minkähän värinen mun auto on?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
latejoo
"Kaasari"

minkähän värinen mun auto on?

Viesti Kirjoittaja latejoo »

joo nään sen verran että se on harmaa mut kai sillä joku ns. virallinen väri on olemassa. ajattelin uskaltautua "siistimään" ne "muutamat" ruosteen rumentamat kohdat mitkä pahiten näkyy ja ei kai se muuta vaadi kun vähän hiomista ja uutta maalia pintaan. (oon optimisti). jos joku tietää paremmin, otan avoimin mielin tietoa vastaan. niin ja ennen kun innoissani marssin saapi firmaan ostamaan maalipurkkia pitää kai tietää pirssin oikee väri, harmaitakin taitaa olla useempii... kai?-
nimim. ei se voi olla vaikeeta...
Jortsu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Jos kyseessä on OG900, niin takaluukun "lattian alla", eli siellä, missä vararengas asustaa, on pitkittäispalkki, johon on kiinnitetty kilpi, josta käy ilmi maalin ja sisustan värikoodit.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ja vanhemmista satkuista laatta löytyy oikeasta etusisälokasuojasta.
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jos auton väri on "joku harmaa", voi yksi vaihtoehto olla 'Odoardo grey' (menikö oikein?), värikoodi 154B tai 204B (kts. alla). Värikoodi saattoi mennä hitusen pieleen.

Tästä päästiin kuitenkin offtopic kysymykseeni. Olen antanut itselleni kerrottavan että tonnarini väri olisi Odoardo grey, mutta värikoodilappu on konetilasta hukkunut, enkä heti muista muuallakaan toista nähneeni. Satkuni sen sijaan on varustettu värikoodilla 204B, millä sain maalikaupasta täysin oikeaa väriä. Ja mielestäni satku ja tonnari ovat samanvärisiä.

Eli se kysymys, ovatko molemmat autoni samanvärisiä ? Onko jossain kohtaa koodit muuttuneet, onko 204B ja 154B (tjsp) sama väri ? Pystyykö näillä kolmella annetulla muuttujalla ratkaisemaan tämän yhtälön :?: :)
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

f-19 kirjoitti:Jos auton väri on "joku harmaa", voi yksi vaihtoehto olla 'Odoardo grey' (menikö oikein?), värikoodi 154B tai 204B (kts. alla). Värikoodi saattoi mennä hitusen pieleen.
Tonnarisi on samanvärinen kuin minun, Odoardonharmaa.

Koodit 158 ja 204 tarkoittavat samaa väriä, Odoardonharmaa. Kirja Saab 9000 Uutuudet 1987 kertoo, että perusmaalissa koostumus muuttui medium solid -tyyppiseksi, maalin kuiva-ainepitoisuus kasvoi. Tästä seuraa pieni sävyero.

Motipin maalikartastosta löytyy 204:llä maali joka on minulle ainakin hiukan liian tummaa, mutta menettelee paremman puutteessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jus kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Jos auton väri on "joku harmaa", voi yksi vaihtoehto olla 'Odoardo grey' (menikö oikein?), värikoodi 154B tai 204B (kts. alla). Värikoodi saattoi mennä hitusen pieleen.
Tonnarisi on samanvärinen kuin minun, Odoardonharmaa.

Koodit 158 ja 204 tarkoittavat samaa väriä, Odoardonharmaa. Kirja Saab 9000 Uutuudet 1987 kertoo, että perusmaalissa koostumus muuttui medium solid -tyyppiseksi, maalin kuiva-ainepitoisuus kasvoi. Tästä seuraa pieni sävyero.

Motipin maalikartastosta löytyy 204:llä maali joka on minulle ainakin hiukan liian tummaa, mutta menettelee paremman puutteessa.
Kiitoksia Juha taas.

Näin uskoinkin asian olevan. Ostin Ahvenistolta tuolla 158 koodilla korjausväriä ja lakkaa vaikka muistinkin satkun olevan 204 koodilla. Myyjä ei osannut sanoa miten asia on, epäiltiin että on muuttunut jossain vaiheessa. 158 koodi tuntuu olevan satkun peltiin ehkä hieman liian tummaa, kun tuo PPG:n maali 204-koodilla on lähes täydellistä.
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

http://saabpics.org:3000/gallery/album154

:D

EDIT:hmm näköjään taas ei toimi noi sivut, harmi tuolla olis noi kaikki värikartat :(
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin