Ke-jetronicin osia?
Ke-jetronicin osia?
Eli olisko kellään saab miehellä 8v koneen ke-jetronicin polttoaine jakajaa? tuntuu olevan aika vähissä kyseiset osat/autot kun on noita viimesiä 8v koneita joissa on jo katti.
Re: Ke-jetronicin osia?
Katti-versio on harvinainen mutta katittomia jettejä löytyy hajoittamoilta ja liikenteestä hurumykke.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Ke-jetronicin osia?
Tarkennetaan että kyseessä ei ole kat mallissakaan KE-jetronic. Vaan ihan vaan K-jetronic lambda säädöllä jota säätelee mm tahtiventtiili yms. Vag laitteissa taitanee olla käytetty KE versiota.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ke-jetronicin osia?
Juurikin näin mitä 900i kertoi.
K- Jetronic katilla sisältää siis lambdan jota älyaski seurailee mukana on myös pelkääjän
jalkatilassa oleva rele hässäkkä johon liityy lähinnä kylmä käynnistykseen liittyviä rituaaleja.
Lambda siis ohjaa tahtiventtiiliä mikä ohjaa ilmamäärä mittarin paineita.
Varsinainen ilmamäärä mittari kaikilta osiltaan on sen verran erinlainen että sen korvaaminen
tai osien vaihtaminen vanhempiin ei onnistu.
Kaikki kylmäkäynti piirin osat taas ovat samaa kamaa kun vanhemmissakin K-Jetroniceissa
Eli viatkin lähinnä samoja kuin muissakin K-Jetroniceissa.
Hyvä puoli siinä Lambda versiossa on se että se ei jätä tiellä vaikka tahtiventtiili ohjauksineen
hajoaisi eli lähtee käymään kuin vanha ohjaamaton eli menee rikkaalle tai laihalle mutta matka jatkuu.
Paalaamo alkaa kutsua jos tahtiventtiili ei toimi. Saahan noita osia jos jaksaa nettiä surffailla
siis uusiakin mutta Saabilta ei osia saa vaikka olisi rahaakin. No kaikkea saa rahalla
vaikka rakkauttakin perseaukisten puhetta ettei saisi
K- Jetronic katilla sisältää siis lambdan jota älyaski seurailee mukana on myös pelkääjän
jalkatilassa oleva rele hässäkkä johon liityy lähinnä kylmä käynnistykseen liittyviä rituaaleja.
Lambda siis ohjaa tahtiventtiiliä mikä ohjaa ilmamäärä mittarin paineita.
Varsinainen ilmamäärä mittari kaikilta osiltaan on sen verran erinlainen että sen korvaaminen
tai osien vaihtaminen vanhempiin ei onnistu.
Kaikki kylmäkäynti piirin osat taas ovat samaa kamaa kun vanhemmissakin K-Jetroniceissa
Eli viatkin lähinnä samoja kuin muissakin K-Jetroniceissa.
Hyvä puoli siinä Lambda versiossa on se että se ei jätä tiellä vaikka tahtiventtiili ohjauksineen
hajoaisi eli lähtee käymään kuin vanha ohjaamaton eli menee rikkaalle tai laihalle mutta matka jatkuu.
Paalaamo alkaa kutsua jos tahtiventtiili ei toimi. Saahan noita osia jos jaksaa nettiä surffailla
siis uusiakin mutta Saabilta ei osia saa vaikka olisi rahaakin. No kaikkea saa rahalla
vaikka rakkauttakin perseaukisten puhetta ettei saisi
900i -90
Re: Ke-jetronicin osia?
Ootko kysyny kattivehkeen osia viimeaikoina merkkitiskiltä? Jos näin ettei saa enää niin onneksi tuli ostettua uusia osia tuohon kuten tahtiventtiili ja ohjauspaineensäädin ja muitakin special osia joskus muinoin ruottin maalta ihan vaan pahanpäivän varalle..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ke-jetronicin osia?
Tahtiventiiliä kysyn jotain puoli vuotta sitte tiskiltä ei tarvinnut tilata kun ei kuulu enään valikoimaan.900i kirjoitti:Ootko kysyny kattivehkeen osia viimeaikoina merkkitiskiltä? Jos näin ettei saa enää niin onneksi tuli ostettua uusia osia tuohon kuten tahtiventtiili ja ohjauspaineensäädin ja muitakin special osia joskus muinoin ruottin maalta ihan vaan pahanpäivän varalle..
Jos olis saanut niin hintakin jotain 3* auton hinta
Netistä löytyy Bosc romuja koska myös Porche on käyttänyt samaa ruiskutusta
pikku ritsoissaan
Edit Porche sivuilta löytyy myös ehkä parhaat K-Jetronic kuvaukset ja vian hauku ohjeet.
900i -90
Re: Ke-jetronicin osia?
Ihan vinkkinä, jos joku kaipailee noita katin osia, minulla olis pihalla 8v kattiversio odottamassa säilykepurkeiksi pääsyä.
Tais olla ruiskuputketkin ihan ehtaa tavaraa. Nehän taitaa pian olla jo katoavaa kansanperinnettä
Tais olla ruiskuputketkin ihan ehtaa tavaraa. Nehän taitaa pian olla jo katoavaa kansanperinnettä
Entinen jäsen#2331
Re: Ke-jetronicin osia?
Löytyy jopa käyttämätön joten pistäppä polttoaineen jakajan (määränsäätimen osanumero?) niin tutkitaan jos vaikka sopisi.Vehnäpipo kirjoitti:Eli olisko kellään saab miehellä 8v koneen ke-jetronicin polttoaine jakajaa? tuntuu olevan aika vähissä kyseiset osat/autot kun on noita viimesiä 8v koneita joissa on jo katti.
YV/ 0400 828569
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ke-jetronicin osia?
minullakin olisi kyseinen versio joka odotaa purkamista!Vehnäpipo kirjoitti:Eli olisko kellään saab miehellä 8v koneen ke-jetronicin polttoaine jakajaa? tuntuu olevan aika vähissä kyseiset osat/autot kun on noita viimesiä 8v koneita joissa on jo katti.
MB w124 300ce -92 Saab 900s -91 x 5 saab 9-5 x 2