Eihän siinä muuta kuin soitin irti nykyisestä kolostaan ja kiskomaan piuhoista, että paljonko niissä on löysää. Eiköhän siitä äkkiä ja riittävän tarkaan arvioi miten riittävät
No jos ensimmäisen vähän enemmän hyödyllisen viestin kirjottais tähän ketjuun...
Ei ne johdot oikeasti riitä mitenkään päin sinne alas. Antennikaapeli riittää tosiaan kun se tuleekin keskikonsolin takaa ylös soittimelle, kunhan pujotat sen pois alkuperäiseltä reitiltään. Mutta virta/kaiutinjohdot ei riitä mitenkään, ei taida riittää vakiona kunnolla edes ulos kojetaulusta. Mulla oli yhdessä satkussa sonyn soitin joka oli siirretty alas ja jatkojohdot oli n. puolen metrin pituiset, ainakin.
"Vaikea" paikka on johdojen vieminen alas konsoliin koska pitää päästä polvisuojan ohi ja väli on ahdas. Tilaa vie lämppärinkennon kotelo mikä on edessä myös heti polvisuojan vieressä. Kannattaa varautua jatkamaan johdoja siis ainakin se puoli metriä. Ota keskikonsoli ja polvisuoja pois niin huomaat mitä kautta johdonipun voi viedä ja kuinka ahdas mikäkin väli on ja kuinka paljon sitä pituutta tarvitaan. Mutta jatkaa niitä johtoja pitää ja paljon.
f-19 kirjoitti:No jos ensimmäisen vähän enemmän hyödyllisen viestin kirjottais tähän ketjuun...
Ei ne johdot oikeasti riitä mitenkään päin sinne alas. Antennikaapeli riittää tosiaan kun se tuleekin keskikonsolin takaa ylös soittimelle, kunhan pujotat sen pois alkuperäiseltä reitiltään. Mutta virta/kaiutinjohdot ei riitä mitenkään, ei taida riittää vakiona kunnolla edes ulos kojetaulusta. Mulla oli yhdessä satkussa sonyn soitin joka oli siirretty alas ja jatkojohdot oli n. puolen metrin pituiset, ainakin.
"Vaikea" paikka on johdojen vieminen alas konsoliin koska pitää päästä polvisuojan ohi ja väli on ahdas. Tilaa vie lämppärinkennon kotelo mikä on edessä myös heti polvisuojan vieressä. Kannattaa varautua jatkamaan johdoja siis ainakin se puoli metriä. Ota keskikonsoli ja polvisuoja pois niin huomaat mitä kautta johdonipun voi viedä ja kuinka ahdas mikäkin väli on ja kuinka paljon sitä pituutta tarvitaan. Mutta jatkaa niitä johtoja pitää ja paljon.
kiitos! Tuon halusinkin tietää, arvelin vaan kysyä varmuuden vuoksi etten turhaan jatka johtoja, mut nyt tiedän, kiitos siitä
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Mua vähän meinas turhauttaa tuo Antin vastaus josta ei kyllä ollut mitään hyötyä, sori vaan Antti jos vastauksesta ei ole mitää hyötyä kysyjälle, miksi kirjoittaa moinen? Kysymys oli kuitenkin ihan pelkkää käytäntöä johon ei kaivattu kai mitään mukavaa jutustelua tai rohkaisua...samoilla vauhdeilla piruuttani kirjoitin ite samanlaisen protestiksi. Turhia voi länkyttää vaikka offtopikissa tai panaanisaarilla.
Anteeks taas turhaa lätinää, saa siivota taas nämäkin ylimääräiset lässytykset pois. Reipashenkinen paskojen viestien moderointi kunniaan, nykyinen linja on jees
f-19 kirjoitti:Mua vähän meinas turhauttaa tuo Antin vastaus josta ei kyllä ollut mitään hyötyä, sori vaan Antti jos vastauksesta ei ole mitää hyötyä kysyjälle, miksi kirjoittaa moinen? Kysymys oli kuitenkin ihan pelkkää käytäntöä johon ei kaivattu kai mitään mukavaa jutustelua tai rohkaisua...samoilla vauhdeilla piruuttani kirjoitin ite samanlaisen protestiksi. Turhia voi länkyttää vaikka offtopikissa tai panaanisaarilla.
Anteeks taas turhaa lätinää, saa siivota taas nämäkin ylimääräiset lässytykset pois. Reipashenkinen paskojen viestien moderointi kunniaan, nykyinen linja on jees
jos tälle aluelle mennään niin miksi edes kysyä. eikö järjenkäyttö olisi sallittua
ei muuta ku meisseli käteen ja tutkimaan hommaa
tiedän kyllä ettei se kaikille ole niin helppoa.
ota mankka irti. vedä johdot helpoimmasta paikasta mistä saat vaan ne siististi kulkemaan"raakana" kun kaikki on vedetty niin sitten liität vasta kiinni
ja laitat mankan sinne minne haluat
anteeninkin johtoon saa jatkoja mutta sellaista et varmastikkaan tule tarvitsemaan
hommassa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Kannattaa myös harkita se vaihtoehto, että päivittää samalla vaivalla sottimen virtakaapelit alusta alkaen paksummaksi. En tiiä millaset ratiovehkeet alkuperäsellä kysyjällä on mutta jos löytyy edes ceeree-soitin ja vahvistinta niin harkiheppa...
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
f-19 kirjoitti:Mua vähän meinas turhauttaa tuo Antin vastaus josta ei kyllä ollut mitään hyötyä, sori vaan Antti jos vastauksesta ei ole mitää hyötyä kysyjälle, miksi kirjoittaa moinen? Kysymys oli kuitenkin ihan pelkkää käytäntöä johon ei kaivattu kai mitään mukavaa jutustelua tai rohkaisua...samoilla vauhdeilla piruuttani kirjoitin ite samanlaisen protestiksi. Turhia voi länkyttää vaikka offtopikissa tai panaanisaarilla.
Anteeks taas turhaa lätinää, saa siivota taas nämäkin ylimääräiset lässytykset pois. Reipashenkinen paskojen viestien moderointi kunniaan, nykyinen linja on jees
jos tälle aluelle mennään niin miksi edes kysyä. eikö järjenkäyttö olisi sallittua
ei muuta ku meisseli käteen ja tutkimaan hommaa
tiedän kyllä ettei se kaikille ole niin helppoa.
ota mankka irti. vedä johdot helpoimmasta paikasta mistä saat vaan ne siististi kulkemaan"raakana" kun kaikki on vedetty niin sitten liität vasta kiinni
ja laitat mankan sinne minne haluat
anteeninkin johtoon saa jatkoja mutta sellaista et varmastikkaan tule tarvitsemaan
hommassa
Tää onkin se paskafoorumi vittumaisilla valittajilla varustettuna ja paskalla moderoinnilla, onneks on parempia foorumeita olemassa mihin voi kirjoitella rennosti :SAAB:eista ja mistä vaan miten vaan ilman nipottamista.
Ite aattelin vaan niin jos täällä alueella kysyy jotain teknistä niin haluaa varmaan kans jonkun hyödyllisen vastauksen eikä itsestään selvyyksiä ilman mitään apua. Alkuperäinen kysyjä kuitenkin kaipasi tietoa tarvitseeko johtoja jatkaa vai ei. Tottai kai asian saa selville purkamalla ja kokeilemalla mutta sitten ollaankin siinä että tulee helposti enemmän hommaa kuin haluttiin tehdä... siksi juuri kai asiaa kysyttiinkin kartoittaakseen homman työn määrää suhteessa etuihin.
IMO, soittimen paikka on muuten parempi ylhäällä, käyttö vaivattomampaa ja turvallisempaa.
Mulla oli vielä se biltema muistikorttisoitin jossa oli perkeleen kirkas sininen näyttö. Ratkaisin ongelman raakasti pistämällä mahdollisimman siististi sopivat palat jotain tallista löytynyttä tummennuskalvoa. Kaksi kerrosta siis, yksi ei riittänyt. Auttoi kyllä eikä vaivannut enää kirkkaus ja numerotkin näkyi sen vähän mitä piti.
Mä aikoinaan yhteen Sonyn soittimeen OG:ssa vaihdoin sinisten ledien tilalle vihreät. Ne tosin oli näppäimissä, mutta helpotti pirusti, kun kirkkaus väheni ja väri vaihtui vähemmän häiritsevään. Lisäksi useammassa autossa on tullut käytettyä Sonyn kaatuvapaneelisia soittimia (CD:n vaihto tapahtuu siis paneeli kaatamalla), jolloin soittimen saa mukavasti hyvin pimeäksi ihan vaan kaatamalla sen paneelin (sointi kyllä jatkuu). Tonnarissani puolestaan on Active Black Panel -paneelilla varustettu soitin, josta on raakasti poistettu paneelin mustan puolen nappuloiden ledit, joten senkin saa tyystin pimeäksi. Eli jos soittimen valoisuus häiritsee, voi pieni modaaminen (joo, nuo ledien vaihdot/poistot ovat mielestäni olleet helpompia, kuin soittimen siirto OG:ssa) tai jopa käyttötavan muutos auttaa tilanteeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tosta johtojen riittävyydestä vielä, niinen voi varmaksi sanoa, mutta jos on valmis purkamaan reilusti niin fyysiseti johtosarjassa saattaakin olla riittävästi piuhaa tuohon siirtoon, pitää vaan nyppiä muoviletkusta ulos ja pujotella jostain. Kokeilua varten ainakin kojelaudan alaosa, konsoli ja ehkä ilmanvaihdon keskiputki pitäis purkaa, joten jos lähtee kokeilemaan niin menee harrastetoiminnan piikkiin ja mä en ota vastuuta että varmasti onnistuu!