Terve vaan kaikille!
Terve vaan kaikille!
Tervehdys!
Törmäsin näihin sivuihin ostettuani Saabin tuossa kolmisen viikkoa sitten ja nämä sivut näyttää ja tuntuu todella asiallisilta.
Asiallista ja asiantuntevaa keskustelua näyttää olevan toisin kuin eräillä nimeltämainitsemattomilla foorumeilla.
Oli eräänä aamuna "hieman"vaikeuksia heräillä duuniin,kun meni aamutunneille asti lueskellessa näitä juttuja .
Elikkä autona on Saab 99 GL '84 ja kolmatta viikkoa olen sen omistajana.
Auto on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa ja olen ollut todella tyytyvänen ostokseeni.
Kohta tosin remonteista tulee ajankohtaiseksi kytkimen kunnostus ja mahdollisesti kansiremppa,koska kilometrejä on kertynyt 280 000.
Ei kai niitä "pakko" olisi tehdä,mutta olisi tarkoitus pitää autoa pidempäänkin.
Ei tässä muuta kuin hauskaa syksyä kaikille ja palataan asiaan.
Tv:Juki
Törmäsin näihin sivuihin ostettuani Saabin tuossa kolmisen viikkoa sitten ja nämä sivut näyttää ja tuntuu todella asiallisilta.
Asiallista ja asiantuntevaa keskustelua näyttää olevan toisin kuin eräillä nimeltämainitsemattomilla foorumeilla.
Oli eräänä aamuna "hieman"vaikeuksia heräillä duuniin,kun meni aamutunneille asti lueskellessa näitä juttuja .
Elikkä autona on Saab 99 GL '84 ja kolmatta viikkoa olen sen omistajana.
Auto on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa ja olen ollut todella tyytyvänen ostokseeni.
Kohta tosin remonteista tulee ajankohtaiseksi kytkimen kunnostus ja mahdollisesti kansiremppa,koska kilometrejä on kertynyt 280 000.
Ei kai niitä "pakko" olisi tehdä,mutta olisi tarkoitus pitää autoa pidempäänkin.
Ei tässä muuta kuin hauskaa syksyä kaikille ja palataan asiaan.
Tv:Juki
Itselläni on -87 vuoden 900i 8 venttiilinen ajettu 430tkm ja 400tkm:n kohdalla tuli vasta vaihdettua kahdet venttiili kupit!kansiremppa,koska kilometrejä on kertynyt 280 000.
Ei kai niitä "pakko" olisi tehdä,mutta olisi tarkoitus pitää autoa pidempäänkin.
300tkm:n kohdilla meni laatikosta sykronit (tyyppivika) ja alakerralla kuulemma ajelee 500tkm:kin!
Onnea hankinnasta (oiva valinta ) ja tervetuloa porukkaan!!!
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Tervetuloa joukkoon!
Kansiremppaa tuskin tarvii vielä aikoihin tehdä, vaikka kilsoja onkin mittarissa. Huolehdi, että koneessa ei ole vanhoja jäähdytysnesteitä niin kestää pidempään. Jos ei paisariin tule kuplia eikä öljyihin pääse vettä, niin vaihda vaan uudet nesteet.
Kytkinremppa on melko helppo tehdä itse, haulla löytyy melkoisesti ohjeita. Lisää apua saa varmasti kysymällä.
Kuulostaa tutultaoli eräänä aamuna "hieman"vaikeuksia heräillä duuniin,kun meni aamutunneille asti lueskellessa näitä juttuja
Kansiremppaa tuskin tarvii vielä aikoihin tehdä, vaikka kilsoja onkin mittarissa. Huolehdi, että koneessa ei ole vanhoja jäähdytysnesteitä niin kestää pidempään. Jos ei paisariin tule kuplia eikä öljyihin pääse vettä, niin vaihda vaan uudet nesteet.
Kytkinremppa on melko helppo tehdä itse, haulla löytyy melkoisesti ohjeita. Lisää apua saa varmasti kysymällä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
...jopa turboillakin parhaimmillaan jos käytetään edes kohtuullisia öljyjä. Ja sitten kun ottaa tuollaisen 500tkm ajetun koneen auki niin ihmetellään, että missäs olikaan ne kulumaolakkeet..? Meinaan riittää laakerointi ja rengastus koneeseen kun tehtaan hoonausjäljet näkyvät edelleen.vuorpe kirjoitti:... ja alakerralla kuulemma ajelee 500tkm:kin!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Voin lahjoittaa varaosa auton vm. 82 kun tarvitsisi tilaa pihaan. 99 on ehkä paras ja varmin saabeista joilla olen ajanut. Ajoin omallani lähes 500tkm enkä jäänyt kertaakaan jalkamieheksi. Nyt auton on ruoste vallannut vaikka mitään teknisiä vikoja ei ole.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Tervetuloa Juki saabistijoukkoon! Kai tiesit että me olemme niin "sairaita" että peräti kokoonnumme joka toinen torstai keimolan nesteelle? Sinne vain renkaita potkimaan, seuraavan kerran viikon päästä torstaina klo 20.00, pohjoiseen menevän kaistan huoltsikalle.
Kerrohan lisää autostasi, väri? ovien määrä?. Itselläni on kaksi kasinelkkua ysiysiä käyttöautona, neliovisia molemmat, toinen valkoinen ja 406tkm, toinen metallinsininen 246tkm. Verrattomia pelejä, en voi muuta sanoa.
Itselläni olis pieni kutina että sais toisen neliovisista vaihdettua kaksioviseen, joko punainen, tai hopea...
Kerrohan lisää autostasi, väri? ovien määrä?. Itselläni on kaksi kasinelkkua ysiysiä käyttöautona, neliovisia molemmat, toinen valkoinen ja 406tkm, toinen metallinsininen 246tkm. Verrattomia pelejä, en voi muuta sanoa.
Itselläni olis pieni kutina että sais toisen neliovisista vaihdettua kaksioviseen, joko punainen, tai hopea...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kytkin ei tosiaan ole paha rasti itsekään tehden, itse asiassa sen verran helppo että työstä ei juuri kannata maksaa korjaamollle ja opetella tekemään itse. Jonkunlainen suoja tietty täytyy olla, ei kivaa tehdä sateessa ja pakkasessa. Muu tekniikka tuskin tuottaa ongelmaa, laturi (hiilet) ja vesipumppu voi olla listalla, mutta nuo on halpoja ja helppoja laittaa.
Nyt kannattaa panostaa ruostesuojaukseen, eli kotelosuojaa (esim Dinitrol ML) minne vaan sopii, vetoakselien tunnelit, ovien sisään, takaluukkuun lokarien taakse jne. Kolmella neljällä spraypurkillakin jo saa jotain tehtyä. Tietty jos on alkavaa ruostetta kannattaa ensin hioa ja maalata. Ja kuivassa ja kuivaan autoon tuo pitäsi tehdä.
Hyviä kilometrejä hyvällä autolla!
Nyt kannattaa panostaa ruostesuojaukseen, eli kotelosuojaa (esim Dinitrol ML) minne vaan sopii, vetoakselien tunnelit, ovien sisään, takaluukkuun lokarien taakse jne. Kolmella neljällä spraypurkillakin jo saa jotain tehtyä. Tietty jos on alkavaa ruostetta kannattaa ensin hioa ja maalata. Ja kuivassa ja kuivaan autoon tuo pitäsi tehdä.
Hyviä kilometrejä hyvällä autolla!
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Onnea vaan Saabin johdosta
Periaatteessa ei tuota ole vielä sisäänajettu, ei tuo mittarilukema tunnu Saabissa vielä missään. (Toisin kuin tuon ikäisen ja tuon verran ajetun Toyota Corollan sais viedä jo kaatopaikalle ).
Tuo kansiremppa tulee kyllä jossain vaiheessa, mutta toi alakertahan on ikuinen (Terästä)...Tuota alakertaa Fordi miehet kadehtivat ja jopa käyttävät
Periaatteessa ei tuota ole vielä sisäänajettu, ei tuo mittarilukema tunnu Saabissa vielä missään. (Toisin kuin tuon ikäisen ja tuon verran ajetun Toyota Corollan sais viedä jo kaatopaikalle ).
Tuo kansiremppa tulee kyllä jossain vaiheessa, mutta toi alakertahan on ikuinen (Terästä)...Tuota alakertaa Fordi miehet kadehtivat ja jopa käyttävät
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tervetuloa joukkoon! Ja heti kärkeen, että valitsit hyvän ja ehkä parhaan mistä aloittaa. Itsellä on nimittäin kans 99. Ainoa pettymys vuosien varrella on ollut, että 99RON-polttoaineen myynti lopetettiin, niin ois voinu ajaa 99:llä 99:iä Ja suosittelen turbon kytkintä, vaihdoin viime sunnuntaina ja näin 6 päivää ajelleena voin sanoa, että on vakiota parempi
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Iltaa!
Eli autoni on sellainen 2d-sedan,2l-kaasarikoneella ja värinä on metallihohtosininen.
Auto on ruostesuojattu aikoinaan ilmeisesti kahteenkin kertaan,tosin entinen omistaja oli joutunut hitsauttamaan kaksi n.pikkurillinkokoista reikää pohjasta.
Autoon on vaihdettu rutosti kuluvaa osaa(raidetangon päät,pallonovelet,iskarit,jarrut yms)lyhyen ajan sisään ja leimasta se meni läpi huomautuksitta n.kuukausi sitten.
Tietääkseni olen auton neljäs omistaja eli ei mikään aivan kauhea kiertopalkinto ole kyseessä(en tosin ole tarkistanut tätä).
Näillä näkymin taitaa ollakkin aikaa piipahtaa Keimolassa torstaina,kiitoksia kutsusta.
Toivottavasti pääsen katsomaan,että mihinkä sitä on oikein sotkeutunut
Palataan asiaan.
Eli autoni on sellainen 2d-sedan,2l-kaasarikoneella ja värinä on metallihohtosininen.
Auto on ruostesuojattu aikoinaan ilmeisesti kahteenkin kertaan,tosin entinen omistaja oli joutunut hitsauttamaan kaksi n.pikkurillinkokoista reikää pohjasta.
Autoon on vaihdettu rutosti kuluvaa osaa(raidetangon päät,pallonovelet,iskarit,jarrut yms)lyhyen ajan sisään ja leimasta se meni läpi huomautuksitta n.kuukausi sitten.
Tietääkseni olen auton neljäs omistaja eli ei mikään aivan kauhea kiertopalkinto ole kyseessä(en tosin ole tarkistanut tätä).
Näillä näkymin taitaa ollakkin aikaa piipahtaa Keimolassa torstaina,kiitoksia kutsusta.
Toivottavasti pääsen katsomaan,että mihinkä sitä on oikein sotkeutunut
Palataan asiaan.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14
tervetuloa joukkoon tummaan
itselläni on tupakankeltainen 2-ov 99 vm 76 ja veronan vihreä 4-ov vm 73 sekä päivittäisessä ajossa 900 vm 94, ja siitä huolimatta saabin nälkä vain kasvaa.vielä tilauslistalla olisi hyväkuntoinen 95 kromipuskureilla ja maskilla. sekä pikkuvilkkuinen 99 5-ov, mutta ongelmaksi tässä alkaa muodustua paikkka missä näitä säilyttelee kun en omista 10 auton tallia. saabismia olen sairastanut koko pikku ikäni liekö tarttunut isästä vai mistä lie ( omistanut saabeja 96 alkaen ) onneksi vaimoke vielä ymmärtää harrastusta, mutta en ole kertonut vielä että tilauslistalla olisi pari saabia lisää voi huumori loppua.mutta jääköön asia minun ja kerholaisten salaisuudeksi.mutta voin sanoa että harrastus on kiva ja vie mukanaan. ja 99 saa vielä aikamukavasti varaosia ja suht huokeastikin ja sekin vielä että 99:hin käy monet samat osat vm-mallista riippumatta ( puslat, pallonivelet, 2-litran moottorinosat, korin osat, jarrujen ym osat) eivät vaihdu niinkuin joissain riisikupeissa jopa kesken vuoden.ja vielä nämä klubin sivut ovat todella hyvät ja asialliset sekä monipuoliset, mitä nyt olen muiden merkkikerhojen sivuja käynyt katselemassa. kiitos siitä ylläpitäjille ym. henkilöille. sekä täältä saa asiallisia neuvoja jos niitä tarvii.
ei muuta kuin jatketaa hyvän asian merkeissä
t: jäsen 1671
itselläni on tupakankeltainen 2-ov 99 vm 76 ja veronan vihreä 4-ov vm 73 sekä päivittäisessä ajossa 900 vm 94, ja siitä huolimatta saabin nälkä vain kasvaa.vielä tilauslistalla olisi hyväkuntoinen 95 kromipuskureilla ja maskilla. sekä pikkuvilkkuinen 99 5-ov, mutta ongelmaksi tässä alkaa muodustua paikkka missä näitä säilyttelee kun en omista 10 auton tallia. saabismia olen sairastanut koko pikku ikäni liekö tarttunut isästä vai mistä lie ( omistanut saabeja 96 alkaen ) onneksi vaimoke vielä ymmärtää harrastusta, mutta en ole kertonut vielä että tilauslistalla olisi pari saabia lisää voi huumori loppua.mutta jääköön asia minun ja kerholaisten salaisuudeksi.mutta voin sanoa että harrastus on kiva ja vie mukanaan. ja 99 saa vielä aikamukavasti varaosia ja suht huokeastikin ja sekin vielä että 99:hin käy monet samat osat vm-mallista riippumatta ( puslat, pallonivelet, 2-litran moottorinosat, korin osat, jarrujen ym osat) eivät vaihdu niinkuin joissain riisikupeissa jopa kesken vuoden.ja vielä nämä klubin sivut ovat todella hyvät ja asialliset sekä monipuoliset, mitä nyt olen muiden merkkikerhojen sivuja käynyt katselemassa. kiitos siitä ylläpitäjille ym. henkilöille. sekä täältä saa asiallisia neuvoja jos niitä tarvii.
ei muuta kuin jatketaa hyvän asian merkeissä
t: jäsen 1671