Ratin irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja saamu »

Eli voisiko joku vääntää rautalangasta miten 900 vuosimallia 88 saa revittyä ratin irti? Otin ratin keskiön irti ja sieltä paljastuvan mutterin irti. Pitäisikö ratin nyt irrota pelkästään vetämällä ja, jos pitäisi niin ei kyllä tunnu irtoavan...
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllähän sen kutakuinkin noin pitäisi irrota, mutta voi olla hivenen jäykähkö. Laita se mutu takaisin huulille (ihan parin kierteen verran piisaa) ja iske kaksin käsin kämmenillä molemmin puolin rattia siihen kehään kojetaulun suunnasta. Näin mä ainakin oon saanu ruorit irti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

nytkytä rattia alhaalta painaen ja ylhäältä vetäen vuoron perään niin irtoa kartiosta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja stara »

kannatetaan nytkyttämistä "veto" päällä :mrgreen:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Muistaakseni omassa ex satkussa rattia irottaessa tuli "nytkytettyä" melko
voimakkaasti, tästä seurasi se että ohjausakseliin tuli pitkittäis klappia.
Akseli rupesi luistamaan siinä "jousto" kappaleessa.
Osa joka menee kasaan nokkakolarin yhteydessä.
Ajossa kun tarjosi koneelle happea, niin ratti nytkähti aina muutaman sentin
ulospäin.
Asian korjasin käyttämällä akselia ja "jousto" holkkia hydauliikka letku puristimessa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Ratin irroitus

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Meillä oli vastaava ilmiö, mutta klappi olikin siellä alapään ristinivelen kiristyksessä ja klappi hukkuin sitä kiristämällä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin