Tulipahan ostettua 900 C kunnostettavaksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Devilromu
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 20:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Tulipahan ostettua 900 C kunnostettavaksi

Viesti Kirjoittaja Devilromu »

Moikka.
Ostin 100 eurolla itselleni iltapuhteeksi 900 C vm. 89. Tai melkein pelastin sen seissyt pari vuotta vanhan papan pihassa.
Nyt olisi tarkoitus kunnostaa Saabbi omaan loistoonsa. Mistä saisi uudet ovet ja etulokasuojan ? ja onko arvoisilla 900:sen omistajilla antaa muutenkin jotain hyviä vinkkejä yleisesti tuohon tekniikkaan ja muutenkin mistä saa osia. Käykö mitkä 900:ten vuosimallien osat keskenään ja käykö tietyt turbomallien alustan osalta osat tähän kaasari versioon ja yleensä yhteensopivuudet osien kanssa.
Ja muutenkin onko jotain ongelmia jossain tietyissä paikoissa niin teknisesti kuin ruosteen osalta ?
Tämä on harrastepeli jonka haluan kunnostaa ja muuten ajelen 9-5 farmarilla.
Kaikkee sitä haluaa jotta ei tule vapaa ajan puutteita.
kiitokset jo näin etukäteen auttaneille.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tulipahan ostettua 900 C kunnostettavaksi

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

haulla löytää aika paljon juttua.

Onko 2,3,4,vai 5 ovinen? 2 ja 3 ovisen ovet saisi hakea ilmaiseksi.

Etulokasuoja on pistehitseillä kiinni, joten vaihto on aika työläs.

Alustan on pääsääntöisesti samoja, mutta 88 ylöspäin on jarrut ja yms. samoja. Turbon alustan osat sopivat ristiin.

Ruoste:
-Vetarin tunnelit-> alusta palkit penkin alle
-varapyöräkotelo
-takaiskarien yläpäät
-kynnyskotelon takapäät
-lokasuojan kaaret
Monessa paikkaa on kaksi tai kolme peltiä liitetty pistehitseillä ja välissä on kirikittiä. Kitti on vanhenmiten kovettunut ja rapissut pois ja tehnyt tilaa ruosteelle.

Aikoinaan allekirjoituksen aero on hyvätty n.5*5cm ruosteen takia. Purkaessa autoa löytyi hieman lisää...mm varapyöräkotelon molemmat kulmat 30cm*30cm alueelta, koko takaluukun poikittaissauma (vetokoukku), molemmat kynnyskotelon päät, pohjasta pari reikää ja vetarin tunnelit oli hienosti hitsattu, mutta unohdettu välistä n.5cm kappale hitsata joustituelta. Lisäksi vaihdoin etulokarit ja hitsasin molempien ovien alalaidat.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Devilromu
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 20:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tulipahan ostettua 900 C kunnostettavaksi

Viesti Kirjoittaja Devilromu »

No niin kyseinen auto on matkannut pohjoiseen uuden ihmisen jatkamaan elintaivaltaan. Ja itselläni jatkuu matka vm.77 kuupan kanssa pitkien iltojen merkeissä.
Vastaa Viestiin