikkoimp kirjoitti:tuo oli minulle ihan uusi tieto.jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
Re: H-moottorin kiertokanget
f-19 kirjoitti:itellekin vähän tuli tietona jota en ollut ajatellut... mutta ei taida paljon eroa olla? mitat lienee samat? laakeripukit tulevat kiinni vanhoissa 6-kulmaisilla, uudemmissa 12-kulmaisilla?mikkoimp kirjoitti:tuo oli minulle ihan uusi tieto.jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
itselläni on meinaan nipussa kokoonpano jossa on -89 9000 lohko, kansi, männät ja veivit ja -84 900 kampura ja muut moottorin hilppeet.
tuosta -84 kun suli pari mäntää ja lohkoon aika urat sen seurauksena.
jokin tuossa kootussa moottorissa ahdistaa kylmänä, lämpöisenä sitten taas jo toimii hyvin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: H-moottorin kiertokanget
Vanhemmat kanget on hieman erilaisella profiililla. Ylä- ja alasilmukoiden mitat ja kankien pituudet on samat, painossa taisi olla jonkin verran eroa. En muista kumminpäin, olikohan uudemmat vähän jytkymmät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com