Oli huomiselle katsastus aika varattu projektiautoon 900 T16 lucas ruiskulla, mutta kävin paikallisella huolhoasemalla mittaamassa päästöjä ja eihän ne kohdillaan ollut, joten vaihdon lambdan jolloin päästöt tippui siten että hc oli 200. Tässä enemmän asiaa tarkasteltuani totesin että se lambda jonka sinne laitoin oli zircon tyyppinen ja vanha, joten eihän sen kuulukkaan toimia kunnolla. Valitettavasti motonetissä ei ollut 3 johtoisia titan lambdoja joten ostin 4 johtimisen, kun käsittääkseni tuon pitäisi saada toimimaan ihan samallalailla. Mutta kysymys kuuluukin, että miten? Värit on punainen keltainen musta ja valkoinen. Punainen on lämmitysvastus +, musta refrenssi ulos, keltainen refrenssi sisään ja valkoinen vastus -. 3 johtoisessa ei ole keltaista ollenkaan koska se on sisäänrakennettu samaan vastuksen + navan kanssa.
Olenko tekemässä suurenkin virheen jos kytken punaisen ja keltaisen yhteen ja yleismittarilla mittaan lämmitysvastuksen +12v tulon ja kytken ne siihe, musta vihreään signaaliin ja valkoinen lämmitysvastuksen runkoon menevään? Oma käsitys siis näin, mutta onko tuossa jotain muuta mitä pitäisi tietää ja käykö tuo motonetin 4 johtoinen titan lambda edes tuohon hommaan?
t16 lucas lambda
t16 lucas lambda
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Re: t16 lucas lambda
Jaa a tiedä sitten onko tuo lambda viallinen vai mikä, mutta mitään siitä ei saa irti mittaamalla ainakaan. edes lämmitsvastuksen läpi ei vastusmttarin mukaan mene mitään..
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|