900 ei käynnisty enää
Re: 900 ei käynnisty enää
Putsaa virranjakajan kansi sisäpuolelta. Kuulostaa samanlaiselta oireelta mitä isäukon saapissa, aina sillointällöin sinne kertyy kosteutta ja joutuu kuivattelemaan. tulpanjohtojen päät katsele kummastakin päästä. Tarkista myös tulpat että onko se vaan saanut liikaa evästä.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.
Saab 900 -88
Saab 900i -88
Saab 900 -88
Saab 900i -88
Re: 900 ei käynnisty enää
Toimiihan ryyppymekanismi oikein? Ryyppyvipu kaasuttimen kyljessä liikkuu koko liikevaransa verran, kun ryyppykahvaa liikuttaa keskikonsolista?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900 ei käynnisty enää
no jos se hörähtää ilmankin niin teeppä siten että ruiskutat lääkeruiskulla pensaa imusarjaan ja jos käynti paranee tai hörähtelee paremmin suorita reflektointi ja etene siitä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 ei käynnisty enää
no luulis että tulee ku hörähtää, mutta täytyy vielä sitte kunnolla tsekata. irroitanko tulpan koneen kylestä vai siitä virranjaottimen päästä?
kyllä se ryyppy pelittää kunnolla. vaijerinkin oli edellinen omistaja juuri vaihtanut.
kyllä se ryyppy pelittää kunnolla. vaijerinkin oli edellinen omistaja juuri vaihtanut.
Re: 900 ei käynnisty enää
mistäs se imusarja tarkalleen ottaen löytyy? voitteko jotenkin tuosta kuvan kautta vähä neuvoa, kun en ole varma.
Re: 900 ei käynnisty enää
jospa on vettä pikkasen lähtenyt liikkeelle ja pyörii vesi kaasarikammioissa, eli tarjoa polttoainetta suoraan imusarjaan. jos siitä tokenee, niin kaasaripriitä sitten tankkiin ennenkuin vesi jäätyy jonnekin.
Mitenkähän tää uus E10, tarviiko enää vedenpoistoa ?? senhän luulis liuottavan veden, koska jotain alkoholia on ??
Mitenkähän tää uus E10, tarviiko enää vedenpoistoa ?? senhän luulis liuottavan veden, koska jotain alkoholia on ??
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900 ei käynnisty enää
no puolisen litraa on jäänestoa ainakin laitettu tankkiin
Re: 900 ei käynnisty enää
pitääpäs hommata tuommonen tulppa-avain niin saa tulppaa sitten irti
Re: 900 ei käynnisty enää
mulla meni keran jakajan pyörijäkin laakista, mitään ei ulkoisesti näkynyt, mutta vastus oli ääretön eikä normaali n. 1 kilo- ohmi, sen kun vaihtoi niin pelasi heti. yleismittarilla kandee puola ja pyörijä ja vaikka piuhatkin mitata.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900 ei käynnisty enää
Etanoli on etanolia, ihan sama onko se lisätty polttoaineeseen jalostamolla vaiko pullosta tankkiin.stara kirjoitti:Mitenkähän tää uus E10, tarviiko enää vedenpoistoa ?? senhän luulis liuottavan veden, koska jotain alkoholia on ??
Nyt kun hujautat tankkiin sen 60l E10:ntä, niin sinulla on 6 litraa sitä sinolia tankillisessa.
Tällä määrällä en ihmettelisi yhtään vaikka vanhat jo valmiiksi hapristuneet kumiosat ja tiivisteet, esim. kaasarin kalvot ja bensapumpun kalvot saisivat "viimeisen voitelunsa". Myös bensalinjoista on voinut lähteä tällä uudella tiukemmalla viinaseoksella jotakin sellaista liikkeelle jota vanha bensiini ei liuottanut. (hartsiintumia)
Näin siitäkin huolimatta vaikka siellätäällä vakuutellaankin E10:n sopivan, sopiihan se sinänsä mutta vanhassa autossa aina vanhan vinkeet.
Itse ongelmaan; minä hakisin vaikkapa Motonetistä uuden kalvon kaasarille tai peräti huoltosarjan, sekä kuivat uudet tulpat ja bensiinipumpun, sekä varmistaisin ettei ihmetellessä ole menneet tulpanjohdot sekaisin. (kyllä, allekirjoittanut on onnistunut moisessa.) Jos johdoissa itsessään olisi vikaa niin tuskin kaikissa yhtäaikaa eli yrittäisi käydä edes jollakin pytyllä.
Eipä ne uudet virranjakajan kannet ja pyörijätkään hinnankiroissa ole, ihan vaikka vastaisuudenkin varalle huoltotoimenpiteenä.
Itse kaasutinta en niin tarkkaan muista mutta olikohan peräti niin että jos vaimenninsylinteristään on kadonnut öljy niin se muuttuvakurkkuinen vetäisee startatessa luistin selälleen ja kastelee tulpat?
Re: 900 ei käynnisty enää
no empä rupea ostelemaan uutta pumppua ja kaasariin kalvoa ku molemmat on tarkistettu ja ehjät. tulpanjohdot eivät ole menneet sekaisin koska en ole niitä vielä irroitellut. uudet tulpat vois melkein hommailla, mutta tuon virranjakajan kannen kyllä ajattelin ihan vain putsailla ja katsoa miltä se näyttää ennenkö menen ostamaan.
Re: 900 ei käynnisty enää
Minuteman kirjoitti:stara kirjoitti:
Itse kaasutinta en niin tarkkaan muista mutta olikohan peräti niin että jos vaimenninsylinteristään on kadonnut öljy niin se muuttuvakurkkuinen vetäisee startatessa luistin selälleen ja kastelee tulpat?
kaasarin kannen avatessa kyllä katoin että luisti on pystyssä ettei öljy karkaa pois ja kyllä siellä öljyt oli kun katsoin, jos sitä tuolla tarkoitit.
Re: 900 ei käynnisty enää
Virranjakajan kansi ja pyörijä ovat kulutusosia ja halpoja, kannattanee vaihtaa vaikkei mitään vikaa olisikaan.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: 900 ei käynnisty enää
joo ajattelin huomenna käydä hakemassa motonetistä uudet tulpat, virranjakajan kannen ja pyöriän. ne kun olen pistänyt ja testannut vielä kipinän niin luulisi ettei sähköpuolella se ongelma ainakaan ole.
pitää kyllä ostaa akkulaturikin kun rupeaa akku ehtymään käynnistys yritysten jälkeen pikkuhiljaa
pitää kyllä ostaa akkulaturikin kun rupeaa akku ehtymään käynnistys yritysten jälkeen pikkuhiljaa
Re: 900 ei käynnisty enää
Ihan vain uteliaisuuttani kyselen; oletko yrittänyt käynnistää autoa niin että painat kaasupoljinta koko ajan? Tämä asia liittyy jälkikäynninestoventtiiliin, koska se epäkuntoon joutuessaan ei salli tyhjäkäyntiä.
Normaalistihan se toimii siten että kun kaasuläppä on kiini joutokäynnin aikana, niin sen etupuolelta pääsee pienestä kanavasta nousemaan polttoainetta imusarjaan. Kun virta katkaistaan niin silloin tuo venttiili sulkee sen kanavan eikä imukanaviin pääse polttoainetta pienillä kierroksilla eli lähinnä joutokäynnillä.
Tyhjäkäynninestoventtiilin voit testata yksinkertaisesti ottamalla sähköjohtoa sen verran että se yltää akusta kaasuttimen alle venttiiliin. Kun yhdistät ne, niin silloin pitäisi kuulua napsahdus sen kunnossa ollessa. Kehoitan sen tähden testaamaan erillisellä johdolla koska varsinainen johto joka tulee tke-venttiilille saattaa olla poikki, joten pelkkä virran päälle laitto/katkaisu virtalukosta ei luonnollisesti siinä tapauksessa kerro totuutta toimivuudesta.
Erilaisia neuvoja kuin kysymyksiä oletkin jo saanut kiitettävissä määrin, niin siinähän se tämäkin menee joukon jatkona.
Normaalistihan se toimii siten että kun kaasuläppä on kiini joutokäynnin aikana, niin sen etupuolelta pääsee pienestä kanavasta nousemaan polttoainetta imusarjaan. Kun virta katkaistaan niin silloin tuo venttiili sulkee sen kanavan eikä imukanaviin pääse polttoainetta pienillä kierroksilla eli lähinnä joutokäynnillä.
Tyhjäkäynninestoventtiilin voit testata yksinkertaisesti ottamalla sähköjohtoa sen verran että se yltää akusta kaasuttimen alle venttiiliin. Kun yhdistät ne, niin silloin pitäisi kuulua napsahdus sen kunnossa ollessa. Kehoitan sen tähden testaamaan erillisellä johdolla koska varsinainen johto joka tulee tke-venttiilille saattaa olla poikki, joten pelkkä virran päälle laitto/katkaisu virtalukosta ei luonnollisesti siinä tapauksessa kerro totuutta toimivuudesta.
Erilaisia neuvoja kuin kysymyksiä oletkin jo saanut kiitettävissä määrin, niin siinähän se tämäkin menee joukon jatkona.