SAA POISTAA!!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
__Kapa__
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 29, 2011 15:11
Paikkakunta: Hamina

SAA POISTAA!!!

Viesti Kirjoittaja __Kapa__ »

Terve! Osti tuossa tuollaisen OG900. Semmoista asiaa olisi että missähän mahtaa olla vika kun auto ei toimi kun puolella kaasulla. Heti jos painaa enemmän niin puutuu mutta tyhjäkäynnillä ottaa jenkaa normaalisti. Hemmetin rikkaalla käy (olen säätänyt 8mm pulttia kaasarin pohjasta aukipäin rikkaammalle ja kiinnipäin laihemmalle). Sitten kun auton sammutti niin tuli jälkikäynti ja ruiskas bensaa moottoritilaan. Voisiko olla että neulaventtiili olisi jumissa? Eli siis tulvia koska haisee voimakkaasti bensa ja lähtee hemmetin huonosti kuumalla/lämpöisellä koneella käyntii... Jälkikäyntiä ei ole enään esiintynyt kun ruiskuttelin crc kaasarin takaiskuventtiiliin jos se muistaakseni oli sellainen johon tulee johto päähän. Auto käy tyhjäkäyntiä mittarin mukaan 500rpm ja sit kun polkaisee niin tulee paksu musta savu putkesta. :!: :?: :(

Auttakaahan uutta Saab harrastelijaa hädässä! :)

Kiitos paljon etukäteen!!!
Viimeksi muokannut __Kapa__, Ke Touko 18, 2011 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eerikson
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:59

Re: Saab OG900 vm1987 8v kaasutin

Viesti Kirjoittaja eerikson »

Lähes vastaavanlainen tilanne on sattunut ennenkin:
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 39080fdc83

-On muistettava kaasuttimen kalvoa vaihtaessa että siinä on kohdistusnypykät niin ulko- kuin myös sisäreunalla.
-Kohokammion polttoainepinnan korkeus mitataan niin että kaasutin käänetään ylösalaisin jolloin koho painaa omalla painollaan neulaventtiiliä. Sen jälkeen työntömitalla katsotaan kuinka korkealla kohon ylimmäinen kohta (eli nyt ylöspäin olevan pohja) tulee kun mitta asetetaan kohokammion tiivistepintaan. Ohjeissa kehoitetaan tekemään se ilman tiivistettä jota kyllä hieman ihmettelen. Tuon tiivistepinnan ja kohon korkeimman kohdan erotus tulisi olla Pierburgissa noin 8mm (Stromberg 16-17mm.)
Säätäminen tapahtuu luonnollisesti neulaventtiiliä painavaa, kohossa olevaa kieltä taivuttamalla.
-Kaasuttimen neulan olake tulee olla männän alareunan tasalla.
-Suuttimen korkeus kävikin tuosta linkistä selville.

Tässä vielä hieman enemmän asiaa kaasuttimeen liittyen:
http://www.scribd.com/doc/4683138/saab-carburettors
Vastaa Viestiin