Tupliksen laatikko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Moro,

Mites noi satkun laatikot käy 1983 vuoden tuplikseen?
Ilmeisesti laatikosta meni laakerit niin vaihto edessä.

-p0tty
Member #3674
Saab 900 S vm-90
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

hienosti kunhan vaihtaa tupliksen laatikosta sen etuosan jossa on moottorinkiinnike, satkussa ja tupliksessa on erilainen se etukiinnitys.
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Onko mimmonen homma se lootan vaihto?
Eihän siiän konetta tarvi irrottaa?

-p0tty
Member #3674
Saab 900 S vm-90
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos tupliksen lootan vaihdat konetta nostamatta, niin melko guru olet - aski kun toimii öljypohjana. Taitaa helpointa olla nostaa koko paketti ylös, vaihtaa aski pakettiin ja nostaa paketti takaisin paikoilleen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Joop ei se oikein muuten onnistu kuin koko setin ylös nostamalla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Oolrait, ei auta muu kuin ruveta pajoille soittelemaan.
Nii onko 99/90/900 laatikoilla miten eroja?
Vai onko ihan sama minkä lootan sinne lyö?
Member #3674
Saab 900 S vm-90
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

kaikki ne on samanlaisia paitsi 900 erilainen se etukiinnike
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

p0tty kirjoitti:Vai onko ihan sama minkä lootan sinne lyö?
Vetoakselin maljoja on kahta kokoa. Vaihdekepin keskityksessä ja vaihdekepissä on eroja neli- ja viisivaihteisten välillä. Yksityiskohdista löytyy enemmän juttua haulla, jollei joku asiaan perehtyneempi sitten viitsisi avautua.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Ok, eli eroja löytyy,

palaillaan asiaan kun uusi aski on hommattu.

-p0tty
Member #3674
Saab 900 S vm-90
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Niitä vetoakseleitakin oli kait sitten puolihulluilla muutaman millimetrin pituuseroilla, oli hiljattain juttua täällä ja löytyy varmasti "Etsi":llä, noin niinkuin ettei tule yllätyksenä ja muljahda sisänivel maljastaan ulos.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja mestari »

jep kun kerran vaihdoin pelkästään 900:n laatikkoa niin havaitsin isolla tönärillä (0-500mm) mittauksessa maljojen väliä tutkiessa että heittävät uudessa ja vanhassa loootassa, no ei hätiä mitiä, ulos ja "halkopinolle", kannoin sylillisen halkoja sisään ja kaikki vetarit mitatessa oli eri pituisia. siitä tutkimalla vanhat versus uudet jaettuna lootan maljojen välimitalla sain vastaukseksi oikeat pituudet jotka heitin pyörien ja lootan väliin. homma toimi näin.
eri asia on jos alkaa korjaamopohjalla vaihdattaan laatikkoa, eikä ole varmuusvarastoa takakontissa. voi tulla seisokkia muuallekkin kuin sinne normi paikkaan.

eli summa summarum: kandee stekata maljojen väli lootissa ja suorittaa hätäiset johtopäätökset sitten.
ps. vetareita löytyy---
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

maljat voi vaihtaa vanhasta laatikosta uuteen niin kuin myös sen ensiön päädyn niin sopii laatikko kuin laatikko.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Tämäkin tieto auttoi paljon asiaa. Kiitos.

-p0tty
Member #3674
Saab 900 S vm-90
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja samallla kun joudut vaihtaan maljoja joudut vaihtamaan akseleitakin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Tupliksen laatikko

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

mestari kirjoitti:ja samallla kun joudut vaihtaan maljoja joudut vaihtamaan akseleitakin

miksi
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
Vastaa Viestiin