Moi. Olen tässä kahlaillut koko netin läpi (melkein ainakin) saamatta vastausta, että saako OG900i Saabista (vm. 1989) pelkkää mittaripaneelia irti, vai täytyykö purkaa koko kojelauta? Nyt ei enää riitä kaiutinaukon kautta tehtävät huoltotoimenpiteet. Kiitos jo ennalta runsaslukuisista vastauksistanne. Lisäksi vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta niin, että toimi ajoittain, nyt ei enää lainkaan. Please auttakaa, ettei aarteeni päädy romuttamolle, niikuin vaimoni on uhannut
-tuomas-
Saa mittariston irti, ilman että tarvii koko kojelautaa purkaa.
-Tulee irroittaa se kojelaudan naama osa, jossa on lämmönsäätimet yms.
Naamaosa on pitkillä torxeilla kiinni. Poishan siinä pitää purkaa myös: valokatkaisin, sumarikytkin, hätävilkkukytkin, takalasinläämitinkytkin, cd-soitin...
Mittaristo on neljällä torxilla kiinni.
Vakkarista kannattanee ekana tarkistaa kaikki alipaieletkut.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Anteeksi tyhmyyteni, mutta tuo lämmönsäädin huolettaa. Miten pääsen sen vipuihin kiinni? Katkaisijat saan kyllä irti. Onko "naamaosa" siis koko kojelaudan mittainen vai katkeaako se jostain kohdilta? Riittävätäkö ruuvattavista osista vain pystyasennossa oleva pitkät Torxit? Ja keskikonsolia ei tarvi irroitella? Kiitos kun jaksatte neuvoa.
Juu, mittaristo irtosi kuin irtosikin ja uudet mittarivalot loistavat upeasti. Muistin hankkineeni aikoinani 12voltin LED nauhaa, josta juottelin kolmen ledin kaksi ryhmää, nämä taipuisasti vanhojen polttimoiden tilalle ja nyt mittarit valaistuvat aivan upeasti. suosittelen, sillä valoteho on hyvä ja ledithän eivät lämpene lainkaan.