jarruongelmia, lätäkkö alla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

jarruongelmia, lätäkkö alla

Viesti Kirjoittaja turbotero »

kyseessä siis vanha 32 v satku....on purettu ja koottu kokonaan uudestaan etujarrut kun ne laahasi päälle(uudet jarrut).
Ilmausvaiheessa ihmettelin että mikä helv...lätäkkö jarrunestettä auton alle ilmesty ja mistä. Syyksi paljastui äkkiseltää tutkien jarrunestesylinterin ja jarrutehostimen(se musta mötikkä)liitoskohta, vuotaa sieltä välistä/alta niin perk..i. Onko niissä välissä jokin tiiviste vai pitääkö koko tehostin vaihtaa?ei siinä ainakaan ole ollut mitään tiivistettä ennen, kun sen jarrunestesylinteri /säiliö mötikän irroitin säiliön puhdistusta varten aikoinaan.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: jarruongelmia, lätäkkö alla

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pääsylinterin tiivisteet vuotaa. vaihda ne uusiin.

hajoavat helposti jos päästää järjestelmän esim. tyhjin ja painaa polkimen lattiaan.

vanhat haperot kumit joutuu liikkumaan enemmän mitä normaalisti ja viottuvat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: jarruongelmia, lätäkkö alla

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Kiitti, vieläköhän se niitä kaupassa myy vai täytyykö turvautua hyvään varaosaan.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: jarruongelmia, lätäkkö alla

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tämä aihe tuntui nyt ajankohtaiselta.
Sigun -87 Aeroon tullut kaikki jarrusatulat ja palat uusittua.

Jarrut on nyt 3.kertaa ilmattu ja poljin menee vieläkin pohjaan.
Etusatulatkin on säädetty sillä erikoisavaimella.
Jarrupoljin on normaali, kun auto ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa menee pohjaan.

Eli onko mullakin mennyt nuo pääsylinterin tiivisteet? Meinaa tuossa ilmatessa pääsi säiliö tyhjenemään. Jos nuo tiivisteet uusii, niin joutuuko kytkimenkin ilmaamaan?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin