öljynpainevalo palaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

öljynpainevalo palaa

Viesti Kirjoittaja repa »

Klubin kevätkokouksesta ajelin kotiin, auto seisoi tunnin ja sitten piti lähteä kauppaan. Auto käyntiin, öljynpaineen merkkivalo palaa, nostajat rapisee siihen malliin ettei painetta todellakaan ole. Koneessa öljyä riittävästi. Ottaa päähän ja muuallekin.
Öpmittari todisti myös ettei painetta ole.
Sen verran taustaa, kyseessä 2,1 16v jonka koneen sisäkalut uusittu, öljypumppu ja imuputken o-rengas mukaanlukien, koneremontin jälkeen olen ajanut muutaman sata kilsaa ongelmitta, nostajat hiljenivät startin jälkeen pian, joten kaikki oli kunnossa.
Edelleen ottaa päähän...
No niin kone nostettu pois paikaltaan, irroitettu laatikko koneesta, kaikki kunnossa.
Öljypumppu avattu, kaikki on kunnossa.

Tässä vaiheessa ihmetellään että tavalliseen satkuun joku nuija on tehnyt koneremontin, kun niitä saa maakunnasta hakemisen vaivalla niin monta kun haluaa.
Tämä on kuitenkin Cabbe, ja lisää tarinaa projektit osiosta/huonon karman cabbesatku.

No niin ehdotuksia mistä tämä johtuu ja mitä nyt tehdään? Itse olisin valmis laittamaan paaliin koko paskan.
#2260
96V4 projekti
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: öljynpainevalo palaa

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Tarkista ettei öljynpaineen säätöventtiili ole takertunut auki asentoon jolloin ei painetta pääse pumppu tuottamaan, sijaitsee pumpun vieressä kuljettajan puolella jakopään kopassa olevan isohkon mutterin alla, näitä on muutamia tullut vastaan...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: öljynpainevalo palaa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

repa kirjoitti:No niin ehdotuksia
Kun näin kysyttiin niin uskaltaudun ehdottamaan; Käynnistettäessä ja öljynpaineen noustessa roskasta selälleen jumittunut öljypumpun ylipaineventtiilin mäntä. Mutta jos kone on jo erotettu laatikostaan eli öljypohjastaan ja silmäilty imuputkea niin ei kai voi olla esim. varaosamyyjän erheestä johtuva vääränkokoinen, tai väärästä materiaalista johtuen katkeava öljypumpun imuputken O-rengas?
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: öljynpainevalo palaa

Viesti Kirjoittaja repa »

Se jäi kertomatta että tarkistin ylipaineventtiilin jo silloin kun kone oli vielä paikallaan, vaihdoin se toiseen, ei vaikutusta. Ja liikkui herkästi.
Koska koneen osat on pesty koneistamossa ei siellä ole mitään isompia roskia.

O-rengas tuli Procarservicestä kuin myös öljypumppukin. Ja muutakin koneen osaa. Ja o-rengas ei ole poikki.
#2260
96V4 projekti
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: öljynpainevalo palaa

Viesti Kirjoittaja repa »

No niin, neuvoa antavien ja yön yli nukuttuani tutkin irtonaista jakopään koteloa ja öljynpaineventtiilin toimintaa, vertasin sitä tämän ongelmamoottorin vastaavaan ja hetihän se näkyi vasemmalla poskellakin.
Venttiili ei mennyt pohjaan saakka ja jätti sen auki ja paineet menivät harakoille. Tässä harhautti se että venttiili liikkui herkästi eikä sitä tarvinnut kaivaa työkaluilla ulos.

Vehkeet nippuun ja kone paikalleen, liemet sisään ja käynnistysyritys, yritykseksi jäi.
Kun avaimesta kiertää virrat päälle palaa kolmossulake, voi saatana.
Tämmöistä se on ollut tämän kanssa koko ajan, yhden vian kun saa selätettyä niin toinen tulee tilalle. Varsinainen maanantaikappale.

Ja kaupungilla ne ajaa rätti alhaalla, kyllä tämä syö saabistia...

Onneksi T16 on varustettu kattoluukulla. Ja turbolla.
#2260
96V4 projekti
Vastaa Viestiin