Heippa.
Osaisiko joku ihan suoralta kädeltä sanoa, onko mahdollista saada toimimaan vanhaa puolalta signaalia ottavaa rundaria niin, että se lukisi DI/APC boksilta tulevan kierroslukusignaalin? Vai joutuuko tässä alkamaan mittarintasutan vaihtoon ja uudemman mittarin sovitteluun vanhan paikalle?
Jos, niin mitä moinen operaatio vaatinee?
Ystävällisesti
Tomppa
0440512822
Kierroslukumittarin sähköistä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Kierroslukumittarin sähköistä?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Kierroslukumittarin sähköistä?
Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää sitä signaalinvahvistinta, joka on 80-luvun lopun tonnareissa ja og900:ssa ainakin -86...-87 vuosimalleissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kierroslukumittarin sähköistä?
Missäs moinen osanen sijaitsee?
Tomppa
Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Kierroslukumittarin sähköistä?
Sytytyspulssinvahvistin on reletaulussa. Satkussa siis lokasuojassa, tonnarissa hanskalokeron päällä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 21#p756221
Pitäisikö kokeilla irtomittarilla ymmärtääkö 99:n vanha kierroslukumittari DI/APC-pulssien päälle? Ei siinä kai voi särkyä kuin mittari tai DI/APC-boksi tai sitten vaan ei mittari näytä mitään.
Pitäisikö kokeilla irtomittarilla ymmärtääkö 99:n vanha kierroslukumittari DI/APC-pulssien päälle? Ei siinä kai voi särkyä kuin mittari tai DI/APC-boksi tai sitten vaan ei mittari näytä mitään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kierroslukumittarin sähköistä?
ite kokeilisin ensimmäisenä tuota sytytyspulssin vahvistinta. Se ei ainakaan rikkoisi mitään. Ainakin se pulssivahvistimen perässä oleva bensapumpun rele on sellainen joka toimii suoraan puolan miinukseen kytkettynä. Näin se on ollut kytkettynä vanhemmissa ennen tuon pulssivahvistimen tuloa. Veikkaan että sen parina on myöskin puolaan kytkettävää mallia ollut kierroslukumittari. Taasen se pulssivahvistin saa pulssin sytytysyksikön pinnistä, josta myöhemmissä malleissa vedetään suoraan puuha kierroslukumittariin ja bensapumpun releelle. Rele on tuossavaiheessa vaihtunut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kierroslukumittarin sähköistä?
Juu ei kehtaa huvikseen alkaa kokeilemaan mitä hajoaa..mutta..
sen verran tuli edellisessä 99:ssä kokeiltua, että ei pelaa kiekkamittari, jos kytkee sytkämoduulin piuhan suoraan mittariin, eli varmaan olisi sama tilanne tuon di/apc boksin signaalin kannalta. Siinä asia kuitenkin hoitui vetämällä puolalta johto. Nyt kun on suorasytty, ei se oikein onnaa. Jotta jos joltakulta moinen vahvistuskalikka löytyy, olen valmis sellaisen ostamaan..
Tomppa
sen verran tuli edellisessä 99:ssä kokeiltua, että ei pelaa kiekkamittari, jos kytkee sytkämoduulin piuhan suoraan mittariin, eli varmaan olisi sama tilanne tuon di/apc boksin signaalin kannalta. Siinä asia kuitenkin hoitui vetämällä puolalta johto. Nyt kun on suorasytty, ei se oikein onnaa. Jotta jos joltakulta moinen vahvistuskalikka löytyy, olen valmis sellaisen ostamaan..
Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S