Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Nimittäin
Täällä Maunujjanne uusiojäsen perimmäisen saabismikysymyksen äärellä: kannattaako?
Pihalla seisoo pari ysiysiä: 1972 neliovinen sininen, alunperin ruiskukoneella (1,85?), ladossa ollut yli 10 vuotta, nyt pihalla pari vuotta, leima viimeksi 1996 tai 7 sekä
noin 1974 vihreä kaksiovinen, jonka 2 l tekniiikka on vaihdettu 1990 tuohon siniseen kun ruisku ei kuulemma toimintu kunnolla. Ruiskukone näytti olevan vihreässä paikallaan ilman virranjakajaa.
Sininen on koriltaan kopsakassa kunnossa muuten paitsi jarrut jumissa ja R. Peikko on pahasti puraissut kuskinpuolen takakaarta.
Niin kannattaisiko elvyttää sininen ensin vaihdetulla koneella ja sitten pikkuhiljaa laitella alkuperäinen tekniikka paikalleen? Vähän hankala ehkä näillä parametreillä kommentoida, vaan olisi kuitenkin vinkeistä kiitollinen. Ei taida olla seitenkakkosia kovin paljon enää baanalla, saatikka ruiskukoneisia.
Maunujjanne
Täällä Maunujjanne uusiojäsen perimmäisen saabismikysymyksen äärellä: kannattaako?
Pihalla seisoo pari ysiysiä: 1972 neliovinen sininen, alunperin ruiskukoneella (1,85?), ladossa ollut yli 10 vuotta, nyt pihalla pari vuotta, leima viimeksi 1996 tai 7 sekä
noin 1974 vihreä kaksiovinen, jonka 2 l tekniiikka on vaihdettu 1990 tuohon siniseen kun ruisku ei kuulemma toimintu kunnolla. Ruiskukone näytti olevan vihreässä paikallaan ilman virranjakajaa.
Sininen on koriltaan kopsakassa kunnossa muuten paitsi jarrut jumissa ja R. Peikko on pahasti puraissut kuskinpuolen takakaarta.
Niin kannattaisiko elvyttää sininen ensin vaihdetulla koneella ja sitten pikkuhiljaa laitella alkuperäinen tekniikka paikalleen? Vähän hankala ehkä näillä parametreillä kommentoida, vaan olisi kuitenkin vinkeistä kiitollinen. Ei taida olla seitenkakkosia kovin paljon enää baanalla, saatikka ruiskukoneisia.
Maunujjanne
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Ehdottomasti kannattaa ! Minulta löytyy joitakin ruiskuvermeitä ko. Le-jetroniciin.
Foorumilta saat täyden teknisen ja henkiseen tuen projekteihin.
Foorumilta saat täyden teknisen ja henkiseen tuen projekteihin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Jos tällä foorumilla kannattavuutta kyselee, niin varmasti kaikki kannattaa...
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
No paalaaminenko sit on vaihtoehto? On ne pahemmistaki autoja vielä tehneet ja tuon ikäsen paalaaminen on rikos.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus: tekninen täsmennys
Mårå taas kaikille
Vähän arvelinkin, jotta täällä kaikki kannattaa...
Paalaaminen tuntuisi olevan po. perikunnalla vaihtoehto, ovat sukupolvien ajan eteen ja taakse ja itään ja länteen Volvo-miehiä ja -naisia, eikä kilpailija paljon kiinnosta.
Saattaa olla, jotta omistus vaihtuu ja aletaan sitte ihmetellä lisää. Tuntui olevan vielä alkuperäinen musta rekkariki vapaana, kiivaasti vaan kilpiin sen kanssa.
Vai on siellä LE-jetronic, näytti aika hellyttävältä kun sitä katselin ja kuvia otin. Muistelinkin, että joku Boschilainen se on. Eikös se ole jotenki osittain mekaaninen?
Jannella
Vähän arvelinkin, jotta täällä kaikki kannattaa...
Paalaaminen tuntuisi olevan po. perikunnalla vaihtoehto, ovat sukupolvien ajan eteen ja taakse ja itään ja länteen Volvo-miehiä ja -naisia, eikä kilpailija paljon kiinnosta.
Saattaa olla, jotta omistus vaihtuu ja aletaan sitte ihmetellä lisää. Tuntui olevan vielä alkuperäinen musta rekkariki vapaana, kiivaasti vaan kilpiin sen kanssa.
Vai on siellä LE-jetronic, näytti aika hellyttävältä kun sitä katselin ja kuvia otin. Muistelinkin, että joku Boschilainen se on. Eikös se ole jotenki osittain mekaaninen?
Jannella
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
-72 on alunperin niitä L-jettejä ja moneti vaihdettiin ongelmien takia "uudempaan" K-jettiin kun alkoi löytyä jossain vaiheessa kolarisaabeista ( 900;sta , ruisku 99;t aikas harvinaisia suomessa aikoinan ) Laitaoppa kuvaa konehuoneesta nin katotaan mikä ruuta siellä lymyilee.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Ja mitä se kannattavuus tarkoittaa harrastustoiminnassa? Jos ei tarkoita sitä että saa omat takaisin myydessään eteenpäin, niin sitäkö että saa kehuja autosta, vaiko sitä että tulee itselle hyvä mieli? Vai onko se kannattavuus sitä, että jos haluaa juuri tuollaisen yksilön itselleen ehjäksi, löytyisikö jostain ehjempi paremmalla hinta/kunto suhteella? Vai sitä että saako kyseisestä aihiosta kalua lainkaan.
Tässä muuten nettiautosta "myyty" -statuksella olevat pienilamppuiset ysiysit, ei niitä montaa ole: http://tinyurl.com/4ym8q2v
Tässä muuten nettiautosta "myyty" -statuksella olevat pienilamppuiset ysiysit, ei niitä montaa ole: http://tinyurl.com/4ym8q2v
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus: kuviaki
Hejsan!
Mikäs sen somempaa näin ruotsinopelle kuin ruotsalaisvalmisteinen harrasteauto... Viitaten allaolevaan kyselyyn niin "kannattavuus" tarkoittaa tässä sitä, saako tästä kalua lainkaan. Veikkaan, että saan. Jos osaan, laitan muutaman kuvan esille.
Tee Maunujjanne
Mikäs sen somempaa näin ruotsinopelle kuin ruotsalaisvalmisteinen harrasteauto... Viitaten allaolevaan kyselyyn niin "kannattavuus" tarkoittaa tässä sitä, saako tästä kalua lainkaan. Veikkaan, että saan. Jos osaan, laitan muutaman kuvan esille.
Tee Maunujjanne
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Nå ei sitten kuvia... ja justkummää annoin kuville hienot tekstitkin.
Täytyy tyytyä mielikuviin
Täytyy tyytyä mielikuviin
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
... ja tämähän on tehty Suomessa. Käy se silti.
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Se varma suomalainen on parempaa tekoa kun svedussa valmistetut.maunujjanne kirjoitti:... ja tämähän on tehty Suomessa. Käy se silti.
Tämän on allekirjoittaneet ruotsin saabin jengikin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 21:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Ford Taunus 17M 1962
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
NSU Maxi 175 1962
Kawasaki GPz 550 1985
Salora-putkiradioita
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Kun tuota sinun allekirjoitustasi tavailen niin olen varma että tämä kyllä hoituu, ja helposti vieläpä
Joku sinne on jo vasemman takakaaren menny vaihtamaan, ja unohtanu sen kaikkein tärkeimmän, eli ruostesuojauksen sieltä SISÄLTÄPÄIN
Muutenhan tuo on ihan kopsakan näkönen aihio, pohja tosin kannattaa tutkia tarkkaan jos se on seisonu tuossa ruohikolla kokoajan.
Ei muuta kun otat rojektin haltuun ja laitat 99:n ajokuntoon
Joku sinne on jo vasemman takakaaren menny vaihtamaan, ja unohtanu sen kaikkein tärkeimmän, eli ruostesuojauksen sieltä SISÄLTÄPÄIN
Muutenhan tuo on ihan kopsakan näkönen aihio, pohja tosin kannattaa tutkia tarkkaan jos se on seisonu tuossa ruohikolla kokoajan.
Ei muuta kun otat rojektin haltuun ja laitat 99:n ajokuntoon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mårå ja -72 99:n elvytyksen kannattavuus
Kyllä elvytys kannattaa aina, mikäli se on järkevästi toteutettavissa. Se järkevyys onkin sitten harrastajakohtainen...
Itse ruuvailin omaan -72 mustat kilvet kiinni maaliskuussa, vaikka elvytys oli tavanomaisesta poikkeava, oli fiilis mahtava..
Itse ruuvailin omaan -72 mustat kilvet kiinni maaliskuussa, vaikka elvytys oli tavanomaisesta poikkeava, oli fiilis mahtava..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S