Eli 900S -91 potilas.
Kun ostin niin hälynkaukon patteri loppu ja se vaihtamalla alkas hälytin toimia.
Ei käynyt niin vaan ei mitään elonmerkkiä ole, kaukossa punainenvalo eli signaalia löytyy. Hälytin jälkikäteen asennettu alfatech (mallia en tiedä enkä missä boxi on) ja se kytketty keskuslukkoon.
No keskuslukko ei toiminut, ei edes rele naksu.
Sisävalokaan ei syttynyt enää parin päivän päästä, katsoin tuon keskuslukko/sisävalo sulakkeen joka oli ehjä niin sen irroitus/kiinnitys jälkeen sisävalo alkoi toimimaan nyt tosin vain 2 asennossa. Keskuslukko edelleen täysin kuollut kuten hälytinkin.
Mistä meikäläisen tapainen värisokea "rane" voisi helpoimpia vikakohtia etsiä kun tuntuu että nuo viat jotenkin kytkeytyvät toisiinsa. Sähköpuoli mulle ufoa mutta yrittäisin katsoa itse yksinkertaisemmat kohdat ennenkuin sähköammattilaiselle veisin.
t. Ari
keskuslukko, hälytin ja sisävalo
keskuslukko, hälytin ja sisävalo
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: keskuslukko, hälytin ja sisävalo
Satkun sisävalokatkaisijalla on joskus huono päivä ja sitä pitää tuolloin painella eri asentoihin. 1 ja 2 -asennoissa katkaisijaa voi vaikka painaa hieman "tehostetusti". Tämä tuntuu olevan jonkinlainen ominaisuus, olen törmännyt samaan ilmiöön neljässä eri satkussa.
Tokihan vika voi olla myös oven yhteydessä olevassa katkaisijassa.
Tokihan vika voi olla myös oven yhteydessä olevassa katkaisijassa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: keskuslukko, hälytin ja sisävalo
Katkaisin oltava sisävalossa kun ovinastoista nimenomaan tuo valo syttyy mutta jatkuva valoa ei pala.
Alfatech on 200bb mallia ja kaukon temput 10s molempia nastoja painettu ja sitten vasenta, toistettukin mutta mykkä. Lpr on cobrahuolto joten kyselen sieltä.
Maadoituksia katsottava. Lopetti toiminnat, ensin flekti, sitten ajovalot, pyyhkijät jne. 10 maajohtoa oli samassa maapisteliittimessä, myös akun maadoitus ja liitin hapettunut poikki, samoin osa johtoja. Putsattu pelti ruosteesta ja jaettu 3 liittimelle nuo johdot niin palasi valot, flekti ja muutain toimintoa. Keskuslukko ei ilmeisesti tuossa nipussa olllut.
Alfatech on 200bb mallia ja kaukon temput 10s molempia nastoja painettu ja sitten vasenta, toistettukin mutta mykkä. Lpr on cobrahuolto joten kyselen sieltä.
Maadoituksia katsottava. Lopetti toiminnat, ensin flekti, sitten ajovalot, pyyhkijät jne. 10 maajohtoa oli samassa maapisteliittimessä, myös akun maadoitus ja liitin hapettunut poikki, samoin osa johtoja. Putsattu pelti ruosteesta ja jaettu 3 liittimelle nuo johdot niin palasi valot, flekti ja muutain toimintoa. Keskuslukko ei ilmeisesti tuossa nipussa olllut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: keskuslukko, hälytin ja sisävalo
Moikka
Laita hälytin kuntoon, keskuslukko rupeaa toimimaan siinä samalla. Apparinjalkatilassa lämpökanavan päällä on kaksi relettä jotka ohjaavat keskuslukkoa.
Terveisin Heikki.
Laita hälytin kuntoon, keskuslukko rupeaa toimimaan siinä samalla. Apparinjalkatilassa lämpökanavan päällä on kaksi relettä jotka ohjaavat keskuslukkoa.
Terveisin Heikki.
Re: keskuslukko, hälytin ja sisävalo
Kiitti Heikki relevinkistä
Menny aika mazdoja roippeineen hävitelles ja kimppatallipaikkaa tyhjentäessä. Yksi moottori vielä keskiviikkona lähtee kotonta pois niin voi omaa autotallia taas hyödyntää.
Käyn Lpr autoradioasennuksella kun vapaata, Sain entiseltä omistajalta myös vinkin että konepellin tunnistin on sökö niin uusii sen samalla.
Pitempi seisonta aina jotain pikkuhäiriötä tuppaa teettämään.

Menny aika mazdoja roippeineen hävitelles ja kimppatallipaikkaa tyhjentäessä. Yksi moottori vielä keskiviikkona lähtee kotonta pois niin voi omaa autotallia taas hyödyntää.
Käyn Lpr autoradioasennuksella kun vapaata, Sain entiseltä omistajalta myös vinkin että konepellin tunnistin on sökö niin uusii sen samalla.
Pitempi seisonta aina jotain pikkuhäiriötä tuppaa teettämään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01