Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 16:51
Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Millainen vehje tälläinen olisi? Kovin on turbosaabit harvassa, siis nämä OG900:set! Siis nettiautossa Onko turbon ero normaaliin 16 venaseen suuri?
Ja eikö turboa aina pidä käyttää hetken aikaa ajon loppuessa, että lämmöt tasaantuu, eikö se aina mene niin?
Saako osia helposti, entä onko halvat osat?
Kulutus huitelee ilmeisesti siinä 8-9 litran välissä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Ja eikö turboa aina pidä käyttää hetken aikaa ajon loppuessa, että lämmöt tasaantuu, eikö se aina mene niin?
Saako osia helposti, entä onko halvat osat?
Kulutus huitelee ilmeisesti siinä 8-9 litran välissä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
En suoraan ahdoilta sammuttaisi, mutta en myöskään harrasta jälkikäyttöä koska harvemmin tulee parkkiksen vieressä poljettua. Paremminhan se ahdin jäähtyy ja lämmöt tasaantuu ajoviimassa, jos viimeiset kilometrit malttaa ajaa rauhassa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Joko voit ylipäätään harkita vaparia tai koeajaa turbon. Eli on, se ahdettu vetää aivan eri mallilla.Pas(i)kiainen kirjoitti:Onko turbon ero normaaliin 16 venaseen suuri?
Saahan niitä, täältä tuo markkinaosio tai normaalit varaosaliikkeet palvelevat melko hyvin vielä OG-satkunkin osissa, vaikka joitakin palikoita saakin vähän metsästää (esim. jarrukilpiä, ainakin vanhan jaon versioon). Kai ne tuonne 8-9 litran väliinkin menee, mutta helposti saa kulumaan enemmänkin, kun vähän innostuu polkemaan...Pas(i)kiainen kirjoitti: Saako osia helposti, entä onko halvat osat?
Kulutus huitelee ilmeisesti siinä 8-9 litran välissä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 16:51
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Niin, varmasti bensaa saa kulumaan jos niin haluaa, haluan kuitenkin rahoilleni vastinetta sen verran ettei tarvi kokoajan tankata. Broidilla nimittäin Ford Taunus, ei lähde mihkään, ei kulje mihkään, mutta jonnekin häviä 11 litraa satasella
No, mutta palataan ihmeessä asiaan Onko tyyppivikoja? Laatikoita jotkut ovat ilmeisesti saaneet paskaksi?
Ja niin, sitä faceliftiä oon harkinnut, oliko se 1988, ja siitä eteenpäin vai miten. Jokatapauksessa, se jossa ottaa kässäri taakse
No, mutta palataan ihmeessä asiaan Onko tyyppivikoja? Laatikoita jotkut ovat ilmeisesti saaneet paskaksi?
Ja niin, sitä faceliftiä oon harkinnut, oliko se 1988, ja siitä eteenpäin vai miten. Jokatapauksessa, se jossa ottaa kässäri taakse
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 16:51
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Kertokaa ihmeessä myös kokemuksia, ajo-ominaisuuksia jne. Eikö näissä ole 4X108 pulttijako näissä uudemmissa? 15" vakiona? 16" vois olla vielä aika jees...?
Ja minkä vuoksi noihin OG900:seen laitetaan noita 9000 välijäähdyttimiä? Saako siitä tehoa lisää kun jäähdyttää paremmin ja taas saa kone enemmän ilmaa+bensaa?
Eli teholisäyksen toivossako?
Tota kuolasin: http://www.nettiauto.com/saab/900/4228409
Onko 400tkm paljon Saabilla?
Ja minkä vuoksi noihin OG900:seen laitetaan noita 9000 välijäähdyttimiä? Saako siitä tehoa lisää kun jäähdyttää paremmin ja taas saa kone enemmän ilmaa+bensaa?
Eli teholisäyksen toivossako?
Tota kuolasin: http://www.nettiauto.com/saab/900/4228409
Onko 400tkm paljon Saabilla?
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
No, itelläni oli ensiautona punainen 900 T16 5D -90. Vaihdoin sen tässä muutama kuukausi sitten 9-5 Aeroon. Tässä hieman ajatuksia mitä pari vuotta ja 60tkm nuorena kuljettajana ysisatasen ratin takana herätti:
-900 ei juurikaan saa arvostusta nuorison keskuudessa, turbo toki vähän nostaa uskottavuutta. Mutta ei se mitään, tytöt yleensä ei tajua yhtään mitään autoista joten satkuunkin voi saada muutaman nätin blondin kyytiin(todistusaineistoa löytyy)
-Poliisit ovat useasti kiinnostuneita kun kylärinkiä ajelee
-Takaluukun turbo-teksti herättää monessa ihmeellisiä reaktioita
-Osia löytyy helposti uutena ja käytettynä eivätkä ole kalliita, auto itsessään on kohtuu luotettava ja lähtee aina käyntiin
-Talvella puskee aivan älyttömästi eikä perää meinaa saada sivulle mitenkään
-Tehoa on ihan riittävästi suhteessa auton ominaisuuksiin
-Vanhanaikainen mutta toimiva
-Vanhemmat sedät tulevat monesti juttelemaan että heidän nuoruudessaan tämmöinen turbo-saab oli kova juttu
-Öljyvuoto on ikävä ominaisuus, nämä tuppaavat lähes poikkeuksetta vähän merkkaamaan reviiriään, ei mitään vakavaa mutta sotkee pihalaatotuksen
-Combi-mallin takakonttiin mahtuu mitä vaan
-Kulutus illan kyläpyörittelyssä semmoiset 9litraa sadalla
Tässä nyt jotain mitä on päällimmäisenä jäänyt mieleen. Se on myös hyvä että satkussa puskurit kestää vähän ottaa osumaakin..
Eli sanoisin, että kyllä ysisatasella vielä tänäänkin pärjää, mutta on se jo pahasti vanhentunut monessa suhteessa. Tämä tosin ei liene yllätys kellekkään.
Omassa satkussa oli myyntihetkellä mittarissa 368tkm ja ei se mitenkään lopussa tuntunut vielä silloin olevan. Yksilöitä nämä kaikki toki ovat.
-900 ei juurikaan saa arvostusta nuorison keskuudessa, turbo toki vähän nostaa uskottavuutta. Mutta ei se mitään, tytöt yleensä ei tajua yhtään mitään autoista joten satkuunkin voi saada muutaman nätin blondin kyytiin(todistusaineistoa löytyy)
-Poliisit ovat useasti kiinnostuneita kun kylärinkiä ajelee
-Takaluukun turbo-teksti herättää monessa ihmeellisiä reaktioita
-Osia löytyy helposti uutena ja käytettynä eivätkä ole kalliita, auto itsessään on kohtuu luotettava ja lähtee aina käyntiin
-Talvella puskee aivan älyttömästi eikä perää meinaa saada sivulle mitenkään
-Tehoa on ihan riittävästi suhteessa auton ominaisuuksiin
-Vanhanaikainen mutta toimiva
-Vanhemmat sedät tulevat monesti juttelemaan että heidän nuoruudessaan tämmöinen turbo-saab oli kova juttu
-Öljyvuoto on ikävä ominaisuus, nämä tuppaavat lähes poikkeuksetta vähän merkkaamaan reviiriään, ei mitään vakavaa mutta sotkee pihalaatotuksen
-Combi-mallin takakonttiin mahtuu mitä vaan
-Kulutus illan kyläpyörittelyssä semmoiset 9litraa sadalla
Tässä nyt jotain mitä on päällimmäisenä jäänyt mieleen. Se on myös hyvä että satkussa puskurit kestää vähän ottaa osumaakin..
Eli sanoisin, että kyllä ysisatasella vielä tänäänkin pärjää, mutta on se jo pahasti vanhentunut monessa suhteessa. Tämä tosin ei liene yllätys kellekkään.
Omassa satkussa oli myyntihetkellä mittarissa 368tkm ja ei se mitenkään lopussa tuntunut vielä silloin olevan. Yksilöitä nämä kaikki toki ovat.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Tuos mun satkus taitaa olla jotain vikaa ku talvella kulekkaan kun peräsivulla ja kun ei merkkaile reviriään...
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Joo selvästikkin viallinen yksilö sattunut
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
En oo pitkään aikaan selannu nettiautoo ku pari satku projektii oottaa pihalla muutenkin.Pas(i)kiainen kirjoitti:Millainen vehje tälläinen olisi? Kovin on turbosaabit harvassa, siis nämä OG900:set! Siis nettiautossa Onko turbon ero normaaliin 16 venaseen suuri?
Oothan huomannu että 900S on myös turbo, matalapaine sellainen. Vakiona 145heppaa ja ilman coolerii. Toki helppo päivittää täyspaineiseksi, vakiona ei erikoisesti kulullaan säväytä.
Kuten sanottii niin viimeiset kilsat ku malttaa ajella rauhassa niin ei tarvii parkissa jäähdytellä, lähdössä toisin päin.Ja eikö turboa aina pidä käyttää hetken aikaa ajon loppuessa, että lämmöt tasaantuu, eikö se aina mene niin?
Kulutusosii saa hyvin, tuninkit joutuu melkein väsää ite. Kirkkaat vilkut saa ja aina välil täälläki pyörii helmasarjoja.Pas(i)kiainen kirjoitti: Saako osia helposti, entä onko halvat osat?
Kulutus huitelee ilmeisesti siinä 8-9 litran välissä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
400tuhat voi olla ihan hyvä tai ihan loppu, riippuu ihan miten pidetty. Ennemmin kannattaa maksaa vähän enempi jollekkin harrastajalle kuin jostain kiertopalkinnosta.
Tietty halvimpia ässiä saa reilusti alta tonnilla, voi nekin kestää ja ovat aika helppoja korjata et tulee ainakin tekniikka tutuksi.
Kyllä omat satkut on aika kiltisti tarjonnu perää kuhan alusta ei oo väsähtäny ja takakenos kuten monet ovat. Tosin ekan ajopelin kohdalla pitäis muut asiat olla tärkeämpiä.
Jos noita meet katteleen niin vetarin alapuolisen kotelon kannattaa kattoo tarkkaan, tyypillinen paikka mistä ruostuu ja on teetettynä kallis korjata. Muualtakin voi ruostetta löytyy mutta ovat helpompii paikata.
Laatikotkin kestää jossei innostu suditteleen.
i16:sta tosin voi helpommin löytyy polkematon yksilö millä pääsee ajamisen kanssa tutuks, hyvin sekin kulkee mutta ei yllytä kaahaamaan kuten täyspainen turbo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Jos on 16v, niin vaparikin kulkee kivasti ja vaparilla et saa millään kulutettua 10l sadalla, menee joko 8 tai 9, riippuen ajotavasta.
Turbolla saat poltettua vaikka 15l sadalla kun innostut, ja turbo jopa houkuttelee sinua siihen. Jostain vuosimallista alkaenhan turboissa on vesijäähdytys ja jälkikäynti ei enää niin "pakollista" kuin vanhemmissa turboissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Turboissa vissiin puolta tiheämpi öljyn/tulppien vaihtoväli?
Turbolla saat poltettua vaikka 15l sadalla kun innostut, ja turbo jopa houkuttelee sinua siihen. Jostain vuosimallista alkaenhan turboissa on vesijäähdytys ja jälkikäynti ei enää niin "pakollista" kuin vanhemmissa turboissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Turboissa vissiin puolta tiheämpi öljyn/tulppien vaihtoväli?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Kutakuinkin näin, mutta on se silti aina hyvä idea himmailla viimeiset kilsat, jos on tullut kaahattua. (eihän me koskaan..)lucaf kirjoitti:Jostain vuosimallista alkaenhan turboissa on vesijäähdytys ja jälkikäynti ei enää niin "pakollista" kuin vanhemmissa turboissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Vaikea sanoa, mutta 10tkm välein öljyt on hyvä nyrkkisääntö turbosaabiin. Tulpat menee kyllä pidempäänkin. 30tkm ainakin?Turboissa vissiin puolta tiheämpi öljyn/tulppien vaihtoväli?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Lähetä kuva apparin penkistä.99 GL kirjoitti:... satkuunkin voi saada muutaman nätin blondin kyytiin(todistusaineistoa löytyy) ...
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Tuli hankittua 900S -91 ja ajettu 456tkm ja Uudessakaupungissa tehty. Huomioita nyt kk ajettuani:
-Pellit hyvässä hapessa, etuovien alalaidat vain normiruosteessa, pohja tosi hyvässä kunnossa.
- Alipainevuotoja eli letkut kovettuneet, 3 letkua nyt uusittu niin loppui.
- Turbo tikissä
- Klemmarit korkannu bypass ja ahtoputken, nekin uusittu
- Kytkin oli loppuun ajettu, työsylinteri vuoti ja uusittu kaikki
- Jäähdytin vuoti (alkuperäinen ilmeisesti), uusi laitettu
- Maadoitukset syylärin oikeassa kulmassa alhaalla oli pahasti hapettunut ja osa johdoista poikki, putsaus ja liittimet eli jaettu 3:n osaan nyt
- Puolan johto murtunut, vaihdettu koko tulpanjohtosarja samalla.
- Takalevyt loppu, uudet tilalle ja satuloiden putsaus + herkistys niin se oli siinä
- Ruiskuanturi kaput, uusi bosch tilalle
- Pikkumehintää ohjaustehostimessa, kone on yllättävän kuiva.
Nyt tikissä ja osat ja muut tarvikkeet yhteensä maksanut alle 500e. Ostettu leimaamattomana 600e hintaan ja leima saatu kertakäynnillä.
Pitää uusia noita putkia ja letkuja koneesta vielä lisää eli alkuperäiset niin kovettuneet aika lailla.
Kaasuläpän ja ilmamassamittarin vielä putsaan, muuta ei tule mieleen noin huollon kannalta.
- Ajaa on hemmetin hyvä eli kuin juna kiskoilla eikä nopeudella merkitystä ja hiljainen sisälle. Yllättävää on ettei pahempia nitinöitä kuulu mistään kojelaudastakaan näillä km lukemilla.
- Laatikko napakka ja vaihteet menee nätisti paikalleen. Öljyt vaihdan vielä jokatapauksessa laatikkoon.
- Murrokset ei naputa eikä väljyyttä ole nivelissä tai palloissa.
- Iskarit ja jouset tähän vaihdettu pari vuotta sitten ja sopivan napakka muttei kivireki.
- Puslia on vaihettu historian aikana näköjään ja yhtään rikkinäistä ei löytynyt, muutamassa alkavaa väljyyttä mikä odotettavissakin
On hyvin pidetty yksilö kun historiaa saanut selville ja kulutusosia nuo kaikki uusitut olleet. Hinnat osille ovat täysin kilpailukykyiset ja osa reilusti halvemmat kuin 626 gt mazdan kanssa joita mulla aikaisemmin oli 2 kpl. Myös käytettyjen tai uusien osien saatavuus klubin tai pcs:n kautta on huippuluokkaa.
Sisustakin tosi siisti ja ovet + takaluukku jämäkät. Keskuslukkojen toimimattomuus tässä johtuu hälyttimen viasta mutta niitten toiminta ei ole ollut mulle niin tärkeää vielä.
Matalapaine tosiaan on täyspaineiseen verrattuna laiskempi joten jos tehoja haluat niin se suoraan. Tosin jos tikkikunnossa olevan ässän löydät niin hintaerolla huonompikuntoiseen täyspaineiseen sen muuttanee täyspaineksi tai virittää suoraan yli 200hv lukemiinkin.
Mulla ei näistä lucaksenkaan järjestelmästä ole kyllä mitään pahaa sanottavana verrattuna boschiin. Näillä km-lukemilla toimii edelleen kuten pitääkin.
Tässä yksilössä on paineet nostettu tankoa lyhentämällä joskus aikaisemmin 0.55bar ja pikkucoolerin hankin mutta vain ahtimen ja koneen jäähdytyksen takia eli en aio virittää muuta.
Jos tästä ässän suhteen jotain vinkkiä tästä saat niin hyvä.
-Pellit hyvässä hapessa, etuovien alalaidat vain normiruosteessa, pohja tosi hyvässä kunnossa.
- Alipainevuotoja eli letkut kovettuneet, 3 letkua nyt uusittu niin loppui.
- Turbo tikissä
- Klemmarit korkannu bypass ja ahtoputken, nekin uusittu
- Kytkin oli loppuun ajettu, työsylinteri vuoti ja uusittu kaikki
- Jäähdytin vuoti (alkuperäinen ilmeisesti), uusi laitettu
- Maadoitukset syylärin oikeassa kulmassa alhaalla oli pahasti hapettunut ja osa johdoista poikki, putsaus ja liittimet eli jaettu 3:n osaan nyt
- Puolan johto murtunut, vaihdettu koko tulpanjohtosarja samalla.
- Takalevyt loppu, uudet tilalle ja satuloiden putsaus + herkistys niin se oli siinä
- Ruiskuanturi kaput, uusi bosch tilalle
- Pikkumehintää ohjaustehostimessa, kone on yllättävän kuiva.
Nyt tikissä ja osat ja muut tarvikkeet yhteensä maksanut alle 500e. Ostettu leimaamattomana 600e hintaan ja leima saatu kertakäynnillä.
Pitää uusia noita putkia ja letkuja koneesta vielä lisää eli alkuperäiset niin kovettuneet aika lailla.
Kaasuläpän ja ilmamassamittarin vielä putsaan, muuta ei tule mieleen noin huollon kannalta.
- Ajaa on hemmetin hyvä eli kuin juna kiskoilla eikä nopeudella merkitystä ja hiljainen sisälle. Yllättävää on ettei pahempia nitinöitä kuulu mistään kojelaudastakaan näillä km lukemilla.
- Laatikko napakka ja vaihteet menee nätisti paikalleen. Öljyt vaihdan vielä jokatapauksessa laatikkoon.
- Murrokset ei naputa eikä väljyyttä ole nivelissä tai palloissa.
- Iskarit ja jouset tähän vaihdettu pari vuotta sitten ja sopivan napakka muttei kivireki.
- Puslia on vaihettu historian aikana näköjään ja yhtään rikkinäistä ei löytynyt, muutamassa alkavaa väljyyttä mikä odotettavissakin
On hyvin pidetty yksilö kun historiaa saanut selville ja kulutusosia nuo kaikki uusitut olleet. Hinnat osille ovat täysin kilpailukykyiset ja osa reilusti halvemmat kuin 626 gt mazdan kanssa joita mulla aikaisemmin oli 2 kpl. Myös käytettyjen tai uusien osien saatavuus klubin tai pcs:n kautta on huippuluokkaa.
Sisustakin tosi siisti ja ovet + takaluukku jämäkät. Keskuslukkojen toimimattomuus tässä johtuu hälyttimen viasta mutta niitten toiminta ei ole ollut mulle niin tärkeää vielä.
Matalapaine tosiaan on täyspaineiseen verrattuna laiskempi joten jos tehoja haluat niin se suoraan. Tosin jos tikkikunnossa olevan ässän löydät niin hintaerolla huonompikuntoiseen täyspaineiseen sen muuttanee täyspaineksi tai virittää suoraan yli 200hv lukemiinkin.
Mulla ei näistä lucaksenkaan järjestelmästä ole kyllä mitään pahaa sanottavana verrattuna boschiin. Näillä km-lukemilla toimii edelleen kuten pitääkin.
Tässä yksilössä on paineet nostettu tankoa lyhentämällä joskus aikaisemmin 0.55bar ja pikkucoolerin hankin mutta vain ahtimen ja koneen jäähdytyksen takia eli en aio virittää muuta.
Jos tästä ässän suhteen jotain vinkkiä tästä saat niin hyvä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
7500km on turboissa öljyn vaihtoväli, käyttöohjekirjan mukaan.Jope kirjoitti:Vaikea sanoa, mutta 10tkm välein öljyt on hyvä nyrkkisääntö turbosaabiin. Tulpat menee kyllä pidempäänkin. 30tkm ainakin?lucaf kirjoitti:Turboissa vissiin puolta tiheämpi öljyn/tulppien vaihtoväli?
Platinatulpille (edellisen omistajan laittamat) tuli reilusti yli 40tkm ennen kuin huomasi, että tulpat on jo huonot. Tulpista yleensä, kun nykyiseen käyttökinneriin vaihdatin viime huollossa tulpat oli mittarissa jotain 158tkm ja viimeisin tulppien vaihto oli huoltokirjan mukaan tehty 55tkm kohdalla.
Niin, melkoinen lista tuli vaihdettua osia ex-käyttikseen mutta omalla kohdalla osui käytännössä huolto-osia, huom. noita sitten vaihdeltiin pikku hiljaa 3/05-10/08 välisenä aikana;
- jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja platinatulpat
- alipaineletkut virranjakajaan, by-passille, bensapaineensäätimelle ja paineanturille
- laturin ja tehostimen hihnat
- akku
- ilman- ja bensansuodattimet
- moottorin tukikumi, oikealle puolelle
- venttiilikopan tiiviste
- alapallot ja raidetangonpää
- jarrulevyt ja -palat, jarruletkut eteen ja jarrunesteet
- jäähdytysjärjestelmän pesu ja jäähdytysnesteet, vanhemman malliset lämppärinletkut
- madallusjouset ja kaasuiskarit
http://kuvablogi.com/blog/5749/4/ Tuolta löytyy muutama kuva.
Ensiautona tuollainen toimii varmasti ihan mukavasti. Jos vain malttaa pitää päänsä eikä törttöile, tuollainen nimittäin kelaa vauhtia ihan riittävästi, vakionakin. 3- tai 5-ovinen on mun mielestä käytännöllisempiä kuin 2- tai 4-ovinen. Tosin itsellä arviossa painaa mm. lapsiperheen näkökanta, ja olihan sitä combin takakonttia mukava käyttää puolukkametässä taukopaikkana
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
16v turbossa on itsellä ollut 10 tkm välein öljyvaihto ihan riittävän usein tuossa ajassa ei öljy kerkeä juurikaan tummumaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918