Laturin vaihto/huolto og900
Laturin vaihto/huolto og900
Moi,
Laturi hyyty näin sopivasti pakkasilla. Ja tietty just silloin kun olis kerran talvessa oikeasti autoa tarvinnu. Eli ei siis lataa, jos ei pidä kierroksia (n.4000). Tietty asiaan olis pitäny kiinnittää huomiota, kun viime aikoina on väläytelly valoa pienillä kierroksilla. On kuitenki aiemmin lähteny lataamaan kun on vähän kaasua käyttäny. Hiilet/liukurengas lienee lopuillaan.
Huollettua/vaihdettuahan tuon saa ajan kanssa, mutta ei tuntunu missään onnistuvan tänään/huomenna aamusella. Kysyä kuiten pitää täältäkin, että olisiko jollain apuja tilanteeseen?
Laturi hyyty näin sopivasti pakkasilla. Ja tietty just silloin kun olis kerran talvessa oikeasti autoa tarvinnu. Eli ei siis lataa, jos ei pidä kierroksia (n.4000). Tietty asiaan olis pitäny kiinnittää huomiota, kun viime aikoina on väläytelly valoa pienillä kierroksilla. On kuitenki aiemmin lähteny lataamaan kun on vähän kaasua käyttäny. Hiilet/liukurengas lienee lopuillaan.
Huollettua/vaihdettuahan tuon saa ajan kanssa, mutta ei tuntunu missään onnistuvan tänään/huomenna aamusella. Kysyä kuiten pitää täältäkin, että olisiko jollain apuja tilanteeseen?
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Kyllä karkkilassa hiilisilta vaihtuu, kun ajasta sovitaan. Liukurenkaat jätän suosiolla, kun ei ole sorvia, enkä osaa juottaa hyvin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Tämäkin selvisi. Hiilet/liukurenkaat olivat aikalailla entiset, kun tarkastin laturin vielä paikallaan ollessa. Totesin vaativan laturin vaihdon ja vein suosiolla korjaamolle. Asiaa tunteva kaveri arvioi työhön tarvittavan pari tuntia, koska ilmastointikompuran jalka on sopivasti tiellä. Korjaamo, johon auton sitten kiireissäni vein puuhasteli auton parissa kuitenki kolme tuntia.
Mutta nyt on uusi laturi ja moottori käyntiääni huomattavasti nätimpi. Epäilin aiemmin vesipumpun rohisevan.
Mutta nyt on uusi laturi ja moottori käyntiääni huomattavasti nätimpi. Epäilin aiemmin vesipumpun rohisevan.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Ei kolme tuntia ole paha aika, kun on ilmastoitu auto kyseessä.
Homma näyttää aluksi helpolta, mutta on loppujen lopuksi pikkuisen kimurantti.
Homma näyttää aluksi helpolta, mutta on loppujen lopuksi pikkuisen kimurantti.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Totta on, että laturi on siellä ahtaassa välissä. Ei ole koskaan tullut irti otettua. Itsellä menisi varmaan kolme päivää tuossa kadun varressa roplatessa, joten ihan mielelläni sen korjaamolle ulkoistin. Varsinkin viime viikkojen pakkaset huomioiden.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Lainaanpa tätä topicia, kun satku lakkasi myös lataamasta.
Eli auto on seissyt pari kk ja nyt käyttelin sitä, mutta lataus on vähän toisaikasta. Jännitemittarin mukaan lataus vaihtelee satunnaisesti 11-14v välillä kierroksista riippumatta. Latausvalon kuitenkin sammuu 2000rpm-> jännitteestä riippumatta.
Lataussäädin hiilineen on vaihdettu ennen seisontaa eli n. 800km sitten. Tänään vaihdoin laturin ja startin välisen johdon, putsasin laturin kontaktit ja maajohdon sekä akun kengät ja navat. Myös akusta koriin ja koneeseen tulevat maajohdot putsasin, mutta ongelma ei ratkennut.
Maajohto akulta on koneen päästä hapettunut liittimen ja kaapelin välistä. Voiko vaikuttaa? Auto kuitenkin starttaa hienosti.
Akkukin on uudehko eikä ole päässyt jäätymäänkään, joten pitäisi olla ok.
Mitäs yritetään seuraavaksi?
Eli auto on seissyt pari kk ja nyt käyttelin sitä, mutta lataus on vähän toisaikasta. Jännitemittarin mukaan lataus vaihtelee satunnaisesti 11-14v välillä kierroksista riippumatta. Latausvalon kuitenkin sammuu 2000rpm-> jännitteestä riippumatta.
Lataussäädin hiilineen on vaihdettu ennen seisontaa eli n. 800km sitten. Tänään vaihdoin laturin ja startin välisen johdon, putsasin laturin kontaktit ja maajohdon sekä akun kengät ja navat. Myös akusta koriin ja koneeseen tulevat maajohdot putsasin, mutta ongelma ei ratkennut.
Maajohto akulta on koneen päästä hapettunut liittimen ja kaapelin välistä. Voiko vaikuttaa? Auto kuitenkin starttaa hienosti.
Akkukin on uudehko eikä ole päässyt jäätymäänkään, joten pitäisi olla ok.
Mitäs yritetään seuraavaksi?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Laturin vaihto/huolto og900
oisko laturin kuormitusmittaus autosähköliikkeessä mitään?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Ei taida olla tarpeen. Otin hiilet ulos ja toinen oli päästä ikäänkuin "palanut". Putsasin, laitoin paikalleen ja nyt toimii, kuten ei pitäisi, eli lataa jostain 3000rpm ylös ja alakierroksilla ei, eli taitaa olla sen verran kulunut, että hiilet hyppii paikoillaan. Vaihtoon siis koko roska.mestari kirjoitti:oisko laturin kuormitusmittaus autosähköliikkeessä mitään?
Varmaan käytetty laturi on hyvä vaihtoehto autoon, jolle kilometrejä tulee parituhatta vuodessa. Toimivaa saa siis tarjota.
Btw, onko tuolla mitään merkitystä, miten päin sen laturin/jalan pitkän pultin pistää? Jos se mahtuisi toiseen suuntaan tulemaan ulos ilman jalan irrotusta, ihan tulevaisuutta ajatellen.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Tuota suunnittelin itsekin aikoinaan, mutta sitten on öljynsuodattimen jalka edessä. Eli tilanne ei muutu miksikään .akyttala kirjoitti:Btw, onko tuolla mitään merkitystä, miten päin sen laturin/jalan pitkän pultin pistää? Jos se mahtuisi toiseen suuntaan tulemaan ulos ilman jalan irrotusta, ihan tulevaisuutta ajatellen.
Entinen jäsen#2331
Re: Laturin vaihto/huolto og900
Paskan myivät.. Toimisikohan kaksi pulttia ja väliin jatkoholkki tms? Ei varmaan ole tarpeeksi tukeva..tuhojuho kirjoitti:Tuota suunnittelin itsekin aikoinaan, mutta sitten on öljynsuodattimen jalka edessä. Eli tilanne ei muutu miksikään .akyttala kirjoitti:Btw, onko tuolla mitään merkitystä, miten päin sen laturin/jalan pitkän pultin pistää? Jos se mahtuisi toiseen suuntaan tulemaan ulos ilman jalan irrotusta, ihan tulevaisuutta ajatellen.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Laturin vaihto/huolto og900
se jalka on niin helppo irroittaa että ranetukset voi unohtaa....
Re: Laturin vaihto/huolto og900
ja se pultti on rintapeltiin päin sen takia koska kun ja jos mutteri irtoo niin laturi ei tipu vaan pultti törmää rintapeltiin ja matka jatkuu
koettu yöllä saksan motarilla vapaan nopeuden tiellä, ainoastaan häiritsevä rahina pultista kuului kun se hankasi peltiin
koettu yöllä saksan motarilla vapaan nopeuden tiellä, ainoastaan häiritsevä rahina pultista kuului kun se hankasi peltiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,