-82 kattoverhoilu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

-82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja junnu »

Eniten otettu oviaukosta,joku luukusta?Mahtuuko tuleen sedanin takalasin aukosta?
puh.050-3748237
#3078
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Tarkennettua: Entinen otettu oviaukosta? Ottanut aina oviaukosta jos kyseessä og900?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja junnu »

Juu sedan satku ja ikkunoita ajattelin tummenella,samalla roikkuva katto korjata.Mut koitetaan..
puh.050-3748237
#3078
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja jus »

Satkun tapauksessahan katto saattaisi tulla takakontista sedanissakin, kun hattuhyllyn alus on koko leveydeltä auki. 99:ssä on peltiset pystyseinämät rajoittamassa leveyttä hattuhyllyn alla, siksi on otettava siinä ovesta.

Mittanauha kertonee mahtuuko takaikkunasta, mutta tuskin kannattaa lasia ottaa kattoverhoilun takia irti, ehkei tummennuksenkaan takia?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

sama mieltä edellisen kanssa, ei kannata ottaa takalasia irti vaikka se imukupeilla ja kaurapuurolla lähtee.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Liippaa jonkun verran tätä aihetta, joten laitan jatkoksi.

Mulla on -86 ysikymppi. Kattoverhoilu ei roiku ollenkaan. Onko jotain keinoa, jolla saisi asian tilan pidettyä näin hyvänä?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Liippaa jonkun verran tätä aihetta, joten laitan jatkoksi.

Mulla on -86 ysikymppi. Kattoverhoilu ei roiku ollenkaan. Onko jotain keinoa, jolla saisi asian tilan pidettyä näin hyvänä?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

olen asian ymmärtäny sillä tavalla että kosteus on se joka pudottaa / irroittaa kattoverhoilun.. eli pirssi ajossa jatkuvasti / hyvä ilmanvaihto..... omas ex sabas irtos kattoverhoilu pussille ku seiso talven... sitä ennen ei näkyny oireita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

nalleolut kirjoitti:olen asian ymmärtäny sillä tavalla että kosteus on se joka pudottaa / irroittaa kattoverhoilun.. eli pirssi ajossa jatkuvasti / hyvä ilmanvaihto..... omas ex sabas irtos kattoverhoilu pussille ku seiso talven... sitä ennen ei näkyny oireita.
Ekaksi; sedanista OG900 katon saa ulos takakontin kautta, tästä on omakohtaisia kokemuksia noin kaksi kk sitten, jolloin toimenpide suoritettiin onnistuneesti.

Sitten syihin miksi katon verhous irtoaa: ei liene mitään epäilystä, että kyseessä on polyeetteri pohjaisen polyuretaanivahdon ikääntyminen, jota korkea pintalämpö voi nopeuttaa (kosteus ei vaikuta siihen). Samanlainen ongelma on edessä kaikilla moderneilla autoilla joskin ongelma pienenee siitä syystä, että nykypirssit romutetaan aikaisemmin kuin keskiverto OG 900, joka on sitkeä sissi. By the way, tänään tuli hankittua uutta laminaattia 900 Luxille Autoverhoiluliike Look:sta Helsingin Tattarisuolta ihan samaa väriä ei enään saa mutta läheltä liippaa. 8)
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

JiiVee kirjoitti:Liippaa jonkun verran tätä aihetta, joten laitan jatkoksi.

Mulla on -86 ysikymppi. Kattoverhoilu ei roiku ollenkaan. Onko jotain keinoa, jolla saisi asian tilan pidettyä näin hyvänä?
Sorry, kyseessä on polymeerikemia! Lue edellinen selvitys ja valmistu pahimpaan, alkaa päälle nuppineulojen kanssa.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja junnu »

Paikalliselta verhoilijalta ei löydy orkkista vastaavaa ja ehdotti laitettavaks lähes vastaavaa kuin penkeissä(sininen'plyyshi')tai harmaa..no en tunne kangaita..Vai olisko vaan viisainta etsiä mahdollisimman alkuperäistä kangasta?Tuollaista ajattelin laittaa liikenteeseenhttp://kuvablogi.com/nayta/3038935/
Nii ja tuon ikkunoitten tummennus?
Minkä hintaista lookilla kangas?
puh.050-3748237
#3078
jernesti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 21:38
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja jernesti »

Ei ehkä ihan koske aihetta, mutta mikäli aloittajan verhoilu ei roiku koko katon alalta niin kokeile ensin metallikantaisilla nuppineuloilla. Eli ei niitä värikkäitä jos et välttämättä halua.. Oman verhoilun sain todella napakasti kiinni noilla nuppineuloilla. Tosin pussitus ei ollut koko katon alalta mutta takalasilta sisävalolle kuitenkin. Tarpeeksi lähekkäin ja järjestelmällisesti kun laittaa niin hyvä tulee. Ja jos ei pidä niin vaikka 2 neulaa vierekkäin. (siis kiinni toisissaan)
900 2.0 Turbo -88
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

nitojalla saa myös roikkuvan katto verhouksen pysyyn ylhäällä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tuli joskus fiksattua ysiysin katto niin, että ekaks naittajalla kangas kiinni ja sen jälkeen pensselillä levitettiin tavallista valkoista liimaa niin että koko kangas ja katto oli kostea. Kuivumisen jälkeen naittajan väkäset veks ja avot katto oli ihan kun ei olis ikinä roikkunutkaan. :saab:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SKi
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 22:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: -82 kattoverhoilu

Viesti Kirjoittaja SKi »

85 saabin kattoverhoilu alkoi irrota etuosasta seisoessaan talven ulkona. Seuraava talvi irrotti lisää. Ei löytynyt selviä korjausohjeita, eikä verhoululiikkeet luvanneet mitään takuita liimaamisille. Siinä tuli tehtyä oma ratkaisu. Kattoverhoilu takaluukusta ulos, noin puolentunnin työ. Hain puusepältä viisi 1,5 m koivulistaa 4 mm paksuja ja 25 mm leveitä. Niille paikat katon sisäpuolelle tasajoin. Jokaisen pää piti muotoilla katon kaarevuuteen sopivaksi. Listoihin viisi reikää tasajaoin 5 mm poralla. Reikiin sovitin 5 mm pallokanta ruostumattomat uraruuvit. Kattoverhoiluun listan reikien kohdalle reikämeistillä 12 mm reikä kankaaseen,(varovasti pyörittäen), ettei kangas tartu poranterään, voipi olla entinen verhoilu. Vastapuolelle 5 mm lyöntimutterit. (ei niitä tarvinnut lyödä peukalolla painoin massan tasalle) Nyt vain listat ruuvattiin kattoon kiinni, ja katto paikoilleen. Näyttää olevan niin, kun auto on ulkona ja ilma on kostea kangas on hieman irti alus massasta, mutta ei haittaa eikä ole ruma. Kuivalla ilmalla kangas kutistuu ja ei roiku listojen välistä. Koivulistat lakattiin venelakalla.
Vastaa Viestiin