og900 maalaus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

og900 maalaus?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Parin viikon päästä pitäisi maalata mun yksi turbosatkuistani uudestaan. Kaikki ovet ja kyljet edestä menevät uusiksi joten samaan syssyyn maalaan koko auton koska tarkoitus on tehdä tuosta pitkäaikainen käyttöauto ja kaverin tuttu maalaa halvalla.

Eli nyt pitäis tehdä "melkein viimeisen päälle", eli ei mitään näyttelykuntoa, vaan sellainen maalaus joka ei kuki alta ja on nätti. Pari kysymystä;

1) Kaveri lupasi hioa pohjat ulkona, sanoi että voi kyl hioa peltiin asti kunhan vaan heti heittää pohjamaalit pintaan, ja sitten ei haittaa vaikka auto seisoisi sateessa pari viikkoa (kunnes koko hionta ohi) - Onko näin? Saako pohjamaali kastua (kunhan se on kuivunut), kunhan vaan paljas pelti ei kastu?

2) Mitä pohjamaalia? Ihan vaan jotain Bilteman spray valkoista pohjamaalia? Auton väri on shampanja, siis semmoinen vaaleankultainen metalliväri jos sillä on jotain merkitystä.

3) Miten kannattaisi ongelmakohdat käsitellä, esim. ovien alaosat jotka Saabissa on ongelma? Sisäpuolelle meinasin heittää kotelosuoja-ainetta. Mut mitä noihin ulko-osiin vois laittaa maalin alle? Toimiiko sinkkimaalit?

4) Eli itse hoid(eta)an hionnan, uusien peltiosien hitsaukset paikalleen, ja pohjat. Mitä erikoista pitäisi ottaa huomioon jos olen aivan ummikko näissä maalausasioissa? Arvelin vaan hioa hienolla paperilla, sitten maalata hiotut kohdat pohjamaalilla heti kun kyseinen osa (esim. ovi tai konepelti) on hiottu, ja se olisi sitten valmis maalaamoon? Vai?

5) Niin joo, pitääkö pellit käsitellä jollain asetonilla tms. ennen pohjamaalausta? Eli millä sen hiotun maalipölyn saa pois?

Kiitos.

-John
Vastaa Viestiin