900i8 tekniikan vaihto t16:seen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

900i8 tekniikan vaihto t16:seen

Viesti Kirjoittaja marg3 »

elikkäs, mieleeni tuli vaihtaa i8:n tilalle t16 :twisted: . autoni on katalysaattorilla joten pitaako t16 tekniikan olla myös? muistan jostakin lukeneeni että pitäisi. tarvitseeko jarruja tai muita vaihtaa? eikös ne oo samat kaikis 900:s? mitä muita ongelmia voi tulla?
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

En ole ihan varma, mutta eikös turboissa ole hieman erilaiset jarrulevyt? Ja luultavasti jousissakin on eroa vaparin ja turbon välillä. Muutoin ei taida olla isompia eroja. Korjatkaa joku, jos olen väärässä...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tämä varmaan sopeis paremmin turbo-aiheen alle...
Mutta tuon ikäsessä katti pitää olla, jarrut menee sellasenaan.
Kaasuiskarit pitää olla, jousii ei tartte vaihtaa, mutta hyvä olis.

Isoin homma on varmaan sähkötöissä tuossa muutoksessa, muuten osat pitäis sopii aika hyvin paikoilleen, koneen kiinnitykset kannattaa kattoo kokonaisuudessaan T16:sta.
Koneen poissa ollessa kannattaa tsekata että ylätukivarsien pulttit aukee kokonaan ja kumit on kunnos, ainakin jos meinaa joskus vaihtaa myös madallusarjan tai turbon jouset.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin