Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Eli kivasti sain etupään kasaan, ja innoissani laskin pukeilta, ihaillakseni satkun upeaa ryhtiä. Mutta mutta, yllätys oli melkoinen kun keula jäi ylös kun nousukiidossa, eli näin:

Kuva

Iskarit on Motonetin halpiskaasut, jouset ja vakaajat ässästä. En keksinyt sitten muuta vaihtoehtoa, kun että vakaaja olisi väärinpäin. Olisi pitänyt purkaessa dokumentoida paremmin, mutta pähkäilin, kun sen mutkia ihmettelin, ettei sitä nurinperin saisi paikoilleen sitten millään. Mutta nyt se on näin, onko tää kuitenkin väärin?

Kuva

Jos näin on tapahtunut, niin melkosen alottelijamainen virhe. Toisaalta, sitähän tässä pahasti vielä ollaan. Ketuttaa varsin reilusti oma sekoilu.

Mutta jos ei vika ole tuossa, niin kyseessä on varsinainen mysteeri..?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Liikuta autoasi metri eteen ja metri taakse ja tuomaroi uudestaan, etupään geometria on sellainen että raideväli muuttuu joustoliikkeen yhteydessä, nyt auto seisoo pinteessä pukeilta laskettuna.

Jos ne Motonetin iskarit ovat LIP- merkkiset, on niissä varsin tyrnä kaasunpaine joka sekin osaltaan vaikuttaa korkeuteen.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Aloittelijavirhe on se että pohdit oletko saanut vakaajan väärinpäin :) mieti vielä hetki miten sen voisi asentaa toisin...

Nousukiito johtuu siitä tosiaan että on korkeat jouset ja alusta ei ole vielä asettunut oikeaan asentoon.
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Niin no, silleen kyllä pähkäilin että aika työ se olis toisin päin tunkea, mut on sitä sitä kummempiakin juttuja nähty. Mutta kiitoksia, helpottaa kummasti, ettei tarvii alkaa vakaajaa purkaa!

En nyt muista iskareitten merkkiä, mutta takana on kyllä samanlaiset. En sitte tie, mahtaako vaikuttaa kun taakse en vaihtanut ässästä jousia? Ajattelin että combin jousilla nousisi 2-d sedanin persuus taivaan tuuliin... Mut pitää miettiä sitäkin vaihtoehtoa, jahka näkee lopullisen ryhdin. Tai laikkaa etujousille, mahtaako urkkia niin tarkkaan konttorilla että hermostuisi siitä? Ainakin niin ruttuun saa painaa asentaessa noi, että ei varmaan ainakaan paikaltaan karkaisi.

Harmillista, ettei tossa tallissa kyllä mahu työntää metriä eteen eikä taakse, mutta pitää koittaa nytkytellä.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saako satkun etuvakaajan väärinkin päin, vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Puuttuuko paljon tavaraa konehuoneesta ja sisältä? Jos ei ole tarpeeksi painoa, niin keulii varmasti, kun vanhuuttaan nämä alkaa keulia muutenki aika pahasti.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin