Pyöränlaakerit ja nivelet 300 tkm takana.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Pyöränlaakerit ja nivelet 300 tkm takana.

Viesti Kirjoittaja toms »

Toinen etyupyörän laakeri alkoi hurisemaan oikeelle käännyttäessä niin vaihtoonhan se meni. Laakeri oli KOYO merkkinen ja vain yhdellä suojalla. Vierintäpinnalla oli kuoppa ja sen näköinen että pinta ioli väsynyt puhki. Toisella puolella FAG ja tuplasuojauksella ja laakeri oli kunnossa ja vain harmaantuneet vierintäpinnat. Vaihdoin samantein molemmat koska kohta 300 tkm takana ja nyt tuli SKF. Samalla todesin että aikoinaan ( -98 ) asennetut Scantechin ylä ja alapallot on täydessä kunnossa koska nivelissä rasvanipat.Suojakumit alkoi olla halkeillu niijn laitoin ehjät TRW;n suojakumit . Ruuvipenkissä puristelin nivelet päittäin ja ei yhtään välystä ja nahkeasti liikkuu vaikka hyvässä rasvassa että ei Scantech ihan kuraa ole tai ainakaan ollu silloin.

Olipa mukava ottaa osat irti kun kaikki pultit ja mutterit oli ruostesuojattu ruostesuojavahalla ja kasattu vesivaseliinilla. Ripustuksen osatkin ruosteettomat koska neki tuli hiekkapuhallettua ja maalattu kunnolla aikoinaan. Nyt aikoinaan tehty työ kiitti tekijäänsä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin