Ei-vakavasti otan tämän asian esille. Koska moottori on ainakin omieni kokemusteni perusteella hyvä, niin olisiko joku maailmassa turbottanut tätä saaden enemmän voimaa? Jos on, niin minkälaista dokumentointia siitä on?
On varmastikin tosi asia, ettei hommaan kannata alkaa, jos joutuu tekniikan vaihtoon. Mutta jos löytyy joku kanava siihen miten tämän säätää ahdoille laillisesti järkevällä tavalla, niin hommahan ei tulisi kalliiksi.
Laillisesti saat VTT:n emissiomittauksen kautta, muuten et. Joka mittauksen hinnalla saat pari-kolme hyvää saabia. Käynyt sama homma itelläkin mielessä, kun seurasi nimimerkin moonlight-tuning vapariturbo-projektia. Voishan sitä jonkunmoisen ratalelun siitä saada
Paljonko se VTT sitten veloittaa? Eihän se ole harrastus eikä mikään, jos siihen ei mene kaikki rahat. Ei kai tuo nyt niin tajuttoman kallista voi olla, vai?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Paljonko nykyään maksaa OGsatkuun ahdin, jonka kantokyky olisi sinne 260hv:n asti? Taitavat käyttää jo nykyään jo uudemman aikaisia, tarkoitain, että vanhat ahtimet ovat poistuneet. Mitä maksaa uusi?
Tietysti parastahan olisi ostaa joku NGturbo, mutta entäs jos.
Taitaa tekniikanvaihtokin tulla yhtä kalliiksi melkein? Ei tarvitsisi irroittaa mottia ollenkaan, vaan lisätä ahdinmekaniikka ja siihen liittyvä elektroniikka ja tarvittaessa säädättää asiansa osaavassa dynossa, lopuksi VTT ja se on wot.
twirl kirjoitti:En ymmärrä tuota ihme vtt vöyhnötystä aina kun asiat voi hoitaa yksin kertaisemminkin ja papereissa aivan laillinen auto tekniikan osalta ym..
Niin, ei se kyllä paljon eroa 2.0 16v :sta. Onko siis VTT pakollinen? Hyväksyykö katsastusasema tämän? Vai tarvitseeko edes sitä tehdä?
Paljonko maksaa nykyään turbon pakoputkisto uutena - jos olisi riittävän väljä? Turbon taitaa saada noin 700 eurolla ja aika hyvän.
Jos VTT jää pois, niin kokonaishinta alkaisi olemaan jo jotenkin maksettavissa rajoissa.
Mietin sitäkin, jos tekee kaikkein virallisinta kautta jne., niin joutuisin myös vaihtamaan ehkä iskun vaientimet ja jouset. Liekkö edes paikkansa pitävä tämä?
Hinta olisi tällöin siinä vähän päälle 2000 euroa.
twirl kirjoitti:En ymmärrä tuota ihme vtt vöyhnötystä aina kun asiat voi hoitaa yksin kertaisemminkin ja papereissa aivan laillinen auto tekniikan osalta ym..
Miten B212:n saa ahdettuna vähäp -koriin laillisesti ilman pussitestiä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Ja eikö toi työn määrä oo tekniikan vaihtoa vastaava tai jopa suurempi, kun mäntien vaihtoa varten joutuu nostaa koneen keulilta kuitenki? Ellei sitte tee moonlightuningin tyyppistä asennusta.
Onnistuisko konttorihommat vilunkipelillä helpoiten, eli hommaamalla jostain purkukuntoisen turbosatkun ja käyttämällä siistä ainoastaan pakosarjan ja paperit? Mahtaakohan inssi alkaa valunumeroista tarkistaa koneen iskutilavuutta... sitte pitäis vaan putsailla konehuone ja kiinnikkeet sen näköseksi että tekniikanvaihto vaikuttaa tehdyltä.
Ainakin ruotsalaisilta sivuilta löytyy 2.1 turbon rakennuskertomuksia, täällä foorumillakin niitä on pyörinyt.
Kuten tuossa jos jatra ilmaisikin tuosta vilunkipelista niin se helpoin tapa jos ei halua maksella vtt:lle. (Mutta en yllytä ketään tekemään laittomuuksia)
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun