Tarina juontaa juurensa kesään jolloin vesipumppu petti sillä seurauksella, että auto keitti ja kansi vääntyi. Kansi oikaistiin, pahvi vaihdettiin ja pumppu uusittiin. Nyt eräänä kauniina aamuna katselin tuota paisunta säiliötä auton lämmettyä (termostaatin auettua) niin tuohon säiliöön ilmestyi kuplia ja kaasuttaessa voimakkaammin jäähdytysneste säiliössä muuttui vaaleaksi niinkuin siihen sekoittuisi paljon ilmaa. Kun sammutin auton ylävesiletkusta tuli hetken aikaa vielä pieniä ilmakuplia. Auto ei ole hukannut nestettä 3kk aikana ainakaan niin paljoa että olisin merkille laittanut. Kysymys kuuluu onko tuo kuplinta normaalia vai onko minulla kannessa hiushalkeamia?
T. Jani
90:n paisuntasäiliön kuplinta.
Ei ole normaalia tuo kupliminen. Sulla pääsee pakokaasua jäähdytinnesteeseen. Tuo voi hyvin johtua siitä kannesta, joka on jo kertaalleen oikaistu tai toinen vaihtoehto on se kansipahvi, mutta sitä epäilen. Olen tässä kysellyt itsekin lämpöongelmiin viitaten nuista ongelmista ja ilmeisesti vaikuttaisi, että sulla on kannessa hiushalkeama. Todennäköinen paikka on keskimmäisten pakoventtiilien välissä tai venttiileistä ulospäin. Hiushalkeaman pitäisi kyllä mennä umpeen, kun kone lämpiää, mutta aina se jostain puhaltaa. Vaikea todeta kantta avaamatta, mutta nythän sulla on hyvä mahdollisuus hommata käytetty kansi(ehjä) ja viedä se porttaukseen. Vaihat sitten heittämällä paikalleen.
No, tämä oli vain mun näkemys asiasta. Toivottavasti joku viisaampi vielä antaa neuvoja.
Matti
No, tämä oli vain mun näkemys asiasta. Toivottavasti joku viisaampi vielä antaa neuvoja.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Saabisti"
- Viesti: