OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Voisitteko laittaa aiheesta kuvia?
Kiitos!
Siis sellaisesta OG900:sesta, jossa on Lesjöforsin madallussarja.
Kiitos!
Siis sellaisesta OG900:sesta, jossa on Lesjöforsin madallussarja.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Olen saanut yv:nä kahdet kuvat. Kiitos!
Lisääkin kelpaa, jos on helposti lähetettävissä.
Yksi lisäkysymys:
Painaako automaattilaatikko enemmän kuin manuaali?
Ajattelin, josko aut.laatikollisen keulua painuu hieman alemmaksi samoilla jousilla kuin manuaalin?
Olen joskus tesaitaillut peräluukkuun laittaa esim. 20l multaa kyytiin ja 45l. Niillä painoilla auto laskee jo puolen sentin luokkaa. Madallusjousissa on melko löysää monesti ns."apujousimatka", jonka tarkoituksena on pitää jousi paikallaan esim. tunkattuna ja heti kun auton laskee saattaa 2-4 ylintä kierrosta olla jo pohjassa. Progressiivisuutta saattaa jatkua vielä siitä eteenpäinkin jousessa.
Lisääkin kelpaa, jos on helposti lähetettävissä.
Yksi lisäkysymys:
Painaako automaattilaatikko enemmän kuin manuaali?
Ajattelin, josko aut.laatikollisen keulua painuu hieman alemmaksi samoilla jousilla kuin manuaalin?
Olen joskus tesaitaillut peräluukkuun laittaa esim. 20l multaa kyytiin ja 45l. Niillä painoilla auto laskee jo puolen sentin luokkaa. Madallusjousissa on melko löysää monesti ns."apujousimatka", jonka tarkoituksena on pitää jousi paikallaan esim. tunkattuna ja heti kun auton laskee saattaa 2-4 ylintä kierrosta olla jo pohjassa. Progressiivisuutta saattaa jatkua vielä siitä eteenpäinkin jousessa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Tänään voit nähdä klo.15 yhden Lesjöfors madalluksen Kokkolassa Eteläväylän ABC:llä saabisti potkuissa
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Pitää yrittä sovittaa aikatauluja, jos vaikka ehtisi hyvällä tuurilla käydä.Olli Kinaret kirjoitti:Tänään voit nähdä klo.15 yhden Lesjöfors madalluksen Kokkolassa Eteläväylän ABC:llä saabisti potkuissa
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Jää valitettavasti potkut väliin, vaikka kiinostaisi kyllä kovasti tulla käymään.
Pitää (oikeasti saa) lähteä lasten kanssa neljäksi toiseen paikkaan.
Pitää (oikeasti saa) lähteä lasten kanssa neljäksi toiseen paikkaan.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
http://kuvablogi.com/blog/5749/4/
Tuolta löytyy muutama kuva ex-käyttiksestä (900T16) missä on Lesjöforsin madallusjouset. Sieltä löytyy myös kuva missä näkyy pohjaanlyöntikumi leikattuna, kuten asennusohjeissakin oli. Mulla oli aluksi ilman sitä niin keula pomppi ihan mahdottomasti kaupunkinopeudessa kuopissa mutta makkaran leikkauksen jälkeen jousi pääsi joustamaan paremmin.
Tuolta löytyy muutama kuva ex-käyttiksestä (900T16) missä on Lesjöforsin madallusjouset. Sieltä löytyy myös kuva missä näkyy pohjaanlyöntikumi leikattuna, kuten asennusohjeissakin oli. Mulla oli aluksi ilman sitä niin keula pomppi ihan mahdottomasti kaupunkinopeudessa kuopissa mutta makkaran leikkauksen jälkeen jousi pääsi joustamaan paremmin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Kiitos!
Tuo oli hyvä tietää tuo pohjaanlyöntikumen lyhennys.
Jännä vaan huomata, että silmämääräisesti kaaren ja renkaan välissä näyttää olevan eroja eri autoissa samalla sarjalla.
Joissan keula jää korkeammaksi kuin perä, jossain on melko tasan. Missään ei kuitenkaan ole keula perää alempana, jos ei ole poistettu yhtä kierrosta.
Tuo oli hyvä tietää tuo pohjaanlyöntikumen lyhennys.
Jännä vaan huomata, että silmämääräisesti kaaren ja renkaan välissä näyttää olevan eroja eri autoissa samalla sarjalla.
Joissan keula jää korkeammaksi kuin perä, jossain on melko tasan. Missään ei kuitenkaan ole keula perää alempana, jos ei ole poistettu yhtä kierrosta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
johtuu siitä tuo "keuliminen" että etulokarin kaari on ylempänä kuin takalokarin.
eli optinen juttu.
joko lentävällä kiekka pois tai sitten siirtää etukaaren alemmas
eli optinen juttu.
joko lentävällä kiekka pois tai sitten siirtää etukaaren alemmas
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Jep totta. Joskus mittasin, että kaarien korkeudessa oli eroa jotain 2 cm. Noissa kuvissa näkyy kyllä, että pohja on maahan nähden suorassa, vaikka lokarinväli edessä keulii.saabracing kirjoitti:johtuu siitä tuo "keuliminen" että etulokarin kaari on ylempänä kuin takalokarin.
eli optinen juttu.
joko lentävällä kiekka pois tai sitten siirtää etukaaren alemmas
Harmi vaan, että oma silmä ainakin aina jää justiin noihin lokarinväleihin kiinni.
Varsinkin kiusaa, jos näyttä, että takana lokariväli on liki nolla ja edessä esim 2 cm näin silmämääräisesti.
Ja tietty vakiona minulla on oyleensä ollut keula jopa 3-3,5 cm perää ylempänä ja sitä ei jaksa kovin montaa viikkoa katsoa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Taakse on jotkut laittaneet myös sopivat kumilätkät alapäähän, joilla saa satkun kaarien puolesta balanssiin. Korimalli vaikuttaa myös jonkin verran. Takaovet tuo lisää painoa, ja combin perä on raskaampi kuin sedanin.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Ok, hyvä! Tässä tulee eri tekijöitä hyvin esille. Monet asiat vaikuttaa.Kaks-Seiska kirjoitti:Taakse on jotkut laittaneet myös sopivat kumilätkät alapäähän, joilla saa satkun kaarien puolesta balanssiin. Korimalli vaikuttaa myös jonkin verran. Takaovet tuo lisää painoa, ja combin perä on raskaampi kuin sedanin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Mulla on raot renkaan ja pyäränaukon välillä melkolailla tasan. On kolmiovinen kombi ja kontissa aina jotain ylimääräistä painoa + vetokoukku.
Eikä olis yhtään varaa pätkäistä etujousia lyhyemmiksi: nytkin on jo nippanappa ettei jouset muljahda paikaltaan, kun nostaa keulan ilmaan
Asennuksessa ei tarvinnut käyttää puristimiakaan.
Auto ei kuitenkaan edes näytä madalletulta ja ehkä hyvä niin.
Eikä olis yhtään varaa pätkäistä etujousia lyhyemmiksi: nytkin on jo nippanappa ettei jouset muljahda paikaltaan, kun nostaa keulan ilmaan
Asennuksessa ei tarvinnut käyttää puristimiakaan.
Auto ei kuitenkaan edes näytä madalletulta ja ehkä hyvä niin.
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Tuolla olisi oma "exä" Lesjöfors-jousilla, mutta muuten vakio-alustalla.
https://picasaweb.google.com/niklas.meh ... 6652772066
https://picasaweb.google.com/niklas.meh ... 6652772066
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Mikko_H kirjoitti:Mulla on raot renkaan ja pyäränaukon välillä melkolailla tasan. On kolmiovinen kombi ja kontissa aina jotain ylimääräistä painoa + vetokoukku.
Eikä olis yhtään varaa pätkäistä etujousia lyhyemmiksi: nytkin on jo nippanappa ettei jouset muljahda paikaltaan, kun nostaa keulan ilmaan
Asennuksessa ei tarvinnut käyttää puristimiakaan.
Auto ei kuitenkaan edes näytä madalletulta ja ehkä hyvä niin.
Tästä satkusta olis kiva nähdä kuvaa et miten alhaalla on jos jouset tuollaiset?
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?
Kyllä ne etujouset aika väljästi sinne itsellänikin asettui, eli enpä olisi uskaltanut lyhentää. En tiedä onko tilanne eri jos autossa on kallistuksenvakaaja, sehän saattaa hiukan tukea tukivartta ylöspäin.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05