Lähes vastaavanlainen tilanne on sattunut ennenkin:
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 39080fdc83
-On muistettava kaasuttimen kalvoa vaihtaessa että siinä on kohdistusnypykät niin ulko- kuin myös sisäreunalla.
-Kohokammion polttoainepinnan korkeus mitataan niin että kaasutin käänetään ylösalaisin jolloin koho painaa omalla painollaan neulaventtiiliä. Sen jälkeen työntömitalla katsotaan kuinka korkealla kohon ylimmäinen kohta (eli nyt ylöspäin olevan pohja) tulee kun mitta asetetaan kohokammion tiivistepintaan. Ohjeissa kehoitetaan tekemään se ilman tiivistettä jota kyllä hieman ihmettelen. Tuon tiivistepinnan ja kohon korkeimman kohdan erotus tulisi olla Pierburgissa noin 8mm (Stromberg 16-17mm.)
Säätäminen tapahtuu luonnollisesti neulaventtiiliä painavaa, kohossa olevaa kieltä taivuttamalla.
-Kaasuttimen neulan olake tulee olla männän alareunan tasalla.
-Suuttimen korkeus kävikin tuosta linkistä selville.
Tässä vielä hieman enemmän asiaa kaasuttimeen liittyen:
http://www.scribd.com/doc/4683138/saab-carburettors