900 vakio putken paksuus
900 vakio putken paksuus
paljo og t16 vakio pakoputken paksuus? dp:n?
e: nii ja onko bypassi vakiona?
e: nii ja onko bypassi vakiona?
Re: 900 vakio putken paksuus
60mm ja on.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 900 vakio putken paksuus
60mm, merimillejä vai merituumia? ...no leikki sikseen
Onko tuo 60mm nyt siis mitattu (ei muhvista?) Passi taisi joskus mainita että putken ulkohalkaisija olisi tuumissa 2 3/8" joka täsmää siis jos tuo 60mm on ulkohalkaisija. Eli putki ei ole 2,25" joka on siis 57mm.
Onko tuo 60mm nyt siis mitattu (ei muhvista?) Passi taisi joskus mainita että putken ulkohalkaisija olisi tuumissa 2 3/8" joka täsmää siis jos tuo 60mm on ulkohalkaisija. Eli putki ei ole 2,25" joka on siis 57mm.
Re: 900 vakio putken paksuus
57 millimetriä on se oikea koko, vaikka monet kutsuvatkin kuuskymppiseksi.
Näin ainakin vuoteen -90.
Näin ainakin vuoteen -90.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 900 vakio putken paksuus
Juu kiitosta kiitos vakio putkisto siis tuskin hirttää montaa hevosta, jos yhtään ku on vasta reilu 200hv, onkos tuo downpipe myös samaa paksuutta? vaikka saanha mie ne mittailtuu koha pääsen auton kimppuun, sais vaa valmiiks haaveiltuu mitä siihe laittaa ja mitä ei ...core2 kirjoitti:57 millimetriä on se oikea koko, vaikka monet kutsuvatkin kuuskymppiseksi.
Näin ainakin vuoteen -90.
Re: 900 vakio putken paksuus
Kyllä se dp mahtaa olla samaa kokoa ja siinäkään tuskin niinkään halkaisija ahdistaa, vaan heti turbon jälkeen tuleva tiukka mutka, nk. "ryssänmutka". Loivemmalla säteellä kaasut virtaisi paremmin.
Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 900 vakio putken paksuus
Jep eiköhän se näin ole koska turbo on niinkutsuttu paine/ahtokone eikä imukone jotka tarvitsevat hieman vastusta poistopuolelle.JuHem kirjoitti:Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 900 vakio putken paksuus
Näinhä se kuulema on, ja loogisestikki ajateltuna ei turbo mitää vastapaineita tartte.JuHem kirjoitti:
Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.