vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Etsi-toiminnolla en löytänyt tähän vaivaan apua

käsijarrun vivun koko liike ei tuota kuin parin millin liikkeen.

Vaikka männät eivät olleet jumissa, vaihdon satulaan tiivisteet. Pääsin samalla näkemään mitä se on syönyt. En löytänyt keinoa saada vivulla mäntää liikkumaan yhtään sen enempää.

Ilmeisesti käsijarrun vivun akseli on kulunut eikä liikuta mäntää. Onkohan tuo korjattavissa vain pitääkö hakea uusi satula?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mites vaijerit???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Otin vaijerin irti ja liikutin vipua suoraan satulan kyljestä. Siitä kokeillen liike oli pieni.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja jus »

Vian on sitten oltava siellä käsijarrumännän sisällä, kuulapesät ruosteessa, vivun ura kulunut tms. Männän puoliskot on booreilla/liimalla kiinni toisissaan, pystyy purkamaan ja liimaamaan takaisinkin. Käsijarrujarruvivun voi irrottaa mäntää purkamatta, varmaan jo irrotitkin kun vaihdoit vivun juuressa olevat kaksi O-rengasta?

Kuva

Vaihtoehtona koko satulan vaihtamiselle on käsijarrumännän vaihtaminen toimivampaan.

Lisää jarrukuvia: http://www.jus.liitin.net/saab/99/album/jarrut/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kiitoksia hyvistä ohjeista, vähän on vaikea uskoa että lovettu tapin pää saa aikaan tarvittavan kiristyksen. Pitää vaan olla perussäätö tarkasti oikein. Kyllä minulla se vipu liikkuu mutta kovin herkästi eikä mitään seurauksia ole näkyvissä. Yritän ymmärtää lisää mekanismista.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: vm 86 ysikympin käkkärin vipu

Viesti Kirjoittaja mestari »

juu pit'ää stekata se sisus onko se kondiksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin