Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja saamu »

Kävin näyttämässä 88-vuosimallin Pierburgin kaasarilla varustettua ysisatasta konttorilla. Hylsy tuli johtuen korkeista CO-arvoista ja alapallonivelestä. Nivelen sain vaihdettua ja koitin säätää seoksia laihemmalle. Tänään kävin näyttää uudestaan, mutta CO-arvot pysyivät edelleen noin 8 maissa. Koitettiin vielä konttorilla säätää mittauksen aikana niin laihalle kuin sen vaan saa, mutta arvot eivät lähteneet laskuun.

Mikä nyt eteen? Mikä voi aiheuttaa korkeat CO-arvot? Konttorin setä puhui rikkinäisestä kaasarin neulasta tai kalvosta...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kalvon vaihdolla lähtisin liikenteeseen.. + normaali perus sytkähuolto.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

Re: Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja umo »

kohon venttiili vuotaa kun noin korkea muuten menis säätämällä
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

samaa mieltä että neulaventtiili vuotaa tai kohossa reikä ja ei sen takia kellu.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja saamu »

Sulkeeko se nuita vaihtoehtoja pois, että kun kaasarin pohjasta säädin seoksia laihalle, niin kone ei todellakaan tahtonu enää pysyä käynnissä, siis silloin kun säätöruuvi väännettiin niin tappiin kuin mahdollista. Kuitenkin nuo arvot pysyivät edelleen yhtä korkealla.

Ensimmäisellä kerralla kun kävin näyttämässä Saabia, niin se teki sillain että eka mittauksella arvot laskivat jopa 4,5, mutta sitten kun autoa hiukan poletettiin ja otettiin uutta lukemaan niin arvot lähtivätkin nousuun eikä niitä enää saatu laskemaan kuin hetkellisesti.

Ei ole kovin suuri tietämys nuitten kaasareitten sielunelämästä ja toiminnasta. Jollakin kun olisi heittää jotain linkkiä infoon yleensäkin tuollaisen kaasarin toiminnasta ja korjauksesta/huollosta olisi loistava homma.
saamu
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 00:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasari satku ja korkea CO-arvo

Viesti Kirjoittaja saamu »

Tuli kuntoon kun vaihdoin neulaventtiilin.

Kiitoksia jälleen kerran, kun jaksatte opastaa tietämätöntä noviisia :) Mutta tässähän tätä oppii!
Vastaa Viestiin